Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie WSA w Krakowie z dnia 9 września 2022 r., sygn. II SA/Kr 789/22

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący SWSA Joanna Człowiekowska SWSA Agnieszka Nawara - Dubiel (spr.) SWSA Monika Niedźwiedź po rozpoznaniu w dniu 9 września 2022 r. na posiedzeniu niejawnym sprawy ze skargi [...] spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa na uchwałę nr XXIX/757/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 20 listopada 2019 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Nowa Huta odrzuca skargę.

Uzasadnienie

L. Sp. z o.o. w K. wniosła do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie skargę na uchwałę Rady Miasta Krakowa z dnia 20 listopada 2019 r. nr XXIX/757/19 w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Nowa Huta (Dz. Urz. Woj. Małopolskiego z 2019 roku, póz. 8347) - w części dotyczącej § 10 pkt 1 i 2. Zaskarżonej uchwale zarzucono:

- naruszenie prawa materialnego, tj. art. 16 ust. 2 w związku z art. 17 ust. 1

ustawy z dnia 17 września 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. z

2022 r. póz. 840) poprzez jego niewłaściwe zastosowanie;

- naruszenie art. 21 i 22 oraz 31 ust. 3 Konstytucji RP poprzez ich

niezastosowanie.

Na podstawie tych zarzutów skarżąca wniosła o:

1) Stwierdzenie nieważności przepisów uchwały opisanych na wstępie;

2) zasądzenie*na rzecz skarżącej kosztów postępowania, w tym kosztów

zastępstwa procesowego, według norm przepisanych.

W uzasadnieniu skargi wskazano, że na terenie Miasta Krakowa, na terenie ujętym w Uchwale funkcjonuje w pełni legalnie i zgodnie z przepisami, po pozyskaniu wszelkich niezbędnych decyzji administracyjnych i zezwoleń, obiekt [...]. Obiekt ten funkcjonuje od dłuższego czasu, a rozpoczął funkcjonowanie przed dniem wejścia w życie Uchwały. Każdy z obiektów [...] posiada szyldy i elementy reklamowe charakterystyczne dla tej marki, obecne nie tylko w Polsce ale we wszystkich krajach, w których obecne są pawilony handlowe Spółki. Aktualnie, elementy te są niezgodne z zapisami Uchwały i zdaniem Urzędu Miasta Krakowa, jednostki odpowiedzialnej za wdrożenie Uchwały, jak również Straży Miejskiej, powinny zostać usunięte, bądź wymienione, co rodzi dla-Skarżącej bardzo negatywne i dotkliwe skutki. Pismami z dnia 28 stycznia 2022 roku oraz 23 marca 2022 roku Urząd Miasta Krakowa Wydział Kultury i Dziedzictwa Narodowego wezwał Skarżącą do usunięcia szeregu elementów

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00