Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 18 maja 2023 r., sygn. I SA/Wr 481/22

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Dagmara Dominik-Ogińska Sędziowie Sędzia WSA Andrzej Cichoń (sprawozdawca) Sędzia WSA Tadeusz Haberka , Protokolant: Starszy specjalista Aleksandra Połaczewska, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 27 kwietnia 2023 r. w sprawie ze skargi P. S.A. z siedzibą w G. na interpretację indywidualną Burmistrza Brzegu Dolnego z dnia 28 kwietnia 2022 r., nr PL.310.01.2022 w przedmiocie podatku od nieruchomości 1. uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną w całości, 2. zasądza od Burmistrza Brzegu Dolnego na rzecz strony skarżącej kwotę 697,00 zł (sześćset dziewięćdziesiąt siedem złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi P. S.A. (dalej także jako: "Skarżąca" , "Spółka" lub "Strona") jest interpretacja indywidulana Burmistrza Brzegu Dolnego (dalej jako organ, organ interpretacyjny, organ podatkowy) z 28 kwietnia 2022 roku znak PL.310.01.2022 dotycząca zwolnienia na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1 oraz pkt 1c ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1170 ze zm.; dalej jako: upoil) gruntów (całych działek ewidencyjnych), budynków i budowli stanowiących infrastrukturę kolejowa położoną na terenie Terminala Kontenerowego P. w B.

Z akt sprawy wynika, że Spółka w ramach prowadzonej działalności gospodarczej organizuje zarówno transport międzynarodowy, jak i transport krajowy kontenerów. Dzięki rozbudowanej siatce regularnych połączeń kolejowych, skorelowanych z odwozami samochodowymi kontenerów oraz sieci własnych terminali intermodalnych zapewnia kompleksową usługę transportu intermodalnego. Skarżąca udostępnia zarządzane przez siebie terminale kontenerowe innym przewoźnikom kolejowym uprawnionym do takiego dostępu. Spółka prowadzi działalność intermodalną m.in. w oparciu o bocznicę kolejową normalnotorową Terminal Kontenerowy P. w B., odgałęziającą się w stacji B. od toru stacyjnego nr [...], rozjazdem nr [...] w km [...] linii kolejowej nr [...] W. – S., zarządzanej przez P.(1) S.A. Bocznicę kolejową tworzą tory o normalnej szerokości, tj. o rozstawie 1435 mm, które nie są wykorzystywane do przewozu osób. Bocznica kolejowa Terminal Kontenerowy P. w B. stanowi element terminalu towarowego w rozumieniu art. 4 pkt 36c ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz.U. z 2021 r., poz. 1984 ze zm., dalej jako : UTK), zgodnie z którym przez terminal towarowy należy rozumieć obiekt budowlany lub zespól obiektów budowlanych obejmujący drogę kolejową, umożliwiający załadunek lub rozładunek wagonów lub integrację różnych rodzajów transport w zakresie przewozów towarów. Dla bocznicy kolejowej Terminal Kontenerowy P. w B. Wnioskodawca posiada świadectwo bezpieczeństwa, wydane przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego. Świadectwo bezpieczeństwa jest dokumentem potwierdzającym zdolność bezpiecznego prowadzenia ruchu kolejowego i wykonywania przewozów kolejowych na bocznicy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00