Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 25 stycznia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4011.810.2023.2.AA
Możliwość opodatkowania ryczałtem ewidencjonowanym.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
W dniu 20 listopada 2023 r. wpłynął Pana wniosek z 17 listopada 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 13 stycznia 2024 r. (wpływ 14 stycznia 2024 r.). Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego
5 listopada 2023 r. założył Pan firmę jednoosobową. Data rozpoczęcia wykonywania działalności gospodarczej to 6 listopada 2023 r. Prowadzi Pan jednoosobową działalność gospodarczą w zakresie usługi pomocy technicznej w zakresie technologii informatycznych – usługa manualnego testowania stron internetowych (webowych) wyłącznie dla firmy ze Stanów Zjednoczonych.
Zakres świadczonych usług obejmuje:
-przeprowadzanie manualnych testów stron internetowych,
-opracowywanie dokumentacji testowej,
-przygotowywanie przypadków i scenariuszy testowych,
-rejestrację wyników testów,
-zgłaszanie oraz raportowanie wykrytych defektów.
Do obowiązków nie należy:
-tworzenie i utrzymanie środowiska testowego,
-programowanie (nawet nie ma Pan dostępu do kodu),
-doradztwo.
Ponadto w uzupełnieniu do wniosku udzielił Pan odpowiedzi na następujące pytania:
Czy posiada Pan nieograniczony obowiązek podatkowy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w myśl art. 3 ust. 1 i ust. 1a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Tak, potwierdza Pan, że posiada nieograniczony obowiązek podatkowy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zgodnie z art. 3 ust. 1 i ust. 1a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Jak – na podstawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) – są sklasyfikowane faktycznie wykonywane przez Pana czynności/usługi, których dotyczy zadane przez Pana pytanie (prosimy podać podstawowy symbol grupowania, który jest siedmiocyfrowy, zapisywany w blokach po dwa znaki oddzielone kropką)?
Usługi manualnego testera, które Pan faktycznie wykonuje, są sklasyfikowane na podstawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) pod symbolem 62.02.30.0 „Usługi pomocy technicznej w zakresie technologii informatycznych i sprzętu komputerowego”.
Jakie dokładnie czynności/zadania Pan wykonuje w ramach świadczonych przez Pana usług będących przedmiotem zapytania, prosimy szczegółowo opisać charakter tych czynności/zadań dla każdego wypunktowania wskazanego przez Pana w opisie sprawy obejmującego zakres świadczonych usług, na czym one polegają, czego dotyczą, co jest ich efektem?
Pracuje Pan jako manualny tester, czyli główną rolą jako testera manualnego jest sprawdzanie nowo stworzonych implementacji procesów biznesowych stron internetowych oraz wykonywanie dokumentacji testowej. Praca polega na sprawdzeniu, czy wymagane funkcjonalności zostały prawidłowo zaimplementowane. Celem takiej weryfikacji jest potwierdzenie faktycznego wyeliminowania błędów. Efektem pracy jako manualnego testera jest dostarczenie wartościowego feedbacku na temat jakości stron internetowych poprzez ręczne przeprowadzanie testów.
Zakres świadczonych usług obejmuje:
-przeprowadzanie manualnych testów stron internetowych,
· Ręczne przetestowanie nowo stworzonych implementacji procesów biznesowych w aplikacji.
· Porównywanie działania aplikacji z dokumentacją oraz wymaganiami klienta.
· Analiza i identyfikacja błędów, problemów lub niezgodności z wymaganiami.
-opracowywanie dokumentacji testowej,
· Wożenie raportów testowych, zawierających wyniki przeprowadzonych testów, z opisem wykrytych błędów lub defektów.
· Rejestrowanie wyników testów oraz zgłaszanie defektów w wewnętrznym narzędziu.
· Monitorowanie postępu usuwania defektów i komunikacja z zespołem programistycznym.
