Interpretacja
Decyzja Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z dnia 23 grudnia 2019 r., sygn. ZKE.440.4.2019
Na podstawie art. 105 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 ze zm.) w zw. z art. 160 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019 r., poz. 1781) w zw. z art. 22 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r., poz. 922 ze zm.) oraz art. 6 ust. 1 lit. f) oraz art. 57 ust. 1 lit. a) i h) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4.05.2016, str. 1 oraz Dz. Urz. UE L 127 z 23.05.2018 str. 2), po przeprowadzeniu postępowania administracyjnego z urzędu w sprawie nieprawidłowości w procesie przetwarzania danych realizowanych przez R. Sp. z o.o., Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych
umarza postępowanie
Uzasadnienie
Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, zwany dalej również Prezesem UODO, uzyskał informacje na temat nieprawidłowości w procesie przetwarzania danych osobowych realizowanych przez R. Sp. z o.o., zwanej dalej także „Spółką” lub R.
Sygnały, które docierały do Prezesa UODO wskazywały na możliwe uchybienia przepisom o ochronie danych osobowych przez Spółkę, polegające na pozyskiwaniu od osób, które za pośrednictwem strony internetowej o adresie: […] przystępują do programu lojalnościowego […], danych osobowych ich i ich dzieci w zbyt szerokim zakresie.
Wedle informacji uzyskanych przez Prezesa UODO ze strony internetowej Spółki o adresie: […] Spółka pozyskiwała m. in. dane dotyczące daty urodzenia rodziców przystępujących do programu lojalnościowego […]. Zaistniała zatem potrzeba sprawdzenia adekwatności i celowości w rozumieniu art. 26 ust. 1 pkt 3 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 922 ze zm.), zwanej dalej także: ustawa o ochronie danych osobowych z 1997 r., pozyskiwania i przetwarzania przez Spółkę danych osobowych dla potrzeb uczestnictwa w programie lojalnościowym […].
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right