Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 12 stycznia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL3.4012.766.2023.1.NW

Brak prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją zadań dotyczących projektu (aktywizacja)

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

21 grudnia 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 21 grudnia 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu pn.: „(…)”.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

(…) (dalej również jako: Spółka) jest spółką kapitałową, której przedmiotem działalności gospodarczej pozostaje przede wszystkim świadczenie usług doradczych w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania. Spółka posiada status zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku od towarów i usług.

Spółka wzięła udział w zorganizowanym przez Wojewódzki Urząd Pracy w (…) (dalej jako WUP w (…)) otwartym naborze na Partnerów spoza sektora finansów publicznych w celu wspólnego przygotowania i realizacji projektu w ramach Działania (…) (dalej jako Projekt). Projekt powstał w odpowiedzi na potrzebę zmian w regionie (…) i jej społeczne skutki, w oparciu o wypracowany Program pracowniczy dla (…). Projekt ten jest przewidziany do realizacji w ramach programu Fundusze Europejskie dla (…) na lata 2021-2027, do wsparcia ze środków Funduszu Sprawiedliwej Transformacji.

Celem głównym Projektu noszącego nazwę: „(…)” jest zwiększenie możliwości 2200 uczestników z obszaru (…) do podjęcia zatrudnienia lub jego kontynuowania, przez zastosowanie zindywidualizowanej i kompleksowej ścieżki wsparcia przy wykorzystaniu odpowiednich narzędzi w celu trwałej aktywizacji zawodowej uczestników Projektu, w okresie od 29 grudnia 2023 r. do 30 czerwca 2029 r.

Projekt skierowany jest głównie do pracowników (…) zagrożonych utratą pracy oraz tych, którzy utracili zatrudnienie, również od 2018 r. Partnerem wiodącym Projektu jest WUP w (…), który sprawuje nadzór merytoryczny i wyznacza wspólne kierunki działań. W ramach naboru WUP w (…) – jako Beneficjent (Lider Projektu) wybrał podmioty, które w najwyższym stopniu spełniały cele partnerstwa:

1.(…) – jako Przedsiębiorstwo prowadzące działalność gospodarczą w zakresie wytwarzania energii z węgla brunatnego na terenie (…);

2.(…) – jako Podmiot posiadający doświadczenie w sferze przedsiębiorczości społecznej;

3.(…) – jako Podmiot posiadający doświadczenie w sferze przedsiębiorczości społecznej;

4.(…) – jako Podmiot będący agencją zatrudnienia;

5.(…) – jako Podmiot będący agencją zatrudnienia;

6.Ponadto pozostali Partnerzy projektu to: (…).

Grupę docelową wsparcia w ramach Projektu stanowią:

a.Pracownicy (…), tj. osoby zagrożone utratą pracy, przewidziane do zwolnienia z przyczyn niedotyczących pracownika (w tym osoby zamieszkujące poza obszarem (…) w tym osoby, które utraciły zatrudnienie u pracodawcy, który stał się ich pracodawcą zgodnie z § 1 art. 23 Kodeksu Pracy, a także osoby, które zrezygnowały z zatrudnienie na podstawie § 4 art. 23 KP);

b.Pracownicy (…), którzy utracili pracę z przyczyn niedotyczących pracowników (też rozwiązujących umowy za porozumieniem stron) w tym osoby, które utraciły pracę od 2018 r. (w tym osoby zamieszkujące poza obszarem (…), w tym osoby, które utraciły zatrudnienie u pracodawcy, który stał się ich pracodawcą zgodnie z § 1 art. 23 KP, a także osoby, które zrezygnowały z zatrudnienia na podst. § 4 art. 23 KP);

c.Pracownicy branż związanych z sektorem wydobywczo-energetycznym, tj. osoby zagrożone utratą pracy, przewidziane do zwolnienia lub zwolnione z przyczyn niedotyczących pracownika. Pracownik ten nie posiada jednocześnie źródła dochodu z tytułu innej działalności zarobkowej wykonywanej w wymiarze równym lub większym niż połowa wymiaru czasu pracy lub nie jest osobą samozatrudnioną oraz pracownikiem zwolnionym, przewidzianym do zwolnienia z przyczyn niedotyczących pracownika z branż powiązanych z sektorem wydobywczo -energetycznym;

d.Członkowie rodzin/osoby prowadzące wspólne gospodarstwo domowe z ww. osobami, tj. osobami wymienionymi w pkt a, b i c, którzy nie posiadają źródła dochodu z tytułu działalności zarobkowej wykonywanej w wymiarze równym lub większym niż połowa wymiaru czasu pracy lub nie są jednocześnie osobą samozatrudnioną.

