Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Postanowienie NSA z dnia 5 października 2023 r., sygn. III OW 109/23

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Małgorzata Pocztarek Sędziowie: Sędzia NSA Teresa Zyglewska (spr.) Sędzia del. WSA Sławomir Pauter po rozpoznaniu w dniu 5 października 2023 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej wniosku Starosty Bolesławieckiego o rozstrzygnięcie sporu kompetencyjnego pomiędzy pomiędzy Starostą Bolesławieckim a Marszałkiem Województwa Dolnośląskiego przez wskazanie organu właściwego w sprawie wydania zezwolenia na wytwarzanie odpadów postanawia: oddalić wniosek.

Uzasadnienie

Starosta Bolesławiecki (dalej: Starosta) wniósł o rozstrzygnięcie sporu o właściwość pomiędzy nim a Marszałkiem Województwa Dolnośląskiego (dalej: Marszałek) w przedmiocie rozpoznania wniosku o wydanie zezwolenia na przetwarzanie odpadów destruktu asfaltowego powstającego podczas robót budowlanych związanych z budową, przebudową, remontem lub rozbiórką nawierzchni dróg krajowych, będących w zarządzie Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad Oddział we Wrocławiu (dalej: GDDKiA).

W uzasadnieniu wniosku Starosta wskazał, że Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad zwrócił się do Marszałka Województwa Dolnośląskiego o wydanie przedmiotowego zezwolenia. Po analizie wniosku Marszałek stwierdził, że organem właściwym do wydania tego rodzaju zezwolenia jest Starosta. Stwierdzając brak podstaw do przyjęcia powyższego stanowiska, Starosta zauważył, że z wniosku GDDKiA wynika, iż przetwarzany odpad będzie pochodził m.in. z frezowania nawierzchni dróg. Odpad destruktu asfaltowego powstaje podczas robót budowlanych bezpośrednio związanych z budową, przebudową, remontem lub rozbiórką nawierzchni dróg krajowych, będących w zarządzie GDDKiA. Miejscem przetwarzania odpadów destruktu asfaltowego jest głównie teren budowy realizowanych zadań. Przeważająca część materiału będzie podlegała przetworzeniu na budowach na terenie będącym w zarządzie GDDKiA. Starosta wskazał, że z treści wniosku wyraźnie wynika, że wszelkie czynności związane z procesem przetwarzania realizowane będą przed lub bezpośrednio po sfrezowaniu nawierzchni. W związku z tym w podstawowym procesie nie zakłada się konieczności jego magazynowania.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00