Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 13 marca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.85.2024.1.MG

Podatek od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku naliczonego zawartego w fakturach dokumentujących realizację projektu pn.: „(...)”.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług – jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

8 lutego 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 7 lutego 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku naliczonego zawartego w fakturach dokumentujących realizację projektu pn.: „(...)”.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Stowarzyszenie (...) (dalej: „Stowarzyszenie”, „Wnioskodawca”), które nie jest podatnikiem podatku VAT, realizuje projekt pn.: „(...)”, w ramach działania 19.2 „Wsparcie na wdrożenie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 z zakresu operacji: budowa lub przebudowa ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej lub kulturalnej, zgodnie z zawartą umową z Województwem (...), na podstawie art. 34 ust. 1 ustawy z 20 lutego 2015 r. o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich, w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Na współfinansowanie kosztów Inwestycji Stowarzyszenie otrzymało także dotację z budżetu Gminy (...). Inwestycja zrealizowana przez Stowarzyszenie polegała na wybudowaniu świetlicy wielopokoleniowej (...). Świetlica została wyposażona w wewnętrzną instalację wodno-kanalizacyjną, instalację elektryczną z ogrzewaniem elektrycznym oraz instalację fotowoltaiczną. Zostało także wykonane przyłącze wodociągowe, elektryczne, kanalizacji sanitarnej oraz zbiornik na nieczystości ciekłe. W świetlicy wykonano:

1)salę spotkań o pow. 50,10 m2 z przeznaczeniem na spotkania mieszkańców, zajęcia kulturalne i rekreacyjne oraz przedstawienia, np. jasełka,

2)aneks kuchenny, umożliwiający funkcjonowanie tworzącego się Koła Gospodyń Wiejskich,

3)zaplecze sanitarne przystosowane do potrzeb osób starszych i niepełnosprawnych, korytarz oraz pomieszczenie porządkowe. Wybudowano także dojście i dojazd do budynku.

Świetlica będzie udostępniana nieodpłatnie mieszkańcom (...) oraz wszystkim zainteresowanym podmiotom (stowarzyszenia, grupy nieformalne). Jej funkcjonowanie umożliwi organizację w godnych warunkach spotkań wiejskich, zachowanie i prezentację lokalnego dziedzictwa kulturowego oraz uczestniczenie w nieodpłatnych zajęciach kulturalnych lub rekreacyjnych. Lokalne stowarzyszenia będą wykorzystywały świetlice, jako miejsce realizacji celów statutowych, a przede wszystkim jako miejsce integracyjno-aktywizujące. Zaplecze sanitarne świetlicy będzie służyło także osobom korzystającym z istniejącej infrastruktury rekreacyjno-sportowej (plac zabaw dla dzieci, boisko wielofunkcyjne, altanka).

Inwestycja nie służyła i nie będzie więc służyła wykonywaniu działalności opodatkowanej podatkiem od towarów i usług.

W ramach projektu Stowarzyszenie ponosiło koszty związane z realizacją Inwestycji na podstawie faktur od podmiotów zewnętrznych (wykonawcy robót budowlanych oraz innych dostawców) wystawianych na Stowarzyszenie. Dokumenty rachunkowe przedstawiane są w instytucjach nadzorujących i rozliczających Stowarzyszenie w celu rozliczenia otrzymanego dofinansowania.

Stowarzyszenie występuje z wnioskiem o wydanie interpretacji indywidualnej w związku z współfinansowaniem przedmiotowej Inwestycji ze środków Unii Europejskiej, w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, działanie: „Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich, typ operacji: Inwestycje w obiekty pełniące funkcje kulturalne”.

Pytanie

Czy Stowarzyszeniu będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego w fakturach VAT dotyczących budowy świetlicy wiejskiej (...)?

Państwa stanowisko w sprawie

Stowarzyszenie stoi na stanowisku, iż nie będzie przysługiwało jemu prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur dotyczących budowy świetlicy wiejskiej (...).

Stowarzyszenie nie jest i nigdy nie było czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Brak jest także związku nabywanych w ramach projektu robót budowlanych, towarów i usług z czynnościami opodatkowanymi, co warunkuje rozliczanie podatku VAT, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.

Stowarzyszenie nie prowadzi działalności gospodarczej, lecz jedynie działalność statutową. W wyniku realizacji projektu Stowarzyszenie nie osiągnie żadnych przychodów, ponieważ rezultaty projektu będą udostępniane bezpłatnie społeczności lokalnej i nie będą służyły wykonywaniu czynnościami opodatkowanym podatkiem od towarów i usług.

