Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 20 grudnia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.549.2023.4.EJ

Dotyczy ustalenia czy: 1) nabycie Obligacji oraz przychody Fundacji z tytułu Odsetek, będą mieściły się w zakresie działalności wskazanym w art. 5 ust. 1 pkt 4 UFR i otrzymane Odsetki będą podlegały zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych; 2) w opisanym zdarzeniu przyszłym po stronie Fundacji wystąpi obowiązek zapłaty podatku z tytułu świadczeń wskazanych w art. 24q ust. 1 pkt 1 i 3 Ustawy o CIT, tj. od: a) świadczeń, w tym świadczeń, o których mowa w art. 2 ust. 2 UFR lub b) świadczeń w postaci ukrytych zysków.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

16 października 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 10 października 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy m.in. ustalenia czy biorąc pod uwagę fakt, iż budynek powinien zostać zakwalifikowany do grupy 1, podgrupy 11 rodzaj 110 KŚT - jako budynek mieszkalny (więcej niż połowa całkowitej powierzchni użytkowej jest wykorzystywana do celów mieszkalnych – bursa szkolna), to czy jest on w całości wyłączony od amortyzacji podatkowej na gruncie przepisów ustawy CIT, pomimo, iż w 1/3 części wykorzystywany jest na potrzeby inne niż mieszkalne (prowadzenie Szkoły (…)).

Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismami z 14 grudnia 2023 r. (wpływ tego samego dnia). Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego

Wnioskodawca, spółka (…) z siedzibą w (…) (dalej jako: „(…)” lub „Spółka” lub „Wnioskodawca”), jest użytkownikiem wieczystym nieruchomości gruntowej, na której to nieruchomości gruntowej Spółka wybudowała budynek Bursy dla uczniów wraz ze Szkołą (...) (dalej jako: „Budynek”). Budynek składa się z trzech kondygnacji użytkowych. Na pierwszej kondygnacji (parter) znajduje się szkoła - sale lekcyjne, natomiast na kondygnacji drugiej i trzeciej (l i II piętro) znajduje się bursa mieszkalna dla uczniów. Powierzchnia użytkowa całego Budynku wynosi 2.220,78 m2, przy czym powierzchnia użytkowa parteru, gdzie znajduje się szkoła, wynosi 723,91 m2, a powierzchnia użytkowa piętra I i II, gdzie znajduje się bursa, wynosi łącznie 1.496,87 m2.

Biorąc pod uwagę fakt, iż ponad połowa całkowitej powierzchni użytkowej Budynku zajęta jest na bursę mieszkalną dla uczniów, Budynek został przez Wnioskodawcę, dla celów rozliczenia podatku dochodowego od osób prawnych, w całości zakwalifikowany jako budynek mieszkalny. Opisany budynek został przyjęty do ewidencji środków trwałych Wnioskodawcy przed datą wystąpienia z wnioskiem o interpretację. W związku z kwalifikacją Budynku jako budynku mieszkalnego, Wnioskodawca nie dokonuje odpisów amortyzacyjnych.

Jednocześnie, Wnioskodawca wydzierżawia wskazany Budynek, w całości, na rzecz dzierżawcy - Stowarzyszenia prowadzącego Szkołę (…) (dalej jako: „Stowarzyszenie”), w zamian za czynsz dzierżawny. Stowarzyszenie wykorzystuje Budynek zgodnie z jego przeznaczeniem - na jednej kondygnacji prowadzone są zajęcia szkolne (parter), a na dwóch kondygnacjach (piętro I i II) prowadzona jest bursa dla uczniów. Do dnia wystąpienia z wnioskiem o interpretację, Wnioskodawca wystawia faktury VAT z tytułu najmu nieruchomości, powiększając kwotę czynszu o podatek od towarów i usług według stawki 23%.

Biorąc jednak pod uwagę kwalifikację budynku na gruncie podatku dochodowego od osób prawnych jako budynku mieszkalnego, Wnioskodawca ma wątpliwości czy postępuje w tym zakresie prawidłowo. Również po dacie uzyskania interpretacji Wnioskodawca będzie wystawiał faktury VAT w związku z zawartą umową dzierżawy, zatem w tym zakresie wniosek dotyczy zarówno zaistniałego stanu faktycznego, jak i zdarzenia przyszłego.W uzupełnieniu wniosku wskazali Państwo, że:

 1. Wnioskodawca jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Prowadzi działalność gospodarczą m.in. w zakresie sprzedaży opon do samochodów osobowych, dostawczych i terenowych, a także do samochodów ciężarowych, maszyn rolniczych i przemysłowych, wózków widłowych oraz do motocykli każdego typu. Dodatkowo Wnioskodawca prowadzi również działalność w zakresie realizacji projektów budowlanych związanych ze wznoszeniem budynków (PKD 41.10.Z) oraz działalność związaną z obsługą rynku nieruchomości (PKD 68). W ramach działalności gospodarczej, Wnioskodawca wybudował i oddał w dzierżawę nieruchomość, będącą przedmiotem wniosku o interpretację.

 2. Wniosek dotyczy skutków świadczenia usług dzierżawy Budynku po dniu 30 czerwca 2020 r.

 3. Wnioskodawca świadczy usługi dzierżawy Budynku we własnym imieniu i na własny rachunek.

 4. Na gruncie PKOB Budynek winien zostać zakwalifikowany do grupy 113 – budynki zbiorowego zamieszkania, w ramach działu 11 - budynki mieszkalne.

