Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 5 marca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4011.7.2024.5.MM

Koszty uzyskania przychodów – nabycie kart podarunkowych w kryptowalucie.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko nieprawidłowe

Szanowna Pani,

stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

Dnia 3 stycznia 2024 r. wpłynął Pani wniosek z 3 stycznia 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób fizycznych. Uzupełniła go Pani – w odpowiedzi na wezwania – pismami z 7 lutego 2024 r. (wpływ 8 lutego 2024 r.) oraz z 29 lutego 2024 r. (wpływ 29 lutego 2024 r.) Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Wnioskodawczyni prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą od 2022-09-19, zarejestrowaną w CEIDG.

Wnioskodawczyni posiada konta firmowe na giełdzie kryptowalut (…). Za pośrednictwem posiadanych kont firmowych Wnioskodawczyni nabywa kryptowalutę typu stablecoin o nazwie „(…)” (dalej również jako: (…)) od zweryfikowanych sprzedawców na platformie (…) sprzedawców. Co do zasady, zazwyczaj płatność za nabyte (…) odbywa się w ramach zwyczajnych przelewów (…).

Wnioskodawczyni wymienia zakupioną na platformie (…) od zweryfikowanych sprzedawców kryptowalutę (…) na karty podarunkowe oferowane bezpośrednio przez platformę (…). Uzyskane w ten sposób przez Wnioskodawczynię karty podarunkowe mogą mieć różne nominały, między innymi (…).

Zakupione bezpośrednio od platformy (…) karty podarunkowe są sprzedawane na platformie (…) (należącej do firmy mającej swoją siedzibę w (…)). Wnioskodawczyni nie wyklucza możliwości prowadzenia sprzedaży za pośrednictwem innych platform, przykładowo (…) – czy też innych platform typu marketplace.

Platforma (…) nie sprzedaje kluczy we własnym imieniu, a jedynie udostępnia przestrzeń i infrastrukturę sieciową, z której mogą korzystać inni sprzedawcy – jest to portal typu marketplace.

Karty podarunkowe są kupowane na platformie (…) ze stawką 0% VAT oraz z taką samą stawką (0% VAT) są one sprzedawane przez Wnioskodawczynię na platformie (…).

Środki uzyskiwane przez Wnioskodawczynię ze sprzedaży kart podarunkowych w (…) są wypłacane z platformy (…) w formie przelewu wykonywanego przez podmiot mający swoją siedzibę w (…).

Wnioskodawczyni wystawia każdego miesiąca do (…) fakturę za sprzedaż w danym okresie rozliczeniowym (miesięcznym). Platforma (…) nie wystawia Wnioskodawczyni bezpośrednich faktur, natomiast platforma jest w stanie wygenerować raporty w formie plików (…), w których zawarta będzie liczba zakupionych kart podarunkowych wraz z danymi firmy Wnioskodawczyni.

W piśmie stanowiącym uzupełnienie wniosku udzieliła Pani odpowiedzi na następujące pytania:

Wskazanie formy opodatkowania prowadzonej przez Panią działalności?

Działalność gospodarcza, którą prowadzi Wnioskodawczyni, opodatkowana jest w formie skali podatkowej.

Jaki rodzaj działalności gospodarczej Pani prowadzi?

Wnioskodawczyni w ramach działalności gospodarczej zajmuje się handlem na platformie (…).

Czy jest Pani zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług?

Wnioskodawczyni jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.

Czy jest Pani podmiotem prowadzącym działalność, o której mowa w art. 2 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1124 ze zm.), tj. podmiotem prowadzącym działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu usług w zakresie:

a)wymiany pomiędzy walutami wirtualnymi i środkami płatniczymi,

b)wymiany pomiędzy walutami wirtualnymi,

c)pośrednictwa w wymianie, o której mowa w lit. a lub b,

d)prowadzenia rachunków, o których mowa w ust. 2 pkt 17 lit. e?

Nie.

