Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 12 stycznia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.609.2023.1.EK
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizowanym projektem.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług – jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
17 listopada 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 17 listopada 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizowanym projektem.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Wnioskodawca, zwany dalej „Instytutem” lub „A”, zgodnie z art. 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. (t. j. Dz. U. z 2022 r. (…)), jest państwową jednostką organizacyjną, wyodrębnioną pod względem prawnym, organizacyjnym i ekonomiczno-finansowym, która prowadzi badania naukowe i prace rozwojowe ukierunkowane na ich wdrożenie i zastosowanie w praktyce.
Instytut posiada osobowość prawną.
Instytut działa na podstawie:
(…).
Zgodnie z (…), do podstawowej działalności Instytutu należy:
1)prowadzenie badań naukowych i prac rozwojowych;
2)przystosowywanie wyników badań naukowych i prac rozwojowych do potrzeb praktyki;
3)wdrażanie wyników badań naukowych i prac rozwojowych.
Zgodnie z (…) Instytutu, przedmiotem działania Instytutu jest prowadzenie badań naukowych i prac rozwojowych obejmujących w szczególności dziedziny stwarzające naukowe podstawy zarządzania (…).
Wedle natomiast (…) Instytutu, do podstawowej działalności Instytutu, zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 24 grudnia 2007 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) (Dz. U. Nr 251, poz. 1885 z późn. zm.), należy:
1)prowadzenie badań naukowych i prac rozwojowych z dziedzin wymienionych w (…) oraz przystosowanie ich wyników do publikacji lub wdrożenia w praktyce;
2)współpraca naukowa i naukowo-techniczna w zakresie wymaganym przez Wspólną Politykę (…) Unii Europejskiej;
3)prezentowanie wyników badań naukowych i prac rozwojowych;
4)udział w pracach międzynarodowych organizacji koordynujących badania środowiska (…);
5)prowadzenie usług naukowo-technicznych;
6)przystosowanie wyników badań naukowych i prac rozwojowych do wykorzystania w praktyce i wdrożenia;
7)prowadzenie kursów doszkalających;
8)prowadzenie działalności wydawniczej w zakresie wiedzy o (…) oraz innych zagadnień wynikających z działalności statutowej Instytutu;
9)popularyzacja wiedzy (…) przez:
a)działalność wystawienniczą (…) – placówki o statusie ogrodu zoologicznego, której właścicielem jest Instytut;
b)prowadzenie działalności edukacyjnej dla dzieci i młodzieży w (…);
10) kształcenie i doskonalenie kadr specjalistów z dziedzin objętych działalnością Instytutu;
11) wykonywanie innych zadań zleconych przez organ nadzorujący.
Instytut jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.
Instytut jest nadzorowany przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Instytut realizuje projekt pn. „(…)” dla Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa za pośrednictwem Oddziału Regionalnego, w ramach działania (…), zawartego w Programie Operacyjnym, na podstawie Umowy o dofinansowanie z (…).
Projekt jest realizowany w związku z działalnością Instytutu, w ramach jego statutowych celów i należy do jego podstawowych zadań. W ramach realizacji projektu Instytut prowadzi wyłącznie badania naukowe. Rezultaty projektu nie są i nie będą w żaden sposób wykorzystywane przez Instytut w ramach działalności gospodarczej. Wyniki/efekty projektu będą wykorzystywane wyłącznie w ramach działalności statutowej Instytutu (do celów innych niż działalność gospodarcza). Instytut w szczególności nie będzie odpłatnie przenosił praw do wyników przedmiotowych badań ani udzielał takowych licencji. „A” nie będzie też uzyskiwał przychodów związanych z wynikami badań. Nie będzie w tym zakresie także świadczył odpłatnych usług, w związku z czym nie będzie uzyskiwał przychodów z projektu.
Projekt ten jest w 100% dofinansowany przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Otrzymane dofinansowanie jest w całości przeznaczone na realizację omawianego projektu. Dofinansowanie zdecydowanie nie przewiduje możliwości wykorzystania otrzymanych środków na pozostałą działalność Instytutu, tj. niezwiązaną z przedmiotowym projektem.
W wyniku realizacji tego projektu ma zostać osiągnięty cel, jakim jest ochrona i odbudowa ekosystemów wodnych i ich różnorodności biologicznej. Operacja polega (…). Realizacja operacji wykonywana będzie przez jednostki z (…), posiadające uprawnienia (…). Przedmiotowe działania pozwolą na (…).
Do realizacji projektu zawiązane zostało Konsorcjum złożone z jednostki naukowo-badawczej Instytutu (Lidera Konsorcjum) oraz (…). Zgodnie z tą umową (…), wszystkie wyniki Projektu i efekty operacji (w tym analizy naukowe, opracowania danych oraz wyniki badań lub pomiarów), w zakresie określonym przez „A”, będą w pełni jawne i powszechnie dostępne, bez żadnych ograniczeń, w szczególności w celu realizacji umowy o dofinansowanie projektu.
