Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 8 lutego 2024 r., sygn. III SA/Wr 128/23

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Anetta Chołuj Sędziowie Sędzia WSA Kamila Paszowska-Wojnar Asesor WSA Dominik Dymitruk (sprawozdawca) po rozpoznaniu w Wydziale III w dniu 8 lutego 2024 r. na posiedzeniu niejawnym w trybie uproszczonym sprawy ze skargi E. Sp. z o.o. w L. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 15 lutego 2023 r., nr BP.501.1277.2022.2065.DL1.359879 w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej oddala skargę w całości.

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi E. Sp. z o.o. z siedzibą w L. (dalej: spółka, strona, skarżąca) jest decyzja Głównego Inspektora Transportu Drogowego (dalej: organ odwoławczy, GITD) z dnia 15 lutego 2023 r. (nr BP.501.1277.2022.2065.DL1.359879) utrzymująca w mocy decyzję Dolnośląskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego (dalej: WITD, organ pierwszej instancji) z dnia 1 kwietnia 2022 r. (nr WITD.DI.0152.I0057/14/22) w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej w wysokości 10 000 zł z tytułu dopuszczenia do wykonywania przewozu drogowego pojazdem lub zespołem pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 12 t, którego dopuszczalna masa całkowita została przekroczona co najmniej 20%, tj. popełnienia naruszenia określonego w lp. 10.2.4 załącznika nr 3 do ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2022 r., poz. 180 ze zm., dalej jako: u.t.d.).

Z uzasadnienia zaskarżonej decyzji oraz akt sprawy administracyjnej wynika, że w dniu 27 stycznia 2022 r. o godz. 10:04 we W. przy ul. [...] funkcjonariusze Inspekcji Transportu Drogowego przeprowadzili kontrolę czteroosiowego pojazdu ciężarowego marki [...] o nr rej. [...], którym strona wykonywała zarobkowy krajowy transport drogowy rzeczy ([...]) z W. do S. Podczas kontroli, po przeprowadzeniu pomiaru nacisków na poszczególne osie, ustalono przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu o 7,6 t, tj. o 23,75 % (masa wynosiła 39,6 t, mimo dopuszczalnej przez § 3 ust. 1 pkt 8 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, Dz. U. z 2016 r. poz. 2022 z późn. zm., dalej jako: rozporządzenie techniczne, masy 32 t). Przebieg kontroli utrwalono protokołem nr [...] z dnia 27 stycznia 2022 r., który wraz z załącznikiem, w którym szczegółowo opisano stwierdzone naruszenie określone w lp. 10.2.4 załącznika nr 3 do u.t.d., przekazany został do organu pierwszej instancji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00