-przygotowywanie przypadków i scenariuszy testowych,
· Opracowywanie szczegółowych planów testów manualnych obejmujących różne scenariusze i przypadki użycia.
· Identyfikacja kluczowych obszarów do przetestowania w zależności od nowych implementacji.
-rejestrację wyników testów,
· Praca polega na wykrywaniu błędów lub problemów w działaniu stron internetowych w trakcie ręcznego „przeklikiwania” się przez kolejne warstwy aplikacji oraz manualnej eksploracji.
· Rejestrowanie wyników testów oraz zgłaszanie defektów w wewnętrznym narzędziu.
-zgłaszanie oraz raportowanie wykrytych defektów.
· Zgłaszanie oraz raportowanie wyników testów dla zespołu programistów aby dokonali naprawy.
Warto podkreślić, że Pana rola jako manualnego testera skupia się na manualnym sprawdzaniu funkcji web stron oraz analizie zgodności z dokumentacją i wymaganiami klientów. Nie obejmuje ona tworzenia i utrzymywania środowiska testowego, programowania testowanego oprogramowania ani usług związanych z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego.
W przypadku wskazania, że świadczone usługi są sklasyfikowane wg PKWiU pod symbolem 62.01.12.0 – prosimy wskazać czy w ramach tych usług świadczył/świadczy/będzie świadczył Pan usługi projektowania, rozwoju i wdrażania oprogramowania, w tym oprogramowania związanego z bezpieczeństwem w sieci?
Potwierdza Pan, że świadczone usługi nie są sklasyfikowane wg PKWiU pod symbolem 62.01.12.0. Świadczone usługi jako manualnego testera nie obejmują projektowania, rozwoju ani wdrażania oprogramowania. Dodatkowo, nie ma Pan dostępu do kodu źródłowego oprogramowania.
Pana praca skupia się na manualnym testowaniu, nieobejmującym tworzenia czy modyfikacji kodu źródłowego. W związku z tym, nie świadczy Pan usług z zakresu projektowania, rozwoju ani wdrażania oprogramowania, w tym oprogramowania związanego z bezpieczeństwem w sieci.
Czy świadczone usługi będące przedmiotem zapytania były/są/będą:
a)związane z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.10.0),
Świadczone usługi manualnego testowania nie były/są/będą związane z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.10.0).
b) objęte grupowaniem „Oryginały oprogramowania komputerowego” (PKWiU 62.01.2),
Świadczone usługi manualnego testowania nie były/są/będą objęte grupowaniem „Oryginały oprogramowania komputerowego” (PKWiU 62.01.2).
c)związane z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02),
Świadczone usługi manualnego testowania nie były/są/będą związane z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02).
d)usługami w zakresie instalowania oprogramowania (PKWiU ex 62.09.20.0),
Świadczone usługi manualnego testowania nie były/są/będą usługami w zakresie instalowania oprogramowania.
e)związane z zarządzaniem siecią i systemami informatycznymi (PKWiU 62.03.1),
Świadczone usługi manualnego testowania nie były/są/będą związane z zarządzaniem siecią i systemami informatycznymi.
Czy w roku podatkowym/latach podatkowych, którego/których dotyczy wniosek, do wykonywanej przez Pana działalności gospodarczej miały/mają/będą mieć zastosowanie wyłączenia zawarte w art. 8 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2540 ze zm.)?
Zgodnie z treścią art. 8 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2540 ze zm.) potwierdza Pan, że wykonywana przez Pana działalność gospodarcza nie podlega wyłączeniom określonym w tym artykule.
Czy w odniesieniu do każdego z lat podatkowych, których dotyczy wniosek, w odniesieniu do Pana będą zachowane warunki określone w art. 6 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne?
Tak, potwierdza Pan, że w odniesieniu do każdego z lat podatkowych, które objęte są wnioskiem, będą zachowane warunki określone w art. 6 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Pytanie
Czy Pana usługa manualnego testowania podlega opodatkowaniu w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych stawką 8,5% od 6 listopada 2023 r. oraz w latach kolejnych, aż do czasu istotnej zmiany stanu faktycznego lub prawnego?