Podstawowym zadaniem „A”, jako Lidera Konsorcjum w projekcie, jest:
1)nadzór merytoryczny nad projektem;
2)dostarczenie aplikacji do monitorowania (…);
3)odczyt wyników pomiaru na podstawie zdjęć załadowanych do bazy danych;
4)szkolenie (…) z zakresu wykorzystania aplikacji mobilnej;
5)udział w przygotowaniu dokumentacji niezbędnej do rozliczenia operacji w ramach rozliczeń lidera oraz konsorcjantów;
6)przygotowanie i przeprowadzenie postępowań ofertowych i wybór ofert w ramach postępowań własnych;
7)koordynacja i nadzór (…) w celu monitorowania badawczego (…);
8)przygotowanie opracowania naukowego z realizacji projektu;
9)monitorowanie poprawności przekazywanych raportów do bazy udostępnionej przez „A”;
10)dostarczenie sprzętu pomiarowego dla wykonawców projektu.
Wydatki w projekcie dotyczą głównie kosztów wynagrodzeń pracowników naukowych i technicznych biorących udział w projekcie oraz odpowiedzialnych za przygotowanie i rozliczanie projektu, a także koszty delegacji służbowych pracowników i zakupu materiałów.
Rezultaty projektu nie będą podlegały sprzedaży opodatkowanej przez Instytut. Przez okres trwania projektu, jak i po tym okresie rezultaty projektu nie będą podlegały procesom komercjalizacji. Ponadto towary i usługi nabywane w celu realizacji projektu nie będą wykorzystywane przez Instytut do wykonywania czynności opodatkowanych.
Pytanie
Czy Instytutowi przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego wskazanego na fakturach dokumentujących wydatki ponoszone przez Instytut w związku z realizacją przedmiotowego projektu, zgodnie z brzmieniem art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r. (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1570 z dnia 7 lipca 2023 r.)?
Państwa stanowisko w sprawie
Zdaniem Wnioskodawcy, na powyższe pytanie należy odpowiedzieć negatywnie.
Stosownie do przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, w tym art. 86 ust. 1, 86 ust. 2 pkt 1 lit. a) i art. 87 ust. 1, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.
W kontekście powyższego należy zauważyć, że w trakcie realizacji projektu i związanych z nim badań, a także po ich wykonaniu, realizowane są cele Instytutu jakimi są prowadzenie badań naukowych i prac rozwojowych obejmujących w szczególności dziedziny stwarzające naukowe podstawy zarządzania (…) oraz przystosowanie ich wyników do wykorzystania w praktyce i wdrożenia. Wyniki badań naukowych uzyskane w ramach realizacji projektu, nie będą podlegać procesowi komercjalizacji przez Instytut.
Zatem w niniejszej sprawie warunek uprawniający do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie został spełniony, ponieważ towary i usługi nabywane w celu realizacji projektu nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz rezultaty projektu nie będą podlegały sprzedaży opodatkowanej.
Wobec powyższego wykonywane przez Instytut w ramach realizacji projektu czynności nie mogą być zakwalifikowane jako czynności opodatkowane podatkiem od towarów i usług na podstawie art. 5 ust. 1 ustawy o VAT, jak również jako odpłatne świadczenie usług w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT.
Instytut w związku z projektem nie będzie wykonywał odpłatnej dostawy towarów, ani odpłatnego świadczenia usług. Rezultaty projektu nie są i nie będą w żaden sposób wykorzystywane przez Instytut w ramach działalności gospodarczej. Wyniki/efekty projektu będą wykorzystywane wyłącznie w ramach działalności statutowej Instytutu (do celów innych niż działalność gospodarcza). Instytut w szczególności nie będzie odpłatnie przenosił praw do wyników przedmiotowych badań ani udzielał takowych licencji. „A” nie będzie też uzyskiwał przychodów związanych z wynikami badań. Nie będzie w tym zakresie także świadczył odpłatnych usług, w związku z czym nie będzie uzyskiwał przychodów z projektu.
Ponieważ towary i usługi nabywane przez Instytut w ramach realizacji projektu nie są wykorzystane do wykonywania czynności opodatkowanych, Instytutowi nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki poniesione na realizację omawianego projektu.