Czy kryptowaluta, którą Pani nabywa (stablecoin o nazwie „(…)”), spełnia definicję waluty wirtualnej zawartej w art. 2 ust. 2 pkt 26 ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu?

Tak.

Czy i w jaki sposób dokumentuje Pani nabywanie tej kryptowaluty, za jakie środki ją Pani nabywa, w jakiej walucie?

Wnioskodawczyni nabywa karty podarunkowe za walutę wirtualną (…), dokumentacja transakcji znajduje się w wyciągu na giełdzie, z której korzysta Wnioskodawczyni.

Czym są karty podarunkowe – proszę o wyjaśnienie; w szczególności, czy karty podarunkowe spełniają definicję waluty wirtualnej zawartej w art. 2 ust. 2 pkt 26 ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu?

Zdaniem Wnioskodawczyni karty podarunkowe spełniają definicję waluty wirtualnej, z uwagi na to, że przedmiotem sprzedaży jest wartość waluty wirtualnej, umieszczonej w karcie podarunkowej.

Czy karty podarunkowe spełniają definicję bonu zawartą w art. 2 pkt 41 ustawy o podatku od towarów i usług?

Zdaniem Wnioskodawczyni karty podarunkowe nie spełniają definicji bonu.

Z jakiego tytułu otrzymuje Pani wynagrodzenie (przelewy) od platformy (…); w jaki sposób jest ustalane to wynagrodzenie?

Platforma (…) jest pośrednikiem płatności i przesyła środki, które wpływają na platformę od klienta końcowego, który dokonuje zakupu karty podarunkowej.

W jakiej walucie wypłacane są Pani środki uzyskiwane ze sprzedaży kart podarunkowych na platformach wskazanych w opisie sprawy?

Środki uzyskiwane ze sprzedaży kart podarunkowych na platformach wskazanych w opisie sprawy wypłacane są w euro.

Jakie jeszcze informacje – oprócz liczby zakupionych kart podarunkowych wraz z danymi Pani firmy – zawiera wygenerowany przez platformę (…) raport w formie plików (…); w szczególności, czy zawiera informacje o kwotach/wartościach, za które zakupione zostały przez Panią te karty?

Raport zawiera informacje o datach transakcji, wysokościach transakcji, walutach wirtualnych, w których dokonywana jest transakcja.

Czy sprzedaż kart podarunkowych umożliwia ich posiadaczom skorzystanie z usług/nabycie towarów na platformach (proszę wskazać jakie towary i/lub usługi można nabyć za pośrednictwem karty podarunkowej, o której mowa we wniosku)?

Nie, z uwagi na to, że waluta wirtualna nie jest towarem.

Czy ze sprzedażą kart podarunkowych umożliwiających ich posiadaczom skorzystanie z usług/nabycie towarów na platformach wiąże się obowiązek ich przyjęcia przez te platformy jako wynagrodzenia lub części wynagrodzenia za dostawę towarów lub świadczenie usług?

Zgodnie z powyższą odpowiedzią – nie.

Czy tożsamość potencjalnych oferentów towarów lub usług jest wskazana w ww. kartach podarunkowych lub określona w powiązanej dokumentacji, w tym w warunkach wykorzystania sprzedawanych przez Panią kart podarunkowych?

Zgodnie z odpowiedzią na pytanie nr 12 – nie.

Czy konkretne usługi/towary, które mają zostać wykonane/dostarczone, są wskazane w sprzedawanych przez Panią kartach podarunkowych lub określone w powiązanej dokumentacji, w tym w warunkach wykorzystania tych kart podarunkowych,

Nie.

Czy w chwili emisji kart podarunkowych, które są przez Panią sprzedawane na platformie (…) znane jest miejsce dostawy towarów lub świadczenia usług (np. wyłącznie terytorium Polski), których karta podarunkowa dotyczy, oraz stawka podatku VAT, podatku od wartości dodanej lub podatku o podobnym charakterze (tj. czy za pomocą ww. kart podarunkowych klienci mogą nabywać różnego rodzaju towary i usługi z różnymi stawkami podatku VAT).

