Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 14 stycznia 2022 r., sygn. II SA/Wa 3495/21

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Sławomir Antoniuk, Sędzia WSA Tomasz Szmydt (spr.), Sędzia WSA Danuta Kania, Protokolant referent Magdalena Morawiec, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 14 stycznia 2022 r. sprawy ze skargi K. S. na decyzję Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia [...] sierpnia 2021 r. nr [...] w przedmiocie odmowy wyłączenia stosowania przepisów ustawy uchyla zaskarżoną decyzję

Uzasadnienie

K. S. złożył skargę na decyzję Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia [...] sierpnia 2021r., nr [...], wydaną na podstawie art.8a ustawy z dnia 18 lutego 1994 r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Służby Ochrony Państwa, Państwowej Straży Pożarnej, Służby Celno-Skarbowej i Służby Więziennej oraz ich rodzin (Dz. U. z 2020 r. poz. 723), w przedmiocie odmowy wyłączenia stosowania art. 15c, art. 22a i art. 24a tej ustawy.

K. S. wnioskiem z dnia [...] września 2017 r. wystąpił do Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji o zastosowanie wobec niego art. 8a ustawy z dnia 18 lutego 1994 r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Więziennej oraz ich rodzin (ówczesny Dz. U. z 2016 r. poz. 708, z późn. zm., zwanej dalej "ustawą zaopatrzeniową").

W uzasadnieniu wniosku K. S. opisał przebieg swojej służby. Wskazał, iż w okresie od [...] listopada 1980 r. do [...] kwietnia 1984 r. pełnił służbę w Wydziale [...] Wojewódzkiego Urzędu Spraw Wewnętrznych w [...] na stanowisku [...]. Do jego obowiązków należała obsługa administracyjna petentów składających wnioski [...] oraz wydawanie gotowych [...] w Punktach [...]. Wnioskodawca zaznaczył, iż z dniem [...] września 1980r. został zwolniony ze służby w Służbie Więziennej z powodu likwidacji zajmowanego stanowiska służbowego oraz braku możliwości mianowania na stanowisko równorzędne lub niższe w tej samej miejscowości. Wskazał, iż obowiązki wypełniał zgodnie z prawem, etyką zawodową i powszechnie obowiązującymi zasadami moralnymi. Służył wyłącznie Ojczyźnie. Nikogo nie prześladował. Nie był karany sądownie, administracyjnie lub dyscyplinarnie. Nie dopuścił się jakiegokolwiek sprzeniewierzenia swoich powinności jako funkcjonariusz i obywatel. Skarżący wskazał również, iż zarządzał Ośrodkiem Doskonalenia Kadr Służby Więziennej w [...] - jednostką organizacyjną Służby Więziennej, gdzie wskutek jego działań uruchomiono Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej - Zespół Medycyny Pracy o specjalności Przychodni Rehabilitacyjnej. Wnioskodawca podniósł, iż swoistym ekwiwalentem weryfikacji jego postawy zawodowej były otrzymane awanse, nagrody i wyróżnienia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00