Orzeczenie
Wyrok WSA w Łodzi z dnia 5 października 2022 r., sygn. I SA/Łd 504/22
Dnia 5 października 2022 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi – Wydział I w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Paweł Kowalski Sędziowie Sędzia NSA Paweł Janicki Asesor WSA Grzegorz Potiopa (spr.) Protokolant Asystent sędziego Daria Przybylska-Cieplucha po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 5 października 2022 roku sprawy ze skargi A Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Ł. na indywidualną interpretację Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 20 maja 2022 r. nr 0112-KDIL2.1.4011.215.2022.2.AMN w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych 1. uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną; 2. zasądza od Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej na rzecz strony skarżącej A Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Łodzi kwotę 697 (sześćset dziewięćdziesiąt siedem) złotych, tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
Uzasadnienie
A Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi (dalej także: Skarżąca, Spółka, Wnioskodawca, Organizator) wniosła do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.
Spółka przedstawiła opis zdarzenia przyszłego, zgodnie z którym prowadzi ona działalność gospodarczą – jest podmiotem profesjonalnie zajmującym się organizacją oraz zarządzaniem programami lojalnościowymi, programami motywacyjnym oraz akcjami promocyjnymi. W związku z prowadzoną działalnością gospodarczą Wnioskodawca świadczy na rzecz swoich klientów usługi związane z organizacją konkursów, akcji promocyjnych, sprzedaży premiowej, loterii i innych wydarzeń, mających na celu reklamę firmy klienta, jego produktów i marek.
W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca świadczy na rzecz Przedsiębiorstwa (Klient, Sponsor), usługę polegającą na organizacji promocji skierowanej do klientów będących konsumentami w rozumieniu art. 22(1) Kodeksu cywilnego (Uczestnik) (Program). Celem Programu jako akcji promocyjnej, jest zwiększenie rozpoznawalności marki Klienta oraz zwiększenie wolumenu sprzedaży oferowanych przez Klienta produktów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right