Nie.

W kolejnym piśmie stanowiącym uzupełnienie wniosku udzieliła Pani odpowiedzi na następujące pytania:

Czy dokonuje Pani sprzedaży kart podarunkowych na rzecz podmiotów:

a)będących podatnikami podatku od towarów i usług (podatku od wartości dodanej) posiadającymi siedzibę na terytorium kraju (Polski),

b)niebędących podatnikami podatku od towarów i usług (podatku od wartości dodanej) posiadającymi miejsce zamieszkania lub siedzibę na terytorium kraju (Polski),

c)będących podatnikami podatku od towarów i usług (podatku od wartości dodanej) posiadającymi siedzibę na terytorium Unii Europejskiej poza terytorium Polski,

d)niebędących podatnikami podatku od towarów i usług (podatku od wartości dodanej) posiadającymi miejsce zamieszkania lub siedzibę na terytorium Unii Europejskiej poza terytorium Polski,

e)będących podatnikami podatku od towarów i usług (podatku od wartości dodanej) posiadającymi siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej,

f)niebędących podatnikami podatku od towarów i usług (podatku od wartości dodanej) posiadającymi miejsce zamieszkania lub siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej?

Wnioskodawczyni nie jest w stanie zidentyfikować odbiorców kart, z uwagi na to, że korzysta z platformy pośredniczącej (…).

Czy dokonuje Pani sprzedaży kart podarunkowych na rzecz podmiotów/osób mających siedzibę/miejsce zamieszkania:

-na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

-na terytorium Unii Europejskiej poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

-poza terytorium Unii Europejskiej?

Wnioskodawca nie jest w stanie zidentyfikować odbiorców kart, z uwagi na to, że korzysta z platformy pośredniczącej(…).

Czy karty podarunkowe (zawierające wartość waluty wirtualnej) są alternatywnym środkiem płatniczym, którego jedynym przeznaczeniem jest funkcja środka płatniczego?

Nie.

Czy ww. karty podarunkowe (zawierające wartość waluty wirtualnej), o których mowa we wniosku, są wymienialne w obrocie gospodarczym na prawne środki płatnicze i są akceptowane jako środek wymiany przez ich nabywców?

Tak.

Pytanie w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych

Czy nabycie kart podarunkowych w kryptowalucie (…) od platformy (…) udokumentowane otrzymanym od platformy wyciągiem może stanowić koszt uzyskania przychodu w rozumieniu przepisów art. 22 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

Pani stanowisko w sprawie

Zdaniem Wnioskodawczyni potencjalnie wygenerowany przez (…) raport będzie wystarczającym dowodem poniesienie kosztów.

Taki raport, w opinii Wnioskodawczyni, będzie zawierał wszelkie niezbędne elementy formalne wymagane do uznania jako koszt podatkowy wpływający na podstawę opodatkowania.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku, jest nieprawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z 26 lipca 1991 r. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 226 ze zm.):

Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Stosownie do art. 10 ust. 1 pkt 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Źródłami przychodów są kapitały pieniężne i prawa majątkowe, w tym odpłatne zbycie praw majątkowych innych niż wymienione w pkt 8 lit. a-c.

Na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 11 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Za przychody z kapitałów pieniężnych uważa się przychody z odpłatnego zbycia waluty wirtualnej.

W myśl art. 17 ust. 1f ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Przez odpłatne zbycie waluty wirtualnej rozumie się wymianę waluty wirtualnej na prawny środek płatniczy, towar, usługę lub prawo majątkowe inne niż waluta wirtualna lub regulowanie innych zobowiązań walutą wirtualną.

Zgodnie z art. 17 ust. 1g ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Przepis ust. 1 pkt 11 stosuje się również do przychodów uzyskanych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, z wyjątkiem działalności, o której mowa w art. 2 ust. 1 pkt 12 ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, zaliczanej do przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

Według art. 5a pkt 33a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Ilekroć w ustawie jest mowa o walucie wirtualnej – oznacza to walutę wirtualną w rozumieniu art. 2 ust. 2 pkt 26 ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.