W ramach Projektu Spółka będzie odpowiadała za:

·rezultat w postaci doprowadzenia Uczestnika do nowego zatrudnienia,

·wsparcie mające na celu utrzymanie trwałości zatrudnienia Uczestnika w nowym miejscu pracy,

·kontakty z pracodawcami na otwartym rynku pracy,

·wykorzystanie funkcjonujących na rynku pracy instrumentów w przypadku zdiagnozowania potrzeby ich wykorzystania: doradztwo zawodowe, pośrednictwo pracy, organizacja szkoleń zawodowych, wsparcie prawne uczestników, subsydiowane zatrudnienie, wyposażenie/doposażenie stanowiska pracy, dodatek relokacyjny, dofinansowanie kosztów dojazdu do miejsca zatrudnienia, wsparcie psychologa, coaching indywidualny dla Uczestników Projektu.

Podkreślenia wymaga fakt, że Projekt nie będzie generował żadnego dochodu po stronie Spółki. Ponadto, w ramach Projektu nie będą pobierane żadne opłaty od jego Uczestników, nie dojdzie więc do żadnego świadczenia wzajemnego, do żadnej odpłatności za realizację działań Spółki. W wyniku realizacji Projektu po stronie Spółki nie dojedzie do powstania obowiązku podatkowego w podatku od towarów i usług.

W ramach otrzymanej dotacji Spółka będzie dokonywała zakupu towarów i usług niezbędnych do realizacji Projektu. Z otrzymanych środków ponoszone będą wszelkie wydatki związane z Projektem, takie jak: weryfikacja formalna uczestników Projektu celem ustalenia spełnienia kryteriów otrzymania dofinansowania, wynajem sali na spotkania z uczestnikami i doradcami, usługi szkoleniowców, doradców oraz prawników, zakup towarów i usług związanych z doposażeniem stanowiska pracy, zakup materiałów dydaktycznych, zakup sprzętu do obsługi projektu, zakup usług trenerskich, koszty badań medycyny pracy.

Tym samym, dofinansowanie przyznane Spółce nie będzie miało związku z jakąkolwiek czynnością podlegającą opodatkowaniu, wykonywaną przez Spółkę, nie będzie przyznane jako dopłata do ceny towaru lub usługi i nie będzie służyło sfinansowaniu ceny sprzedaży.

Pytanie

Czy Spółce będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego z tytułu nabycia towarów i usług na potrzeby realizacji zadań w ramach Projektu?

Państwa stanowisko w sprawie

Spółka stoi na stanowisku, że nie przysługuje Jej prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją Projektu.

Zgodnie art. 86 ust 1 ustawy o podatku VAT w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do treści art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy o VAT kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

a)nabycia towarów i usług;

b)dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Z powyższych przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz, gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Zgodnie więc z powołanymi wyżej przepisami, odliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ustawy o podatku VAT uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku VAT w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku VAT jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny.

W omawianej sprawie warunki uprawniające do odliczenia nie są spełnione, bowiem mimo iż Spółka jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, to jednak w związku z realizacją tego Projektu nie wykonuje żadnych czynności podlegających opodatkowaniu.

Zdaniem Spółki, w realizowanym Projekcie nie wystąpią czynności opodatkowane, co w konsekwencji powoduje brak możliwości odzyskania podatku. Aby można było uznać, że określone zakupy mają chociażby pośredni związek z działalnością, istnieć musi związek przyczynowo-skutkowy pomiędzy dokonanymi zakupami towarów i usług a powstaniem obrotu.

Zatem, aby dana czynność (usługa) podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług musi istnieć bezpośredni związek o charakterze przyczynowym, pomiędzy świadczoną usługą a otrzymanym świadczeniem wzajemnym, w ten sposób, że zapłacone kwoty stanowią rzeczywiste wynagrodzenie za wyodrębnioną usługę świadczoną w ramach stosunku prawnego lub dochodzi do wymiany świadczeń wzajemnych.

Ponadto, w związku z realizacją Projektu Spółka nie otrzymuje wynagrodzenia za dokonywanie dostawy towarów lub usług w rozumieniu przepisów ustawy a jedynie zwrot ponoszonych kosztów. Wszystkie towary i usługi nabyte w ramach realizacji Projektu nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Jak to zostało wskazane w stanie faktycznym Projekt nie będzie generował po stronie Spółki powstania dochodu. Otrzymana dotacja służy sfinansowaniu kosztów związanych z jego organizacją. Spółka nie otrzyma od uczestników Projektu żadnego wynagrodzenia. Efekty związane z realizacją Projektu nie będą w żaden sposób związane z wykonywaniem przez Spółkę czynności opodatkowanych podatkiem VAT.

