Interpretacja
Środki przyznawane jednostce samorządu terytorialnego z Rządowego Funduszu Polski Ład - stanowisko Regionalnej Izby Obrachunkowej w Zielonej Górze z dnia 21 maja 2024 r. sygn. RIO.II.K.061.9.2024
Odpowiadając na Pana wniosek o udzielenie wyjaśnienia w zakresie stosowania przepisów o finansach publicznych, który przekazany został do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Zielonej Górze drogą elektroniczną w dniu 9 maja 2024 r., zawierający pytania dotyczące tego, czy środki przyznawane jednostce samorządu terytorialnego z Rządowego Funduszu Polski Ład - Program Inwestycji Strategicznych mają charakter dotacji zdefiniowanej w art. 126 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (j.t. Dz. U. z 2023 r., poz. 1270 ze zm.) oraz czy stosuje się do nich zasady przewidziane w art. 168 i art. 169 ustawy o finansach publicznych; czy jednostki samorządu terytorialnego nie są zobowiązane do zwrotu środków z programu w części przypadającej na podatek VAT odzyskany od inwestycji dofinansowanych ze wskazanego wyżej programu a także, czy jednostki samorządu terytorialnego mogą wykorzystać środki z Rządowego Funduszu Polski Ład – w części przypadającej na podatek VAT odzyskany od inwestycji finansowanej z Programu na sfinansowanie wydatków majątkowych w ramach innych projektów inwestycyjnych - uprzejmie wyjaśniam, że w celu finansowania lub dofinansowania realizacji zadań związanych z przeciwdziałaniem COVID-19 utworzony został Fundusz Przeciwdziałania COVID-19.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right