Błędy na fakturze i awarie KSeF – jak sobie poradzić?
Lekcja 1 z 1
Ministerstwo Finansów zdecydowało, że obowiązkowy KSeF wejdzie w życie w dwóch nowych terminach: 1 lutego 2026 r. – dla podatników (czynnych i zwolnionych), którzy w roku 2025 przekroczą obroty (w rozumieniu ustawy o VAT) w wysokości 200 mln i 1 kwietnia 2026 r. – dla pozostałych podatników.
Warto już teraz rozwiać wątpliwości, co do sposobu postępowania w przypadku błędu na fakturze lub awarii systemu podczas wystawiania faktur ustrukturyzowanych. Jak skorygować fakturę? Co zrobić, jak nie działa system lub mamy awarię naszego programu finansowo-księgowego? Kto odpowiada za błąd, gdy biuro rachunkowe wystawi fakturę dla klienta? Odpowiedzi między innymi na te pytania usłyszysz podczas szkolenia, do którego obejrzenia zapraszamy.
Program szkolenia:
• Błędna data wystawienia na fakturze a KSeF
Jakie to ma znaczenie? Jak będzie wyglądać taki błąd w dacie sprzedaży?
• Korygowanie faktury w przypadku błędu zauważonego przez nabywcę na fakturze po 1 lipca 2024 r.
Jak to zrobić, skoro uchylono instytucję not korygujących?
• Brak skorygowania faktury a prawo do odliczenia podatku VAT
Co z prawem do odliczenia podatku VAT w przypadku błędu w fakturze wystawionej dla nabywcy? Czy któreś błędy są ważniejsze?
• Anulowanie faktur a wejście w życie KSef
Jak anulować fakturę przesłaną do KSeF? Czy da się anulować fakturę przed jej przesłaniem do KSeF?
• Awaria systemu lub inne problemy techniczne a termin wystawienia faktury
Nie działa system, jak zatem zdiagnozować rodzaj problemu? Jak udokumentować takie przypadki? Jak zmieniają się obowiązki przedsiębiorcy w sytuacji różnych problemów technicznych?
• Biuro rachunkowe wystawiające "technicznie" fakturę dla klienta
Jakie ryzyka to za sobą niesie?
Warto już teraz rozwiać wątpliwości, co do sposobu postępowania w przypadku błędu na fakturze lub awarii systemu podczas wystawiania faktur ustrukturyzowanych. Jak skorygować fakturę? Co zrobić, jak nie działa system lub mamy awarię naszego programu finansowo-księgowego? Kto odpowiada za błąd, gdy biuro rachunkowe wystawi fakturę dla klienta? Odpowiedzi między innymi na te pytania usłyszysz podczas szkolenia, do którego obejrzenia zapraszamy.
Program szkolenia:
• Błędna data wystawienia na fakturze a KSeF
Jakie to ma znaczenie? Jak będzie wyglądać taki błąd w dacie sprzedaży?
• Korygowanie faktury w przypadku błędu zauważonego przez nabywcę na fakturze po 1 lipca 2024 r.
Jak to zrobić, skoro uchylono instytucję not korygujących?
• Brak skorygowania faktury a prawo do odliczenia podatku VAT
Co z prawem do odliczenia podatku VAT w przypadku błędu w fakturze wystawionej dla nabywcy? Czy któreś błędy są ważniejsze?
• Anulowanie faktur a wejście w życie KSef
Jak anulować fakturę przesłaną do KSeF? Czy da się anulować fakturę przed jej przesłaniem do KSeF?
• Awaria systemu lub inne problemy techniczne a termin wystawienia faktury
Nie działa system, jak zatem zdiagnozować rodzaj problemu? Jak udokumentować takie przypadki? Jak zmieniają się obowiązki przedsiębiorcy w sytuacji różnych problemów technicznych?
• Biuro rachunkowe wystawiające "technicznie" fakturę dla klienta
Jakie ryzyka to za sobą niesie?
Data dodania: 06.02.2024
Czas: 1 godzina 6 sekund
Autor:
Kurs zawiera:
LEKCJA 1:
01:00:06
Błędy na fakturze i awarie KSeF – jak sobie poradzić?
POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00