Pana stanowisko w sprawie
W Pana ocenie zastosowanie stawki 8,5% ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych jest zasadne, gdyż zakres usług obejmuje tylko czynności sprawdzające. Nie zajmuje się Pan programowaniem ani tworzeniem, jak i utrzymywaniem środowiska testowego, nie pisze Pan aplikacji oraz nie dopisuje do nich funkcji. Pana zadania skupiają się wyłącznie na używaniu stron internetowych oraz wskazywaniu błędów, bez ingerencji w kod źródłowy. Usługi nie mają nic wspólnego z programowaniem oraz doradztwem. Utworzył Pan opinię na podstawie interpretacji indywidualnej Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej – Interpretacja indywidualna z dnia 5 września 2023 r., sygn. 0115-KDST2-1.4011.301.2023.3.AW.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku, jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2540 ze zm.):
Ustawa ta reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.
Natomiast w myśl art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Osoby fizyczne oraz przedsiębiorstwa w spadku osiągające przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej mogą opłacać zryczałtowany podatek dochodowy w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Przy czym w myśl art. 4 ust. 1 pkt 12 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Przez pozarolniczą działalność gospodarczą należy rozumieć pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.
Stosownie do art. 6 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.
W myśl art. 6 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli:
a)uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 2 000 000 euro, lub
b)uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 2 000 000 euro,
2) rozpoczną wykonywanie działalności w roku podatkowym i nie korzystają z opodatkowania w formie karty podatkowej – bez względu na wysokość przychodów.
Wskazał Pan, że będą przez Pana zachowane warunki określone w tej regulacji.
Zwracam uwagę, że u osób prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą możliwość opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzależniona jest od niewystąpienia przesłanek negatywnych określonych w art. 8 ww. ustawy.
Zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników:
1) opłacających podatek w formie karty podatkowej na zasadach określonych w rozdziale 3;
2) korzystających, na podstawie odrębnych przepisów, z okresowego zwolnienia od podatku dochodowego;
3) osiągających w całości lub w części przychody z tytułu:
a) prowadzenia aptek,
b) uchylona
c) działalności w zakresie kupna i sprzedaży wartości dewizowych,
d) uchylona
e) uchylona
f) działalności w zakresie handlu częściami i akcesoriami do pojazdów mechanicznych;
4) wytwarzających wyroby opodatkowane podatkiem akcyzowym, na podstawie odrębnychprzepisów, z wyjątkiem wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii;
5) podejmujących wykonywanie działalności w roku podatkowym po zmianie działalności wykonywanej:
a) samodzielnie na działalność prowadzoną w formie spółki z małżonkiem,
b) w formie spółki z małżonkiem na działalność prowadzoną samodzielnie przez jednego lub każdego z małżonków,
a)samodzielnie przez małżonka na działalność prowadzoną samodzielnie przez drugiego małżonka
– jeżeli małżonek lub małżonkowie przed zmianą opłacali z tytułu prowadzenia tej działalności podatek dochodowy na ogólnych zasadach;
6) (uchylony).
W myśl art. 8 ust. 2 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Jeżeli podatnik prowadzący działalność samodzielnie lub w formie spółki, który wybrał opodatkowanie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, uzyska z tej działalności przychody ze sprzedaży towarów handlowych lub wyrobów lub ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników:
1) wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub
2) wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym
– w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych i, poczynając od dnia uzyskania tego przychodu do końca roku podatkowego, opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.
Stosownie natomiast do art. 8 ust. 3 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Jeżeli podatnik w roku poprzedzającym rok podatkowy nie uzyskał przychodu z działalności, o której mowa w ust. 1 pkt 3 i 4, traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych z dniem uzyskania przychodów z tych rodzajów działalności i od tego dnia opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.