Powyższe stanowisko zostało m.in. potwierdzone w interpretacji indywidualnej z 4 stycznia 2022 r. 0113-KDIPT1-1.4012.820.2021.1.MH, interpretacji indywidualnej z 21 lipca 2021 r. 0113-KDIPT1-1.4012.324.2021.2.ŻR, czy interpretacji indywidualnej z 13 września 2021 r. 0114-KDIP4-1.4012.443.2021.1.PS.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1570 ze zm.), zwanej dalej ustawą. W myśl tego przepisu:
W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy:
Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:
a)nabycia towarów i usług,
b)dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.
Jak wynika z powołanych przepisów, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług, oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).
Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.
Ponadto ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, to jest m.in. tego, że zakupy będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, zgodnie z którym:
Nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne, w przypadku, gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.
Oznacza to, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wskazany na fakturze w sytuacji, gdy transakcja nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.
Jak stanowi art. 88 ust. 4 ustawy:
Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.
Zgodnie z powyższą regulacją z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.
Zatem, aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności winien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go – dla tej czynności – za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.
Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy:
Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
Stosownie natomiast do treści art. 15 ust. 2 ustawy:
Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
Z treści powołanych przepisów art. 15 ust. 1 i ust. 2 ustawy wynika, że za podatnika podatku od towarów i usług będzie uznany tylko taki podmiot, który dokonuje czynności zmierzających do wykorzystania nabytych towarów i usług do celów działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy.
Państwa wątpliwości dotyczą kwestii odliczenia podatku naliczonego wskazanego na fakturach dokumentujących wydatki ponoszone przez Instytut w związku z realizacją projektu pn. „(…)”.
Przedstawiony przez Państwa opis sprawy w kontekście powołanych przepisów prawa prowadzi do wniosku, że warunki uprawniające do odliczenia nie zostały spełnione.
Z powołanych powyżej przepisów prawa wynika, że rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ustawy, uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku VAT w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.
Z opisu sprawy wynika, że są Państwo czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Jednakże, jak wskazali Państwo we wniosku: „Rezultaty projektu nie będą podlegały sprzedaży opodatkowanej przez Instytut. Przez okres trwania projektu, jak i po tym okresie rezultaty projektu nie będą podlegały procesom komercjalizacji. Ponadto towary i usługi nabywane w celu realizacji projektu nie będą wykorzystywane przez Instytut do wykonywania czynności opodatkowanych”. Ponadto, jak wynika z przedstawionego stanu faktycznego: „W ramach realizacji projektu Instytut prowadzi wyłącznie badania naukowe. Rezultaty projektu nie są i nie będą w żaden sposób wykorzystywane przez Instytut w ramach działalności gospodarczej. Wyniki/efekty projektu będą wykorzystywane wyłącznie w ramach działalności statutowej Instytutu (do celów innych niż działalność gospodarcza). Instytut w szczególności nie będzie odpłatnie przenosił praw do wyników przedmiotowych badań ani udzielał takowych licencji. „A” nie będzie też uzyskiwał przychodów związanych z wynikami badań. Nie będzie w tym zakresie także świadczył odpłatnych usług, w związku z czym nie będzie uzyskiwał przychodów z projektu”.Zatem nie mają Państwo prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizowanym projektem, na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy.
Wobec powyższego, na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy, nie przysługuje Państwu prawo do odliczenia podatkuVAT naliczonego wskazanego w fakturach dokumentujących wydatki ponoszone w związku z realizacją projektu pn. „(…)”.
Tym samym, Państwa stanowisko jest prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.
Należy zauważyć, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego podanym przez Państwa w złożonym wniosku. Należy zatem zaznaczyć, że wydając przedmiotową interpretację tut. Organ oparł się na informacji, że: „Rezultaty projektu nie będą podlegały sprzedaży opodatkowanej przez Instytut. Przez okres trwania projektu, jak i po tym okresie rezultaty projektu nie będą podlegały procesom komercjalizacji. Ponadto towary i usługi nabywane w celu realizacji projektu nie będą wykorzystywane przez Instytut do wykonywania czynności opodatkowanych”. Powyższe stwierdzenie przyjęto jako element stanu faktycznego i nie było ono przedmiotem analizy. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.
Jednocześnie należy podkreślić, że niniejsza interpretacja została wydana na podstawie przedstawionego we wniosku stanu faktycznego, co oznacza, że w przypadku gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.
Ponadto należy zauważyć, że w myśl art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej:
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, na wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną).
Mając na uwadze, że wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego został złożony przez Państwa, wydana interpretacja dotyczy wyłącznie Państwa i tylko w stosunku do Państwa może wywołać określone przepisami skutki prawne. Natomiast interpretacja ta nie wywołuje skutków prawnych dla pozostałych członków Konsorcjum.
Końcowo należy zaznaczyć, że wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania). Inne kwestie przedstawione we wniosku, które nie zostały objęte pytaniem, nie mogą być – zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej – rozpatrzone.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosują się Państwo do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right