Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie NSA z dnia 23 stycznia 2024 r., sygn. I GZ 391/23

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Beata Sobocha-Holc po rozpoznaniu w dniu 23 stycznia 2024 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Gospodarczej zażalenia Gminy Ł. na postanowienie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 25 października 2023 r., sygn. akt V SA/Wa 1510/23 w zakresie odmowy wstrzymania wykonania zaskarżonej decyzji w sprawie ze skargi Gminy Ł. na decyzję Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2023 r. nr DDP-5.457.7.2022 w przedmiocie określenia kwoty dotacji przypadającej do zwrotu postanawia: 1. uchylić zaskarżone postanowienie; 2. wstrzymać wykonanie zaskarżonej decyzji.

Uzasadnienie

Postanowieniem z 25 października 2023 r., sygn. akt V SA/Wa 1510/23, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie odmówił Gminie Ł. (dalej: skarżąca lub Gmina) wstrzymania wykonania decyzji Ministra Infrastruktury

z 18 maja 2023 r. w przedmiocie przypadającej do zwrotu kwoty dofinansowania.

Uzasadniając rozstrzygnięcie Sąd I instancji wskazał, że przedstawiona przez skarżącą argumentacja sprowadza się do twierdzenia, że dokonanie zwrotu należności określonej zaskarżoną decyzją spowodowałoby znaczne obciążenie finansowe jednostki w związku z tym, że gmina jako jednostka sektora finansów publicznych musi gospodarować środkami finansowymi zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym posiadać odpowiednie środki w budżecie gminy. WSA stwierdził, że wskazana możliwość zachwiania płynności finansowej nie została w żaden sposób uprawdopodobniona, w szczególności nie przedstawiono dokumentów źródłowych obrazujących aktualną sytuację finansową Gminy po stronie planowanych dochodów, jak również rezerw budżetowych (ogólnej i celowych). Skarżąca nie odniosła się w żaden sposób do swoich dochodów, zarówno tych planowanych, jak i osiąganych. Gmina nie przedstawiła uchwały budżetowej, do skargi nie załączono też żadnego dokumentu finansowego, który mógłby pozwolić Sądowi na weryfikację twierdzeń skarżącej o wyrządzeniu znacznej szkody finansowej oraz o negatywnym wpływie poniesienia zwrotu kwoty 233 418,00 zł na możliwości budżetowe Gminy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00