Pojęcie „waluta wirtualna” zostało zdefiniowane w art. 2 ust. 2 pkt 26 ustawy z 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1124 ze zm.):

Ilekroć w ustawie jest mowa o walucie wirtualnej rozumie się przez to cyfrowe odwzorowanie wartości, które nie jest:

a)prawnym środkiem płatniczym emitowanym przez NBP, zagraniczne banki centralne lub inne organy administracji publicznej,

b)międzynarodową jednostką rozrachunkową ustanawianą przez organizację międzynarodową i akceptowaną przez poszczególne kraje należące do tej organizacji lub z nią współpracujące,

c)pieniądzem elektronicznym w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych,

d)instrumentem finansowym w rozumieniu ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi,

e)wekslem lub czekiem,

 – oraz jest wymienialne w obrocie gospodarczym na prawne środki płatnicze i akceptowane jako środek wymiany, a także może być elektronicznie przechowywane lub przeniesione albo może być przedmiotem handlu elektronicznego.

Na podstawie tych przepisów przychody z odpłatnego zbycia walut wirtualnych stanowią przychód z kapitałów pieniężnych w myśl art. 17 ust. 1 pkt 11 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z art. 22 ust. 14 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Koszty uzyskania przychodów z tytułu odpłatnego zbycia waluty wirtualnej stanowią udokumentowane wydatki bezpośrednio poniesione na nabycie waluty wirtualnej oraz koszty związane ze zbyciem waluty wirtualnej, w tym udokumentowane wydatki poniesione na rzecz podmiotów, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 12 ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.

W myśl art. 22 ust. 15 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Koszty uzyskania przychodów, o których mowa w ust. 14, są potrącane w tym roku podatkowym, w którym zostały poniesione, z zastrzeżeniem ust. 16.

Stosowanie do art. 22 ust. 16 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Nadwyżka kosztów uzyskania przychodów, o których mowa w ust. 14, nad przychodami z odpłatnego zbycia waluty wirtualnej uzyskanymi w roku podatkowym powiększa koszty uzyskania przychodów z tytułu odpłatnego zbycia waluty wirtualnej poniesione w następnym roku podatkowym.

Jednocześnie w myśl art. 23 ust. 1 pkt 38d ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów poniesionych wydatków związanych z zamianą waluty wirtualnej na inną walutę wirtualną.

Zatem koszty uzyskania przychodów z tytułu odpłatnego zbycia waluty wirtualnej, tj.:

-udokumentowane wydatki bezpośrednio poniesione na nabycie waluty wirtualnej oraz

-koszty związane ze zbyciem waluty wirtualnej,

podlegają rozliczeniu dla celów podatkowych w szczególnym trybie. Co do zasady są potrącane w tym roku podatkowym, w którym zostały poniesione. Jeśli jednak w danym roku podatkowym ich wartość przekracza wartość uzyskanych przez podatnika przychodów z odpłatnego zbycia waluty wirtualnej – nadwyżka kosztów nad przychodami nie jest stratą podatkową, ale jest przenoszona do rozliczenia jako koszty uzyskania przychodów z odpłatnego zbycia waluty wirtualnej w następnym roku podatkowym.

W myśl art. 30b ust. 1a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Od dochodów uzyskanych z odpłatnego zbycia walut wirtualnych podatek dochodowy wynosi 19% uzyskanego dochodu.

Zgodnie z art. 30b ust. 1b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Dochodem z odpłatnego zbycia walut wirtualnych jest osiągnięta w roku podatkowym różnica między sumą przychodów uzyskanych z tytułu odpłatnego zbycia walut wirtualnych a kosztami uzyskania przychodów określonymi na podstawie art. 22 ust. 14-16.

