Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 18 maja 2023 r., sygn. II FSK 884/21
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Aleksandra Wrzesińska-Nowacka (spr.) Sędziowie Sędzia NSA Maciej Jaśniewicz Sędzia del. WSA Agnieszka Olesińska po rozpoznaniu w dniu 18 maja 2023 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi z dnia 6 maja 2021 r. sygn. akt I SA/Łd 170/21 w sprawie ze skargi A. B. na interpretację Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 7 grudnia 2020 r. nr 0113-KDWPT.4011.206.2020.2.NM w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych oddala skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
1. Zaskarżonym wyrokiem z 6 maja 2021 r., sygn. akt I SA/Łd 170/21, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi uwzględnił skargę A. B. (dalej jako "skarżąca") na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 7 grudnia 2020 r. w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych i uchylił zaskarżoną interpretację. Pełna treść uzasadnienia zaskarżonego orzeczenia, jak i innych wyroków powołanych poniżej, dostępna jest na stronie internetowej https://orzeczenia.nsa.gov.pl/.
2.1. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wywiódł od powyższego wyroku skargę kasacyjną, w której zaskarżył to orzeczenie w całości. Wskazując na art. 174 pkt 1 ustawy z 30 sierpnia 2002 r. – Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (j.t. Dz. U. z 2019 r. poz. 2325 ze zm., dalej jako "p.p.s.a.") organ zarzucił wyrokowi naruszenie prawa materialnego poprzez błędną jego wykładnię oraz niewłaściwe zastosowanie, tj. art. 6 ust. 4 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1426 ze zm., dalej jako "u.p.d.o.f."), poprzez bezpodstawne ustalenie, iż przepis ten znajduje zastosowanie w stanie faktycznym przedstawionym we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej, a zatem poprzez niezasadne uznanie, iż skarżąca winna zostać uznana za osobę samotnie wychowującą dziecko za lata 2015-2019 w rozumieniu tego przepisu, co miało implikować uprawnienie do skorzystania przez skarżącą z preferencyjnego rozliczenia podatku.
-
keyboard_arrow_right