Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 28 września 2022 r., sygn. III OSK 3767/21

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Zbigniew Ślusarczyk Sędziowie Sędzia NSA Jerzy Stelmasiak Sędzia del. WSA Kazimierz Bandarzewski (spr.) po rozpoznaniu w dniu 28 września 2022 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej L. S. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie z dnia 13 sierpnia 2020 r. sygn. akt II SA/Sz 152/20 w sprawie ze skargi L. S. na zarządzenie zastępcze Wojewody Zachodniopomorskiego z dnia [...] grudnia 2019 r. nr [...] w przedmiocie wygaśnięcia mandatu radnego Rady Powiatu w G. I. oddala skargę kasacyjną, II. oddala wniosek o zasądzenie od L. S. na rzecz Wojewody Zachodniopomorskiego zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie zaskarżonym wyrokiem z dnia 13 sierpnia 2020 r. sygn. akt II SA/Sz 152/20 oddalił skargę L. S. na zarządzenie zastępcze Wojewody Zachodniopomorskiego z dnia [...] grudnia 2019 r. nr [...] stwierdzające wygaśnięcie mandatu radnego Rady Powiatu w G. w związku z naruszeniem zakazu wynikającego z treści art. 25b ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2019 r. poz. 511 z późn. zm.) zwanej dalej w skrócie u.s.p.

W motywach orzeczenia Sąd pierwszej instancji wskazał, że w świetle poczynionych w sprawie ustaleń nie ulega wątpliwości, iż doszło do naruszenia przepisów antykorupcyjnych bowiem skarżący, jako radny Rady Powiatu w G., pełnił jednocześnie funkcję Prezesa Zarządu Gminnej Spółdzielni [...] w [...], która to Spółdzielnia prowadziła działalność gospodarczą z wykorzystaniem mienia Powiatu a skarżący, z racji pełnionej w Spółdzielni funkcji, zarządzał jej działalnością. Wynika to wprost z zawartych pomiędzy Powiatem G. i Spółdzielnią umów, których przedmiotem było dostarczanie artykułów spożywczych do powiatowych jednostek organizacyjnych. Były to dostawy odpłatne, a środki na ich realizację pochodziły z budżetu powiatu. Bez znaczenia pozostaje przy tym okoliczność, iż umowy te były zawierane w trybie zapytania o cenę na podstawie przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00