Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Opolu z dnia 14 września 2022 r., sygn. I SA/Op 188/22

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Grzegorz Gocki (spr.) Sędziowie: Sędzia WSA Marzena Łozowska Asesor sądowy Anna Komorowska-Kaczkowska Protokolant: Referent stażysta Dagmara Jugo po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 14 września 2022 r. sprawy ze skargi B. Sp. z o.o. w K. na interpretację indywidualną Burmistrza Brzegu z dnia 22 kwietnia 2022 r., nr Fn.II.3120.4.67.2022 w przedmiocie podatku od nieruchomości, I. uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną, II. zasądza od Burmistrza Brzegu na rzecz strony skarżącej kwotę 697 zł (słownie złotych: sześćset dziewięćdziesiąt siedem) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Zaskarżoną interpretacją indywidualną z 22 kwietnia 2022 r. nr Fn.II.3120.4.67.2022 Burmistrz Brzegu, działając na podstawie art. 14j § 1 i § 3 ustawy z dnia 19 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm. - dalej zwana "op"), po rozpatrzeniu wniosku spółki B. Sp. z o.o. w K. (dalej jako: strona, skarżąca, Spółka, wnioskodawca) z 26 stycznia 2022 r. o wydanie indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie zwolnienia z podatku od nieruchomości, o którym mowa w art. 7 ust.1 pkt 9 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1170 ze zm. - dalej w skrócie "upol") - stwierdził, że:

1) stanowisko wnioskodawcy w świetle przepisów dotyczących zwolnienia z podatku budowli wałów przeciwpowodziowych na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 9 upol - jest prawidłowe,

2) części działek o numerach a, b, c i d będących własnością podatnika nie są gruntami położonymi w międzywalu i tym samym nie są zwolnione od podatku od nieruchomości na mocy w/w przepisu.

W uzasadnieniu interpretacji organ wskazał, że Spółka w złożonym wniosku przedstawiła następujący stan faktyczny:

Na terenie zakładu produkcyjnego wnioskodawcy w B., przy ul. [...], znajduje się wał chroniący przed zlaniem przez wody rzeki Odry, ulokowany w pewnym oddaleniu od jej koryta. Wał jest sztucznego pochodzenia, tj. został wzniesiony przez człowieka. Ma postać podłużnego usypiska o trapezowatym przekroju poprzecznym. Wykonano go z ziemi i zabezpieczono wykładziną z włókniny obciążoną płytami betonowymi ażurowymi oraz - w dolnej części jest podparty murkiem ze stalowych bursów typu larsen. Wysokość wału wynosi około 10 m, wzrastając ku dolinie rzeki. Szerokość korony wału jest równa 6 m, a jej rzędne to 146-148,8 m n.p.m. Dla porównania: rzędne przyległej do wału części terasy zalewowej Odry mieszczą się w przedziale 134,2-136 m n.p.m. Nachylenie skarpy wału wynosi 1 : 2,5. Pierwotnie wał chronił przed zalaniem składowisko płynnej zaolejonej ziemi okrzemkowej (osadniki), zlokalizowane na działce nr c. Obecnie jego zadaniem jest zabezpieczenie przyległego obszaru przed wodami Odry w przypadku powodzi bądź wezbrania jej wód.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00