Wyrok NSA z dnia 29 sierpnia 2023 r., sygn. III FSK 423/23
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący – Sędzia NSA Krzysztof Winiarski (sprawozdawca), Sędzia NSA Wojciech Stachurski, Sędzia NSA Anna Dalkowska, Protokolant Natalia Zawadka, po rozpoznaniu w dniu 29 sierpnia 2023 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej D. sp. z o.o. z siedzibą w W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 28 grudnia 2022 r. sygn. akt III SA/Wa 1359/22 w sprawie ze skargi D. sp. z o.o. z siedzibą w W. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ostrołęce z dnia 8 kwietnia 2022 r. nr SKO/4117/313/2021 w przedmiocie podatku od nieruchomości za 2016 r. oddala skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
Wyrokiem z 28 grudnia 2022 r., III SA/Wa 1359/22, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie, po rozpoznaniu sprawy ze skargi D. sp. z o.o. z siedzibą w W., uchylił zaskarżoną decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ostrołęce z 8 kwietnia 2022 r., nr SKO/4117/313/2021, w przedmiocie podatku od nieruchomości za 2016 r.
Wymieniony wyrok, jak również inne przytoczone w niniejszym uzasadnieniu orzeczenia sądów administracyjnych, publikowane są na stronach internetowych Naczelnego Sądu Administracyjnego (https://orzeczenia.nsa.gov.pl).
Rozstrzygnięcie zapadło w następującym stanie faktycznym.
Dnia 23 grudnia 2020 r. Spółka wystąpiła z wnioskiem do Burmistrza Miasta [...] o stwierdzenie nadpłaty i korekty deklaracji na podatek od nieruchomości za lata 2015-2020, uznając, że aktualny sposób opodatkowania stacji redukcyjnej narusza art. 1a ust. 1 pkt. 1 i art. 1a ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2014 r. poz. 849 ze zm., dalej: u.p.o.l.), wobec opodatkowania obiektów odpowiadających definicji budynku według wartości, podczas gdy stacja redukcyjna nie stanowi budowli wymienionej w art. 3 pkt 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 ze zm., dalej: u.P.b.), jednocześnie w całości spełniając definicję budynku.