Przepis art. 30b ust. 5d ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych stanowi, że:

Dochodów z odpłatnego zbycia walut wirtualnych nie łączy się z dochodami opodatkowanymi na zasadach określonych w ust. 1 oraz w art. 27 lub art. 30c.

Stosownie do art. 30b ust. 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Po zakończeniu roku podatkowego podatnik jest obowiązany w zeznaniu, o którym mowa w art. 45 ust. 1a pkt 1, wykazać uzyskane w roku podatkowym dochody, o których mowa w ust. 1 i 1a, i obliczyć należny podatek dochodowy.

W myśl art. 30b ust. 6a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

W zeznaniu, o którym mowa w art. 45 ust. 1a pkt 1, podatnik wykazuje koszty uzyskania przychodów, o których mowa w art. 22 ust. 14-16, także wtedy, gdy w roku podatkowym nie uzyskał przychodów z odpłatnego zbycia walut wirtualnych.

Z przedstawionego opisu sprawy wynika, że prowadzi Pani działalność gospodarczą opodatkowaną w formie skali podatkowej, w ramach której zajmuje się Pani handlem na platformie (…). Posiada Pani konta firmowe na giełdzie kryptowalut(…). Za pośrednictwem tych kont nabywa Pani kryptowalutę typu stablecoin o nazwie (…) (dalej: (…)) od zweryfikowanych na tej platformie sprzedawców. Co do zasady, zazwyczaj płatność za nabyte (…) odbywa się w ramach zwyczajnych przelewów. Wymienia Pani (…) na karty podarunkowe oferowane bezpośrednio przez platformę (…). Karty podarunkowe spełniają definicję waluty wirtualnej, z uwagi na to, że przedmiotem sprzedaży jest wartość waluty wirtualnej, umieszczonej w karcie podarunkowej. Uzyskane w ten sposób przez Panią karty podarunkowe mogą mieć różne nominały. Zakupione karty podarunkowe są sprzedawane na innej platformie (należącej do podmiotu mającego siedzibę w (…)). Nie wyklucza Pani możliwości prowadzenia sprzedaży za pośrednictwem innych platform, w tym typu marketplace. Środki uzyskiwane przez Panią ze sprzedaży kart podarunkowych w (…) są wypłacane z platformy (…) w formie przelewu. Wystawia Pani każdego miesiąca do (…) fakturę za sprzedaż w danym okresie rozliczeniowym (miesięcznym). Platforma (…) nie wystawia Pani bezpośrednich faktur, natomiast platforma ta jest w stanie wygenerować raporty w formie plików (…), w których zawarta będzie liczba zakupionych kart podarunkowych wraz z danymi Pani firmy. Raport zawiera także informacje o datach transakcji, wysokościach transakcji, walutach wirtualnych, w których dokonywana jest transakcja.

W Pani sprawie to uzyskanie przez Panią waluty wirtualnej (…) będzie miało charakter jej odpłatnego nabycia. Pani wydatkiem bezpośrednio poniesionym na nabycie tej waluty wirtualnej będzie wartość dokonanego przelewu środków pieniężnych na jej zakup. Wartość ta będzie Pani kosztem uzyskania przychodów z tytułu odpłatnego zbycia karty podarunkowej (uzyskanej przez Panią za walutę wirtualną (…)), o którym mowa w art. 22 ust. 14 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zatem kosztem tym nie będzie „nabycie” kart podarunkowych od platformy (…) – jak wskazała Pani w opisie sprawy – wymienia Pani bowiem (…) na karty podarunkowe oferowane bezpośrednio przez tę platformę.

Reasumując – nabycie kart podarunkowych w kryptowalucie (…) od platformy (…) udokumentowane otrzymanym od platformy wyciągiem nie może stanowić kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu przepisów art. 22 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pani przedstawiła, i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Ponadto dodaję, że Pani wniosek w zakresie podatku od towarów i usług podlega odrębnemu rozstrzygnięciu.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosuje się Pani do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00