Orzeczenie
Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 22 marca 2022 r., sygn. I SA/Gl 179/22
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Bożena Pindel, Asesor WSA Katarzyna Stuła-Marcela (spr.), Sędzia WSA Bożena Suleja-Klimczyk, Protokolant sekretarz sądowy Paulina Nowak, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 22 marca 2022 r. sprawy ze skargi A S.A. w Z. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia [...] nr [...] w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych 1) uchyla interpretację indywidualną w zaskarżonej części; 2) zasądza od Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej na rzecz strony skarżącej kwotę 697 (sześćset dziewięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.
Uzasadnienie
1. A S.A. w Z. (dalej: skarżącą lub spółka) wniosła skargę na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (dalej: organ lub Dyrektor) z [...] r. nr [...] [...] w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych.
2. Stan sprawy.
2.1. W opisie stanu faktycznego wniosku o wydanie interpretacji spółka wskazała, że jest polską spółką akcyjną, podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych. Głównym przedmiotem działalności gospodarczej spółki jest projektowanie, tworzenie, rozwijanie i wydawanie gier wideo, w szczególności na PC, konsole i urządzenia mobilne. Spółka posiada prawa własności intelektualnej (dalej: IP) do wytwarzanych przez siebie gier.
Gry produkowane przez spółkę są komercjalizowane w dwóch modelach: jako tzw. gry Premium oraz gry Free-to-play. Każdy z modeli umożliwia generowanie przychodów z wyprodukowanych gier w odmiennej formie.
1) Gry Premium.
Przychody z gier Premium są osiągane z opłat jakie ponoszą użytkownicy końcowi za prawo do użytkowania gier (licencję). Poprzez jednorazową opłatę, użytkownik uzyskuje dostęp do gry na danym urządzeniu. W momencie zakupu gry użytkownik końcowy akceptuje regulamin spółki, który zawiera postanowienia umowy licencyjnej.
2) Gry free-to-play.
W przypadku gier Free-to-play, przychód realizowany w związku z komercjalizacją gry występuje na dwóch płaszczyznach, tj.:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right