Ponieważ działalność Stowarzyszenia związana z realizacją projektu nie będzie skutkować powstaniem obowiązku podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług, Stowarzyszenie nie będzie miało prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, czyli odzyskania podatku VAT od wykonanych robót budowlanych oraz zakupów dokonanych w ramach realizacji projektu „(...)”, dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich, w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku – jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z przepisem art. 86 ust. 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1570 ze zm.), zwanej dalej ustawą:

W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Na mocy art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy:

Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

a)nabycia towarów i usług,

b)dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Jak wynika z powołanych przepisów, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Ponadto należy podkreślić, że ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Na podstawie przepisu art. 88 ust. 4 ustawy:

Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Zgodnie z powyższą regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.

Zatem, aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności winien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go – dla tej czynności – za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług zgodnie z zasadą powszechności opodatkowania podlegają wszelkie transakcje, których przedmiotem jest dostawa towarów lub świadczenie usług, pod warunkiem, że są one realizowane przez „podatników” w rozumieniu ustawy i wykonywane w ramach działalności gospodarczej.

Stosownie do art. 15 ust. 1 ustawy:

Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy:

Pod pojęciem działalności gospodarczej należy rozumieć wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Na mocy art. 2 ust. 1 ustawy z 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2261):

Stowarzyszenie jest dobrowolnym, samorządnym, trwałym zrzeszeniem o celach niezarobkowych.

W myśl art. 2 ust. 2 ww. ustawy:

Stowarzyszenie samodzielnie określa swoje cele, programy działania i struktury organizacyjne oraz uchwala akty wewnętrzne dotyczące jego działalności.

Na podstawie art. 34 ustawy Prawo o stowarzyszeniach:

Stowarzyszenie może prowadzić działalność gospodarczą, według ogólnych zasad określonych w odrębnych przepisach. Dochód z działalności gospodarczej stowarzyszenia służy realizacji celów statutowych i nie może być przeznaczony do podziału między jego członków.

Zaznaczyć należy, że działalność statutowa stowarzyszenia to działalność zgodna z jego statutem, w którym wymienione są cele działalności stowarzyszenia i sposoby ich realizacji. Działalność statutowa nie jest nastawiona na zysk, czyli nie jest to działalność gospodarcza, która w organizacji pozarządowej jest tylko działalnością pomocniczą.

Z opisu sprawy wynika, że Stowarzyszenie, które nie jest podatnikiem podatku VAT, realizuje projekt pn.: „(…)”, w ramach działania 19.2 „Wsparcie na wdrożenie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 z zakresu operacji: budowa lub przebudowa ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej lub kulturalnej, z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich, w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Na współfinansowanie kosztów Inwestycji Stowarzyszenie otrzymało także dotację z budżetu Gminy (...). Inwestycja zrealizowana przez Stowarzyszenie polegała na wybudowaniu świetlicy wielopokoleniowej (...). Świetlica została wyposażona w wewnętrzną instalację wodno-kanalizacyjną, instalację elektryczną z ogrzewaniem elektrycznym oraz instalację fotowoltaiczną. Zostało także wykonane przyłącze wodociągowe, elektryczne, kanalizacji sanitarnej oraz zbiornik na nieczystości ciekłe. W świetlicy wykonano: 1) salę spotkań o pow. 50,10 m2 z przeznaczeniem na spotkania mieszkańców, zajęcia kulturalne i rekreacyjne oraz przedstawienia, np. jasełka, 2) aneks kuchenny, umożliwiający funkcjonowanie tworzącego się Koła Gospodyń Wiejskich, 3) zaplecze sanitarne przystosowane do potrzeb osób starszych i niepełnosprawnych, korytarz oraz pomieszczenie porządkowe. Wybudowano także dojście i dojazd do budynku.

Świetlica będzie udostępniana nieodpłatnie mieszkańcom (...) oraz wszystkim zainteresowanym podmiotom (stowarzyszenia, grupy nieformalne). Jej funkcjonowanie umożliwi organizację w godnych warunkach spotkań wiejskich, zachowanie i prezentację lokalnego dziedzictwa kulturowego oraz uczestniczenie w nieodpłatnych zajęciach kulturalnych lub rekreacyjnych. Lokalne stowarzyszenia będą wykorzystywały świetlice, jako miejsce realizacji celów statutowych, a przede wszystkim jako miejsce integracyjno-aktywizujące. Zaplecze sanitarne świetlicy będzie służyło także osobom korzystającym z istniejącej infrastruktury rekreacyjno-sportowej (plac zabaw dla dzieci, boisko wielofunkcyjne, altanka).

