Wyrok NSA z dnia 25 lutego 2022 r., sygn. II GSK 732/21
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Wojciech Kręcisz (spr.) Sędzia NSA Małgorzata Rysz Sędzia del. WSA Beata Sobocha-Holc Protokolant Mateusz Rogala po rozpoznaniu w dniu 17 lutego 2022 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi J. T. o wznowienie postępowania zakończonego wyrokiem Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 8 sierpnia 2017 r., sygn. akt II GSK 3313/15 ze skargi kasacyjnej J. T. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 27 maja 2015 r., sygn. akt VI SA/Wa 2860/14 w sprawie ze skargi J. T. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] czerwca 2014 r., nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym bez zezwolenia 1. wznawia postępowanie zakończone wyrokiem Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 8 sierpnia 2017 r., sygn. akt II GSK 3313/15; 2. uchyla wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 8 sierpnia 2017 r., sygn. akt II GSK 3313/15 oraz wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 27 maja 2015 r. sygn. akt VI SA/Wa 2860/14; 3. uchyla decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] czerwca 2014 r. nr [...] oraz poprzedzającą ją decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] kwietnia 2014 r. nr [...]; 4. zasądza od Głównego Inspektora Transportu Drogowego na rzecz J. T. 7017 (siedem tysięcy siedemnaście) złotych tytułem kosztów postępowania sądowego.
Uzasadnienie
Naczelny Sąd Administracyjny wyrokiem z dnia 8 sierpnia 2017 r., sygn. akt II GSK 3313/15 oddalił skargę kasacyjną J. T. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 27 maja 2015 r., sygn. akt VI SA/Wa 2860/14 w sprawie ze skargi J. T. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 30 czerwca 2014 r. nr BP.502.557.2014.0155.OP8.9768 w przedmiocie kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym.
Z uzasadnienia wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego wynika, że w dniu 10 lutego 2014 r. w miejscowości B., na drodze krajowej nr [...], o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi do 10 t, zatrzymano do kontroli pojazd członowy składający się z: ciągnika marki Scania o nr rej. [...] oraz naczepy marki Lambert o nr rej. [...]. Transport był wykonywany na rzecz przedsiębiorcy J. T.