Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 12 stycznia 2024 r., sygn. I GSK 1829/22

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Hanna Kamińska Sędzia NSA Małgorzata Grzelak (spr.) Sędzia del. NSA Anna Apollo po rozpoznaniu w dniu 12 stycznia 2024 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej J. N., B. M., E. T. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku z dnia 9 sierpnia 2022 r. sygn. akt I SA/Gd 63/22 w sprawie ze skargi J. N., B. M., E. T. na czynność Burmistrza Miasta Kwidzyna w przedmiocie obliczenia i wypłaty dotacji oświatowej 1. uchyla zaskarżony wyrok i przekazuje sprawę do ponownego rozpoznania Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Gdańsku; 2. zasądza od Burmistrza Miasta Kwidzyna na rzecz J. N., B. M. i E. T. solidarnie 440 (czterysta czterdzieści) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku wyrokiem z dnia 9 sierpnia 2022 r., o sygn. akt I SA/Gd 63/22, działając na podstawie art. 151 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2016 r., poz. 718 ze zm. - obecnie tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 1634; dalej w skrócie: "p.p.s.a."), oddalił skargę J. N., B. M., E. T. na czynność Burmistrza Miasta Kwidzyna w przedmiocie obliczenia i wypłaty dotacji oświatowej.

Rozstrzygnięcie Sądu I instancji podjęte zostało w następującym stanie faktycznym i prawnym.

J. N., B. M., E. T. (dalej: Skarżące) złożyły skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku na inną czynność z zakresu administracji publicznej Burmistrza Miasta Kwidzyna (dalej: Burmistrz) dotyczącą uprawnień lub obowiązków wynikających z przepisów prawa w postaci obliczenia i wypłacenia dotacji oświatowej dla przedszkoli niepublicznych, a następnie wypłaty pierwszej transzy dotacji po dokonanej II aktualizacji, należnej za miesiąc listopad 2021 r. w dniu 30 listopada 2021 r.

Zaskarżonej czynności zarzucono naruszenie art. 12 ust. 1 i art. 17 ust. 3 ustawy z 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (t.j.: Dz.U. z 2021 r. poz. 1930 ze zm.) - dalej jako "u.f.z.o." w ramach dokonywania wyliczenia podstawowej kwoty dotacji dla przedszkoli, poprzez przyjęcie do wyliczeń niepełnych i nieprawidłowych danych liczbowych, oraz dokonania błędów rachunkowych i w konsekwencji wyliczenie kwoty dotacji w ramach aktualizacji październikowej o której mowa w art. 44 ust. 3 u.f.z.o. wypłacanej przedszkolom niepublicznym z pominięciem wszystkich wydatków zaplanowanych na prowadzenie przez gminę przedszkoli publicznych jak i przy uwzględnieniu błędnej wartości "statystycznej liczby uczniów" jakie są umieszczone w budżecie gminy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00