Decyzja Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z dnia 26 listopada 2021 r., sygn. DKE.523.32.2021
Na podstawie art. 104 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256 ze zm.) oraz na podstawie art. 160 ust. 1 i 2 ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781) oraz art. 12 pkt 2, art. 22, art. 23 ust. l pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 922 ze zm.), w związku z art. 6 ust. 1 lit. a) oraz lit. f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1 oraz Dz. Urz. UE L 127 z 23.05.2018, str. 2), po przeprowadzeniu postępowania administracyjnego w sprawie skargi Pana P. Z., na przetwarzanie jego danych osobowych w celu marketingowym przez A. S.A. oraz ich udostępnienie H. Sp. z o.o., Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych
odmawia uwzględnienia wniosku
Uzasadnienie
Do Biura Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (obecnie: Urzędu Ochrony Danych Osobowych) wpłynęła skarga Pana P. Z., zwanego dalej „Skarżącym”, na bezprawne wykorzystanie jego danych osobowych przez A. Bank S.A. (zwany dalej „Bankiem”) poprzez ich udostępnienie podmiotowi działającemu na zlecenie Banku do celów marketingu produktów Bankowych.
Skarżący w treści swojej skargi wskazał, że nie wyrażał Bankowi zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych w celach marketingowych. W dniu […] września 2014 r. Skarżący zawarł z Bankiem umowę o pożyczkę nr […] i w tej umowie odnotowane zostało, że nie wyraża on zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych w celach marketingowych. Jednakże od […] października 2014 r. Skarżący zaczął otrzymywać telefony z numeru […] z ofertami handlowymi. Osoby dzwoniące informowały Skarżącego, że dzwonią na zlecenie A. Banku S.A. w celach handlowych i marketingowych. Skarżący jednak nie wiedział, komu Bank udostępnił jego dane osobowe.