Inwestycja nie służyła i nie będzie więc służyła wykonywaniu działalności opodatkowanej podatkiem od towarów i usług.

W ramach projektu Stowarzyszenie ponosiło koszty związane z realizacją Inwestycji na podstawie faktur od podmiotów zewnętrznych (wykonawcy robót budowlanych oraz innych dostawców) wystawianych na Stowarzyszenie. Dokumenty rachunkowe przedstawiane są w instytucjach nadzorujących i rozliczających Stowarzyszenie w celu rozliczenia otrzymanego dofinansowania.

Stowarzyszenie występuje z wnioskiem o wydanie interpretacji indywidualnej w związku z współfinansowaniem przedmiotowej Inwestycji ze środków Unii Europejskiej, w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, działanie: „Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich, typ operacji: Inwestycje w obiekty pełniące funkcje kulturalne”.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą ustalenia, czy Stowarzyszeniu będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego zawartego w fakturach dokumentujących realizację projektu pn.: „(...)”.

Jak wynika z powołanych powyżej przepisów prawa, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Ponadto, art. 88 ust. 4 ustawy wyklucza odliczenie w odniesieniu do podmiotów niebędących zarejestrowanymi, czynnymi podatnikami podatku VAT.

Podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku VAT jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny.

W omawianej sprawie warunki uprawniające do odliczenia podatku naliczonego nie są spełnione, ponieważ, jak wskazał Wnioskodawca w opisie sprawy, nie jest podatnikiem podatku VAT. Ponadto świetlica będzie udostępniana nieodpłatnie mieszkańcom (...) oraz wszystkim zainteresowanym podmiotom (stowarzyszenia, grupy nieformalne). Z kolei, jej funkcjonowanie umożliwi organizację w godnych warunkach spotkań wiejskich, zachowanie i prezentację lokalnego dziedzictwa kulturowego oraz uczestniczenie w nieodpłatnych zajęciach kulturalnych lub rekreacyjnych. Lokalne stowarzyszenia będą wykorzystywały świetlice, jako miejsce realizacji celów statutowych, a przede wszystkim jako miejsce integracyjno-aktywizujące. Zaplecze sanitarne świetlicy będzie służyło także osobom korzystającym z istniejącej infrastruktury rekreacyjno-sportowej (plac zabaw dla dzieci, boisko wielofunkcyjne, altanka). Inwestycja nie służyła i nie będzie więc służyła wykonywaniu działalności opodatkowanej podatkiem od towarów i usług. W ramach projektu Stowarzyszenie ponosiło koszty związane z realizacją Inwestycji na podstawie faktur od podmiotów zewnętrznych (wykonawcy robót budowlanych oraz innych dostawców) wystawianych na Stowarzyszenie.

Zatem, Wnioskodawca nie ma – na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy – prawa do odliczenia podatku naliczonego zawartego w fakturach dokumentujących zakupy związane z realizacją przedmiotowej Inwestycji.

Podsumowując, Stowarzyszeniu nie będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego w fakturach dokumentujących realizację projektu pn.: „(...)”.

Tym samym, stanowisko Państwa jest prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Należy zauważyć, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym podanym przez Państwa w złożonym wniosku. Wydając niniejszą interpretację oparto się w szczególności na wskazaniu Stowarzyszenia, że: „Inwestycja nie służyła i nie będzie więc służyła wykonywaniu działalności opodatkowanej podatkiem od towarów i usług. (…) Stowarzyszenie występuje z wnioskiem o wydanie interpretacji indywidualnej w związku z współfinansowaniem przedmiotowej Inwestycji ze środków Unii Europejskiej, w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, działanie: „Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich, typ operacji: Inwestycje w obiekty pełniące funkcje kulturalne”. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Jednocześnie należy podkreślić, że niniejsza interpretacja została wydana na podstawie przedstawionego we wniosku opisu sprawy co oznacza, że w przypadku gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

Nadmienia się, że w niniejszej interpretacji udzielono odpowiedzi tylko w zakresie zadanego pytania. Inne kwestie nieobjęte pytaniem nie mogą być – zgodnie z art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa – rozpatrzone.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosują się Państwo do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00