Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Białymstoku z dnia 7 września 2022 r., sygn. II SA/Bk 549/22

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Andrzej Melezini (spr.), , po rozpoznaniu w Wydziale II na posiedzeniu niejawnym w dniu 7 września 2022 r. sprawy ze sprzeciwu P. Sp. z o.o. w K. od decyzji Samorządowego Kolegium Odwoławczego w S. z dnia [...] czerwca 2022 r., nr [...] w przedmiocie ustalenia warunków zabudowy oddala sprzeciw

Uzasadnienie

Wnioskiem z 24 sierpnia 2021 r. P. Sp. z o.o. z siedzibą w W. (dalej jako: "Spółka") wystąpiła do Wójta Gminy J. o ustalenie warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie farmy fotowoltaicznej zlokalizowanej na działce nr [...] w obrębie S., gm. J.

Decyzją z [...] maja 2022 r., [...], Wójt ustalił warunki zabudowy dla przedmiotowej inwestycji zgodnie z wnioskiem.

W części pierwszej decyzji organ wskazał rodzaj inwestycji jako urządzenia infrastruktury technicznej przetwarzające energię słoneczną w energię elektryczną – odnawialne źródła energii, określił także zakres i funkcję inwestycji – jako budowę farmy fotowoltaicznej wraz z infrastrukturą towarzyszącą, teren inwestycji obejmować ma część działki o nr geod. [...] położonej w obrębie S., gm. J., a obszar oddziaływania inwestycji zgodnie z wnioskiem zamyka się w granicach terenu inwestycji wyznaczonej na część przedmiotowej działki. Wójt określił także wymogi dotyczące warunków i szczegółowych zasad zagospodarowania terenu inwestycji, zgodnie z którymi: odstąpiono od ustalenia obowiązującej linii zabudowy i wskaźnika wielkości powierzchni; ustalono nieprzekraczalną linię zabudowy w odległości 20 m od linii rozgraniczającej powiatowej drogi publicznej oraz 15 m od linii rozgraniczającej gminnej drogi publicznej; inwestycja obejmować ma panele fotowoltaiczne o łącznej mocy do 14 MW, drogi wewnętrzne i miejsca postojowe, infrastrukturę naziemną i podziemną, związaną z konstrukcją nośną paneli fotowoltaicznych, sieć energetyczną kablową podziemną niskiego napięcia oraz przyłącze elektroenergetyczne średniego napięcia, kontenerowe stacje transformatorowo-kontrolne, inwertery i falowniki, system monitoringu oraz ogrodzenie instalacji, instalację odgromową, kabel telekomunikacyjny, a także inne niezbędne elementy infrastruktury związane z budową planowanej inwestycji. Wójt określił też parametry inwestycji, zgodnie z którymi maksymalna moc farmy fotowoltaicznej ma wynosić do 14 MW, maksymalna powierzchnia zabudowy do 7,066 ha, a kontenerowa stacja transformatorowo-kontrolna ma mieć powierzchnię zabudowy do 20 m2, jej wysokość całkowita ma wynosić do 4 m, a jej dach winien być płaski. Organ pierwszej instancji dodał też, że realizacja inwestycji nie może zmieniać istniejącego zagospodarowania na działkach sąsiednich, a dla wyznaczonego terenu inwestycji należy zaprojektować odpowiednie zagospodarowanie oraz zapewnić jego utrzymanie we właściwym stanie techniczno-użytkowym przez okres istnienia obiektów budowlanych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00