W art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne zawarto wyłączenia z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, jednak – zgodnie z Pana oświadczeniem – w odniesieniu do działalności, którą Pan prowadzi, nie występują i nie wystąpią negatywne przesłanki z niego wynikające.
Na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Użyte w ustawie określenie działalność usługowa oznacza – pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.
W myśl art. 4 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Ilekroć w ustawie używa się oznaczenia „ex” przy symbolu danego grupowania PKWiU, oznacza to, że zakres wyrobów lub usług jest węższy niż określony w tym grupowaniu.
Oznaczenie „ex” dotyczy zatem tylko określonej usługi z danego grupowania. Umieszczenie tego dopisku przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania przepisu tylko do tej nazwy grupowania.
Zwracam również uwagę, że możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług. Kwalifikacji poszczególnych przychodów ze świadczonych usług do określonego symbolu PKWiU dokonuje sam podatnik. Kwestii tej nie regulują przepisy prawa podatkowego, a tylko te przepisy, zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, mogą być przedmiotem interpretacji indywidualnej. Wysokość stawek ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych została przez ustawodawcę ustalona w art. 12 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 2b lit. b ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 12% przychodów ze świadczenia usług związanych z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.10.0), związanych z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1), objętych grupowaniem „Oryginały oprogramowania komputerowego” (PKWiU 62.01.2), związanych z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02), w zakresie instalowania oprogramowania (PKWiU ex 62.09.20.0), związanych z zarządzaniem siecią i systemami informatycznymi (PKWiU 62.03.1).
Z powyższego wynika, że opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych wg stawki 12% podlegają m.in. usługi związane z doradztwem w zakresie oprogramowania (ex 62.02).
W myśl natomiast art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8 kresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.
Ponadto wskazuję, że zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku – według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.
W myśl art. 9 ust. 1c ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Oświadczenia, o których mowa odpowiednio w ust. 1-1b, podatnik może złożyć na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy (Dz.U. z 2022 r. poz. 541), zwanej dalej „ustawą o CEIDG”.
Z informacji przedstawionych we wniosku wynika, że świadczy Pan usługi sklasyfikowane wg kodu PKWiU 62.02.30.0 – usługi pomocy technicznej w zakresie technologii informatycznych i sprzętu komputerowego. Pracuje Pan jako manualny tester, czyli główną rolą jako testera manualnego jest sprawdzanie nowo stworzonych implementacji procesów biznesowych stron internetowych oraz wykonywanie dokumentacji testowej. Pana praca polega na sprawdzeniu, czy wymagane funkcjonalności zostały prawidłowo zaimplementowane. Celem takiej weryfikacji jest potwierdzenie faktycznego wyeliminowania błędów. Efektem Pana pracy jako manualnego testera jest dostarczenie wartościowego feedbacku na temat jakości stron internetowych przez ręczne przeprowadzanie testów. Pana praca jako manualnego testera skupia sią na manualnym sprawdzaniu funkcji web stron oraz analizie zgodności z dokumentacją i wymaganiami klientów. Pana praca nie obejmuje tworzenia i utrzymywania środowiska testowego, programowania testowego oprogramowania ani usług związanych z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego. Świadczone przez Pana usługi nie są/nie będą związane z doradztwem w zakresie oprogramowania.
Reasumując – przychody uzyskiwane przez Pana ze świadczenia w ramach działalności gospodarczej opisanych usług, sklasyfikowanych według PKWiU w grupowaniu 62.02.30.0 i niezwiązanych z doradztwem w zakresie oprogramowania, mogą być opodatkowane 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, określoną w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy:
-stanu faktycznego, który Pan przedstawił, i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia,
-zdarzenia przyszłego, które Pan przedstawił, i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
W odniesieniu do powołanej przez Pana interpretacji stwierdzam, że zapadła ona w indywidualnej sprawie i nie jest wiążąca dla organu wydającego tę interpretację.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
· Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.
· Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
· Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
· w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
· w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right