Orzeczenie
Wyrok WSA w Warszawie z dnia 26 stycznia 2022 r., sygn. III SA/Wa 1582/21
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Marta Waksmundzka-Karasińska, Sędziowie sędzia WSA Ewa Izabela Fiedorowicz, sędzia WSA Jacek Kaute (sprawozdawca), , po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 26 stycznia 2022 r. sprawy ze skargi K.G. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 5 maja 2021 r. nr 0113-KDIPT2-3.4011.93.2021.2.SJ w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych 1) uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną w części uznającej stanowisko wnioskodawcy za nieprawidłowe, 2) zasądza od Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej na rzecz K.G. kwotę 697 zł (słownie: sześćset dziewięćdziesiąt siedem złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
Uzasadnienie
Pismem z dnia 26 stycznia 2021 r. K.G. (Skarżący, Strona, Wnioskodawca) zwrócił się do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (Organ, Dyrektor) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej preferencyjną stawką podatkową.
We wniosku (oraz w jego uzupełnieniu) przedstawiono następujący stan faktyczny/zdarzenie przyszłe:
Skarżący jest wspólnikiem w spółce komandytowej, tj. J. Sp. z o.o. Sp. k. ("Spółka", "J."). Wnioskodawca dochody osiągane z prowadzonej działalności gospodarczej w formie Spółki rozlicza na podstawie art. 30c w związku z art. 5b ust. 2 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1387, z późn. zm., dalej "Ustawa o PIT", "u.p.d.o.f.")
Od początku istnienia Spółki, jej przedmiot działalności gospodarczej obejmował obszar IT. Działalność Spółki spełnia przy tym definicję działalności badawczo-rozwojowej. Spółka prowadzi bowiem prace rozwojowe będące działalnością twórczą, które podejmuje w sposób systematyczny, a celem tych prac jest zwiększenie zasobów wiedzy oraz wykorzystanie zasobów wiedzy do tworzenia nowych zastosowań. Celem Spółki jest zaoferowanie użytkownikom urządzeń mobilnych nowych, oryginalnych produkcji (gier mobilnych), które będą przy tym cechowały się indywidualnością w porównaniu do dostępnych na rynku gier mobilnych. Prace w tym zakresie na rzecz Spółki prowadzą głownie jej wspólnicy będący komandytariuszami, tj. K.G. (tj. Wspólnik K.G.) oraz T.S. (dalej Wspólnik T.S.) - łącznie dalej zwani "Wspólnikami" lub "Komandytariuszami", z wykorzystaniem również usług świadczonych przez podmioty zewnętrzne.
-
keyboard_arrow_right