W związku z powyższym, ze względu na niespełnienie podstawowej pozytywnej przesłanki, warunkującej prawo do odliczenia podatku naliczonego, jaką jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi podatkiem od towarów i usług, Spółka nie będzie miała – na podstawie art. 86 ust 1 ustawy o podatku VAT – prawa do odliczenia podatku naliczonego zawartego w fakturach dokumentujących zakupy związane z realizacją przedmiotowego Projektu.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1570 ze zm.), zwanej dalej ustawą:

W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy:

Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

a) nabycia towarów i usług,

b) dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Podkreślić należy, że ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, zgodnie z którym:

Nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Oznacza to, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wykazany na fakturze w sytuacji, gdy transakcja nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Jak stanowi art. 88 ust. 4 ustawy:

Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Zgodnie z powyższą regulacją z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.

Zatem, aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności winien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go – dla tej czynności – za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

W świetle postanowień art. 15 ust. 1 ustawy:

Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Stosownie do treści art. 15 ust. 2 ustawy:

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Powyższe regulacje oznaczają, że podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony jedynie w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Aby zatem podatnik miał prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony wynikający z wystawionych faktur, zakupy dokumentowane tymi fakturami muszą być związane (w sposób bezsporny) z czynnościami opodatkowanymi wykonywanymi przez podatnika. Powyższa zasada wyklucza możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z nabyciem towarów i usług, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych.

Państwa wątpliwość dotyczy kwestii prawa do odliczenia podatku VAT z tytułu nabycia towarów i usług w związku z realizacją Projektu.

Z okoliczności przedstawionych we wniosku wynika, że są Państwo czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Wzięli Państwo udział w zorganizowanym przez (…) otwartym naborze na Partnerów spoza sektora finansów publicznych w celu wspólnego przygotowania i realizacji Projektu w ramach Działania (…). Projekt powstał w odpowiedzi na potrzebę zmian w regionie (…) i jej społeczne skutki, w oparciu o wypracowany Program pracowniczy dla (…). Projekt ten jest przewidziany do realizacji w ramach programu Fundusze Europejskie dla (…) na lata 2021-2027 do wsparcia ze środków Funduszu Sprawiedliwej Transformacji. Celem głównym Projektu noszącego nazwę: „(…)” jest zwiększenie możliwości 2200 uczestników z obszaru (…) do podjęcia zatrudnienia lub jego kontynuowania, przez zastosowanie zindywidualizowanej i kompleksowej ścieżki wsparcia przy wykorzystaniu odpowiednich narzędzi w celu trwałej aktywizacji zawodowej uczestników projektu. Projekt skierowany jest głównie do pracowników (…) zagrożonych utratą pracy oraz tych, którzy utracili zatrudnienie.

Jak wynika z opisu sprawy – Projekt nie będzie generował żadnego dochodu dla Spółki. W ramach Projektu nie będą pobierane żadne opłaty od jego Uczestników, nie dojdzie więc do żadnego świadczenia wzajemnego, do żadnej odpłatności za realizację Państwa działań. Dofinansowanie przyznane Państwu nie będzie miało związku z jakąkolwiek czynnością podlegającą opodatkowaniu, wykonywaną przez Spółkę, nie będzie przyznane jako dopłata do ceny towaru lub usługi i nie będzie służyło sfinansowaniu ceny sprzedaży.

Zgodnie z powołanymi wyżej przepisami, odliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku VAT w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku VAT jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny.

W omawianej sprawie warunki uprawniające do odliczenia nie są spełnione, bowiem mimo iż Spółka jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, to jednak – jak wyżej wskazano – Projekt nie będzie generował żadnego dochodu dla Spółki. W ramach Projektu nie będą pobierane żadne opłaty od jego Uczestników. W ramach otrzymanej dotacji Spółka będzie dokonywała zakupu towarów i usług niezbędnych do realizacji Projektu.

W związku z powyższym, ze względu na niespełnienie podstawowej pozytywnej przesłanki, warunkującej prawo do odliczenia podatku naliczonego, jaką jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi podatkiem od towarów i usług, nie będzie przysługiwało Państwu – na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy – prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia towarów i usług na potrzeby realizacji zadań związanych z Projektem.

Podsumowując, nie będzie przysługiwało Państwu prawo do odliczenia podatku naliczonego od towarów i usług w związku z realizacją projektu pn.: „(…)”.

Tym samym, Państwa stanowisko należało uznać za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Państwa w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego w opisie sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00