Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 7 marca 2024 r., sygn. II SA/Kr 1528/23

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia NSA Joanna Tuszyńska Sędziowie: Sędzia WSA Monika Niedźwiedź (spr.) Sędzia WSA Sebastian Pietrzyk Protokolant: sekretarz sądowy Katarzyna Cyganik po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 7 marca 2024 r. sprawy ze skargi K. Sp. z o.o. na decyzję Wojewody Małopolskiego z dnia 9 października 2023 r., znak WI-I.7840.16.50.2022.EU w przedmiocie odmowy zatwierdzenia projektu zagospodarowania terenu i projektu architektoniczno-budowlanego oraz udzielenie pozwolenia na budowę I. uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję organu I instancji; II. zasądza od Wojewody Małopolskiego na rzecz K. Sp. z o.o. kwotę 997 (słownie: dziewięćset dziewięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Zaskarżoną do WSA w Krakowie decyzją z dnia 9 października 2023 r., znak: WI-I.7840.16.50.2022.EU, Wojewoda Małopolski utrzymał w mocy decyzję Starosty Nowotarskiego z 18 lipca 2022 r., znak: BA.6740.1.19.2022.DW, w sprawie odmowy zatwierdzenia projektu zagospodarowania terenu i projektu architektoniczno-budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę inwestycji pn.: "rozbudowa budynku usługowego z zapleczem socjalnym wraz z infrastrukturą techniczną: przeciwpożarowy podziemny zbiornik wodny o pojemności 100 m3, dojście i dojazd utwardzony, 7 miejsc parkingowych i 1 miejsce parkingowe dla osoby niepełnosprawnej na działkach nr ewid.[...], [...], [...], [...] w C. D. (obręb[...] C. D., jednostka ewidencyjna: [...]) " dla Inwestora: K. spółka z o.o. (strona skarżąca).

Powyższa decyzja zapadła w następującym stanie faktycznym i prawnym.

Dnia 11.01.2022 r. strona skarżąca złożyła wniosek o pozwolenie na budowę jw.

Starosta Nowotarski ustalił, że na terenie inwestycji funkcjonuje budynek zrealizowany na podstawie decyzji Starosty Nowotarskiego Nr 815/2017 o pozwoleniu na budowę z 4.08.2017 r. obejmująca budynek usługowy z zapleczem socjalnym. W ramach niniejszego postępowania inwestor wnioskował o rozbudowę ww. budynku wraz z infrastrukturą techniczną: przeciwpożarowym podziemnym zbiornikiem wody o pojemności 100 m3, dojściem i dojazdem utwardzonym, miejscami postojowymi. Pierwotna inwestycja uzyskała pozwolenie na użytkowanie decyzją Nr 142/2021 Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Nawym Targu. Z materiału złożonego w toku postępowania, w tym kserokopii Protokołu Kontroli Małopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska - wynika, że w budynku odbywa się działalność polegająca na "sprzedaży i prefabrykacji stali zbrojeniowej o średnicach 6-40 mm oraz wykonywane są konstrukcje stalowe, które montowane są u klienta". Zgodnie z oświadczeniem podmiotu kontrolowanego: "na hali prowadzone są procesy spawania, przy czym nie zostało wyznaczone stanowisko spawalnicze". Odnosząc powyższe do zakresu pozwolenia na budowę objętego decyzją Starosty Nowotarskiego Nr 815/2017 z 4.08.2017 r., organ I instancji stwierdził, że inwestor rozszerzył działalność o wykonywanie konstrukcji stalowych oraz roboty spawalnicze. Zgodnie z programem użytkowym będącym elementem zatwierdzonego projektu w sprawie BA.6740.1.671.2017.SP zakres usługi obejmował gięcie i cięcie elementów stalowych przeznaczonych do sprzedaży oraz handel stalą zbrojeniową w postaci prętów prostych. Zgodnie z deklaracją inwestora, w budynku nie będą wykonywane roboty spawalnicze czy betoniarskie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00