Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie NSA z dnia 23 czerwca 2023 r., sygn. I OZ 233/23

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Elżbieta Kremer po rozpoznaniu w dniu 23 czerwca 2023 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej zażalenia P. M. na postanowienie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie z dnia 17 lutego 2023 r., sygn. akt II SA/Kr 1086/21 o odrzuceniu skargi kasacyjnej w sprawie ze skargi P. M. na decyzję Wojewody Małopolskiego z dnia 8 lipca 2021 r. nr [...] w przedmiocie ustalenia odszkodowania postanawia: uchylić zaskarżone postanowienie.

Uzasadnienie

Postanowieniem z dnia 17 lutego 2023 r., sygn. akt II SA/Kr 1086/21 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie odrzucił skargę kasacyjną P. M. od wyroku z dnia 14 grudnia 2021 r.

W uzasadnieniu Sąd wskazał, że w niniejszej sprawie wezwano pełnomocnika skarżącego kasacyjnie do usunięcia stwierdzonych braków formalnych skargi kasacyjnej. Wezwanie to doręczono w dniu 4 maja 2022 r., a zatem termin do uzupełnienia braków formalnych skargi kasacyjnej upływał z dniem 11 maja 2022 r. Wskazano przy tym, że strona pismem z dnia 23 maja 2022 r. wniosła o przywrócenie terminu do uzupełnienia braków formalnych skargi kasacyjnej. Skoro jednak termin do uzupełnienia braków formalnych nie został przywrócony to należało przyjąć, że brak ten nie został uzupełniony w terminie.

Zażalenie na powyższe postanowienie wniósł skarżący, zarzucając naruszenie przepisów postępowania, mające istotny wpływ na wynik sprawy, tj.:

1) art. 194 § 1 pkt 7 P.p.s.a. w zw. z art. 178 P.p.s.a. poprzez jego niewłaściwe zastosowanie, podczas gdy w ramach niniejszej sprawy nie zostały spełnione przesłanki uzasadniające odrzucenie skargi kasacyjnej;

2) art. 47 § 1 w zw. z art. 32 i 33 § 1 w zw. z art. 12 P.p.s.a. poprzez jego niewłaściwe zastosowanie skutkujące przyjęciem, że Powiat Krakowski jest stroną w ramach postępowania w sprawie o ustalenie odszkodowania od powiatu za nieruchomość przejętą pod drogę publiczną, która stała się własnością powiatu w trybie ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, podczas gdy stanowisko to jest sprzeczne z ugruntowanym stanowiskiem sądów administracyjnych, co znajduje potwierdzenie w uchwale Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 16 lutego 2016 r. sygn. akt I OPS 2/15.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00