Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 22 września 2022 r., sygn. III SA/Lu 303/22

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia NSA Jerzy Marcinowski Sędziowie: Sędzia WSA Jerzy Drwal (sprawozdawca) Sędzia WSA Jadwiga Pastusiak po rozpoznaniu w dniu 22 września 2022 r. na posiedzeniu niejawnym w trybie uproszczonym sprawy ze skargi T. Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w M. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej z dnia [...] maja 2022 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za przejazd po drogach publicznych pojazdem nienormatywnym oddala skargę.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z dnia 19 maja 2022 r., Dyrektor Izby Administracji Skarbowej (dalej jako "DIAS", "organ odwoławczy") utrzymał w mocy decyzję Naczelnika L. Urzędu Celno-Skarbowego w B. P. (dalej jako "organ I instancji") z dnia 25 marca 2022 r. o nałożeniu na T. Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w M. (dalej jako "strona", "skarżąca", "Spółka") kary pieniężnej za przejazd po drogach publicznych pojazdem nienormatywnym jak za brak zezwolenia kategorii V.

Zaskarżona decyzja wydana została w następującym stanie sprawy.

W dniu 18 września 2021 r. funkcjonariusze L. Urzędu Celno-Skarbowego w B. P. Oddziału Celnego Drogowego w K. podczas kontroli pojazdu członowego o numerach rejestracyjnych [...], dokonali pomiaru odległości między osiami i rzeczywistych wymiarów zewnętrznych. Kontrolowanym pojazdem D. S. wykonywał w imieniu i na rzecz skarżącej przejazd w ramach międzynarodowego transportu drogowego rzeczy w postaci lateksu o łącznej masie brutto 22950 kg (ładunek podzielny).

Wynik dynamicznego ważenia pojazdu opisany w protokole nr [...] wykazał przekroczenie nacisku drugiej osi pojazdu będącej osią napędową o 50 kg (przekroczenie dopuszczalnej wartości o 0,43 %), przy dopuszczalnym przewidzianym przepisami prawa nacisku pojedynczej osi napędowej wynoszącym 11,5 tony.

Wyniki powtórnego ważenia pojazdu na wadze dynamicznej opisane w protokole nr [...] potwierdziły przekroczenie nacisku drugiej osi pojazdu będącej osią napędową o 150 kg (przekroczenie dopuszczalnej wartości o 1,3 %).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00