Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 14 lipca 2022 r., sygn. I SA/Ol 317/22

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Katarzyna Górska (sprawozdawca) Sędziowie sędzia WSA Przemysław Krzykowski sędzia WSA Andrzej Brzuzy po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 14 lipca 2022 r. na posiedzeniu niejawnym sprawy ze skargi Gminy E. na postanowienie Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 23 marca 2022 r. nr 0111-KDIB3-3.4012.544.2021.2.PK w przedmiocie odmowy wydania interpretacji indywidualnej oddala skargę.

Uzasadnienie

Skarga Gminy E. (dalej: "Gmina", "Wnioskodawca", "skarżąca") dotyczy postanowienia Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (dalej: "organ", "DKIS") utrzymującego w mocy własne postanowienie tego organu z 20 stycznia 2022 r. nr 0111-KDIB3-3.4012.544.2021.1.MPU, o odmowie wydania interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją inwestycji, którą Gmina zamierza przekazać aportem do majątku spółki komunalnej miasta.

Z przekazanych Sądowi wraz z tą skarga akt sprawy wynika, że wnioskiem z 15 października 2021 r. Gmina zwróciła się do organu o wydanie opisanej powyżej interpretacji. Przedstawiła przy tym następujący stan faktyczny:

Miasto realizuje projekt o nazwie "[...]", a w tym zadanie dotyczące poprawy zintegrowanej mobilności miejskiej w [...] obszarze funkcjonalnym poprzez budowę, przebudowę dróg lokalnych i dróg dla rowerów wraz z m.in. budową ciągów pieszo-rowerowych, elementami bezpieczeństwa ruchu drogowego, oświetleniem. Majątek wytworzony w ramach projektu (w tym wiaty przystankowe) będzie miał charakter ogólnodostępny, a korzystanie z niego będzie nieodpłatne. Właścicielem zrealizowanej infrastruktury (zarówno w okresie trwałości, jak i po jego zakończeniu), będzie Beneficjent, tj. Gmina, zaś zarządcą - spółka komunalna Z. Sp. z o.o., na której majątek zostaną przekazane aportem środki trwałe powstałe w wyniku realizacji projektu. Za eksploatację i utrzymanie tych elementów infrastruktury będzie odpowiadać Dyrektor tej Spółki ze 100% udziału Gminy. Koszty związane z utrzymaniem i eksploatacją infrastruktury będą ponoszone przez Beneficjenta - Gminę, reprezentowaną przez Prezydenta Miasta - zarządcę dróg publicznych w granicach administracyjnych miasta. Środki na utrzymanie infrastruktury, która pozostanie w bezpośrednim zarządzaniu Beneficjenta będą zabezpieczone w budżecie miasta.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00