Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 7 marca 2024 r., sygn. III SA/Gd 583/23

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Janina Guść Sędziowie: Sędzia WSA Jolanta Sudoł Asesor WSA Adam Osik (spr.) Protokolant: Specjalista Kinga Czernis po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 7 marca 2024 r. sprawy ze skargi Prokuratora Rejonowego w Kartuzach na uchwałę Rady Miejskiej w Żukowie z dnia 28 grudnia 2021 r., nr XL/550/2021 w sprawie ustalenia diet oraz zwrotu kosztów podróży służbowych dla radnych Rady Miejskiej w Żukowie stwierdza nieważność zaskarżonej uchwały.

Uzasadnienie

Rada Miejska w Żukowie, na podstawie art. 25 ust. 4, 6 i 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2021 r., poz. 1372 ze zm.) - dalej jako: "u.s.g.", art. 18 ustawy z dnia 17 września 2021 r. o zmianie ustawy o wynagrodzeniu osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2021 r., poz. 1834) oraz 3 pkt 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 października 2021 r. w sprawie maksymalnej wysokości diet przysługujących radnemu gminy (Dz. U. z 2021 r., poz. 1974), podjęła w dniu 28 grudnia 2021 r. uchwałę nr XL/550/2021 w sprawie ustalenia diet oraz zwrotu kosztów podróży służbowej dla radnych Rady Miejskiej w Żukowie.

W § 2 ust. 1 uchwały wskazano, że dietę radnego obniża się o 200 zł za każdorazową nieobecność na sesji Rady Miejskiej oraz o 100 zł za każdorazową nieobecność na posiedzeniu komisji stałej Rady Miejskiej. W § 2 ust. 2 pkt 2 i 3 uchwały zapisano, że przepisu ust. 1 nie stosuje się w przypadkach usprawiedliwionej nieobecności radnego z powodu 1) choroby potwierdzonej zwolnieniem lekarskim lub inną dokumentacją medyczną (np. wypisem ze szpitala, zaświadczeniem lekarskim), 2) udziału w pogrzebie: małżonka, dziecka, ojca, matki, ojczyma, macochy, siostry, brata, teścia, teściowej, babki, dziadka, a także osoby pozostającej na utrzymaniu lub pod bezpośrednią opieką. W § 6 uchwały zapisano, że wchodzi ona w życie z dniem podjęcia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00