Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Odpowiedź Ministra Edukacji na interpelację nr 768 w sprawie postulowanych zmian w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli

Treść interpelacji:

Szkolnictwo specjalne, jego działanie i rozwój stanowią bez wątpienia jeden z wyznaczników nowoczesnego, cywilizowanego państwa. Ta, jak się wydaje oczywista konstatacja, dla poprzednika Pani Ministry i podwładnych mu służb była niestety niedostrzegalna, nie rozumiał on również specyfiki kształcenia w szkołach specjalnych i konieczności stworzenia odpowiedniej przestrzeni edukacyjnej dla jej uczniów. Z tego powodu przywołane rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 lutego 2019 r. (Dz. U. 2019 poz. 502) wymaga pilnej weryfikacji i niezbędnej korekty, tak aby uchronić młodzież realizującą swoją ścieżkę edukacyjną w ramach szkolnictwa specjalnego przed potencjalnymi negatywnymi konsekwencjami tego rozporządzenia. Podkreślić należy, iż uderza ono w roczniki maturalne, w technikum dodatkowo przygotowują się do egzaminu zawodowego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00