Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 30 stycznia 2024 r., sygn. I GSK 1209/23

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Piotr Piszczek (spr.) Sędzia NSA Joanna Salachna Sędzia del. WSA Krzysztof Sobieralski po rozpoznaniu w dniu 30 stycznia 2024 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej A od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie z dnia 21 czerwca 2023 r. sygn. akt I SA/Lu 151/23 w sprawie ze skargi A na czynność Starosty Kraśnickiego w przedmiocie ustalenia wysokości należnej dotacji oświatowej oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie (dalej: Sąd I instancji, WSA) wyrokiem z 21 czerwca 2023 r., sygn. akt I SA/Lu 151/23 oddalił skargę A (dalej: Spółka, strona, skarżąca) na czynność Starosty Kraśnickiego (dalej: Organ) w przedmiocie ustalenia wysokości dotacji oświatowej.

Skargę kasacyjną – stosownie do treści art. 173 § 1, art. 176 i art. 177 § 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz.U.2023.259, dalej: p.p.s.a.) – wniosła Spółka, a zaskarżając wyrok w całości zażądała alternatywnie uchylenia zaskarżonego orzeczenia i rozpoznania skargi z jednoczesnym stwierdzeniem bezskuteczności zaskarżonej czynności, lub przekazania sprawy do ponownego rozpoznania przez Sąd I instancji. W obu sytuacjach zażądano zasądzenia od Organu na rzecz Spółki kosztów postępowania kasacyjnego, w tym kosztów zastępstwa procesowego wg norm przepisanych.

Wyrokowi zarzucono:

1. naruszenie przepisów prawa procesowego, tj. art. 150, art. 133 § 1 w zw. z 134 § 1 p.p.s.a. poprzez dokonanie przez Sąd sprzecznej z zasadami logiki i doświadczenia życiowego oceny materiału dowodowego w sprawie i w konsekwencji nieprawidłowe przyjęcie, że:

a) ustalenie kwoty dotacji oświatowej na poziomie niecałych 3 zł miesięcznie na słuchacza nie stanowi pozornego finansowania działalności oświatowej szkół, gdyż organ jest zobowiązany jedynie do częściowego finansowania działalności szkoły, w sytuacji gdy kwota ta nie pozwala na pokrycie w zasadzie żadnych wydatków związanych z procesem kształcenia słuchacza, zatem nie może zostać uznana, za jakiekolwiek finansowanie działalności szkoły,

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00