W ramach działu 11 Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych, zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych („PKOB”) (Dz. U. Nr 112 poz. 1316 ze zm.), znajdują się trzy grupy budynków mieszkalnych: budynki mieszkalne jednorodzinne (grupa 111), budynki o dwóch mieszkaniach i wielomieszkaniowe (grupa 112) oraz budynki zbiorowego zamieszkania (grupa 113).

Zgodnie z objaśnieniami do PKOB, do budynków zbiorowego zamieszkania (grupa 113) zalicza się domy mieszkalne dla ludzi starszych, studentów, dzieci i innych grup społecznych, np. domy opieki społecznej, hotele robotnicze, internaty i bursy szkolne, domy studenckie, domy dziecka, domy dla bezdomnych itp.; budynki mieszkalne na terenie koszar, zakładów karnych i poprawczych, aresztów śledczych; budynki rezydencji prezydenckich i biskupich. Klasa nie obejmuje natomiast szpitali, klinik i budynków instytucji z opieką medyczną (lekarską lub pielęgniarską) oraz zabudowań koszarowych. Powołana Polska Klasyfikacja Obiektów Budowlanych, do której odsyła ustawa o VAT, wprost klasyfikuje bursy jako przykład budynków zbiorowego zamieszkania, będących jednym z rodzajów budynków mieszkalnych.

 5. Na gruncie KŚT, Budynek winien zostać zakwalifikowany do grupy 1, podgrupy 11, rodzaj 110 – budynki mieszkalne.

Stosownie do zapisów Rozporządzenia Rady Ministrów z 3 października 2016 r. w sprawie Klasyfikacji Środków Trwałych (KŚT), budynki mieszkalne klasyfikowane są w grupie 1, podgrupie 11, Rodzaju 110 KŚT. Zgodnie z objaśnieniami szczegółowymi do KŚT, rodzaj 110 KŚT obejmuje budynki, których co najmniej połowa całkowitej powierzchni użytkowej jest wykorzystywana do celów mieszkalnych, takie jak:

- budynki jednorodzinne (wolnostojące lub w zabudowie bliźniaczej, szeregowej albo grupowej posiadające własne wejście z poziomu gruntu),

- budynki o dwóch mieszkaniach (wolnostojące lub w zabudowie bliźniaczej, szeregowej albo grupowej o dwóch mieszkaniach),

- budynki o trzech i więcej mieszkaniach,

- domy opieki społecznej (bez opieki medycznej), hotele robotnicze, domy dziecka, internaty i bursy szkolne, domy studenckie, placówki opiekuńczo-wychowawcze, domy dla bezdomnych, budynki zbiorowego zamieszkania dla ludzi starszych, studentów, dzieci i innych grup społecznych,

- budynki mieszkalne na terenie koszar, zakładów karnych i poprawczych, aresztów śledczych,

- budynki rezydencji prezydenckich i biskupich.

Rodzaj ten nie obejmuje:

- budynków szpitali, klinik i innych budynków w zakresie opieki zdrowotnej, sklasyfikowanych w rodzaju 106,

- hoteli i podobnych budynków krótkotrwałego zakwaterowania, sklasyfikowanych w rodzaju 109,

- budynków niemieszkalnych na terenie koszar, zakładów karnych i poprawczych, aresztów śledczych, sklasyfikowanych w rodzaju 109.

 6. Dzierżawca jest stowarzyszeniem, prowadzącym we własnym imieniu Szkołę (…). Nie jest agencją najmu.

 7. Stosownie do zawartej przez Wnioskodawcę umowy dzierżawy: „Wydzierżawiający oświadcza, że jest użytkownikiem wieczystym nieruchomości gruntowej, obejmującej działki _położone w _, na których to działkach wydzierżawiający wybudował budynek z przeznaczeniem na prowadzenie w nim szkoły sportowej z bursą, dalej jako „Przedmiot Dzierżawy” lub „Nieruchomość”.”

Dodatkowo Umowa dzierżawy zawiera zapis: „Dzierżawca zamierza prowadzić w przedmiocie dzierżawy Szkołę (…) z bursą, a także prowadzić działalność związaną ze sportem i rekreacją na rzecz dzieci i młodzieży, w tym organizować obozy i kolonie oraz inne wydarzenia sportowe, pozostające w zgodzie z celami statutowymi Stowarzyszenia”.

Faktycznie parter Budynku przeznaczony jest na prowadzenie przez dzierżawcę działalności z zakresu szkolnictwa (prowadzenie lekcji, ewentualnie innej działalności związanej ze sportem lub rekreacją na rzecz dzieci i młodzieży), natomiast dwa piętra Budynku wykorzystywane są przez dzierżawcę do prowadzenia bursy szkolnej dla uczniów.

 8. Umowa dzierżawy odnosi się do przeznaczenia budynku jako całości nieruchomości, nie odnosząc się szczegółowo do poszczególnych części Budynku. Zgodnie z umową dzierżawy: „Dzierżawca zamierza prowadzić w przedmiocie dzierżawy Szkołę (…) z bursą, a także prowadzić działalność związaną ze sportem i rekreacją na rzecz dzieci i młodzieży, w tym organizować obozy i kolonie oraz inne wydarzenia sportowe, pozostające w zgodzie z celami statutowymi Stowarzyszenia” i w takim celu nieruchomość została oddana w dzierżawę.

 9. W Budynku nie zostały wydzielone odrębne lokale, tym bardziej lokale będące samodzielnymi lokalami mieszkalnymi zgodnie z art. 2 ust. 2 ustawy z 24 czerwca 1994 r. o własności lokali.

10. W Budynku nie zostały wydzielone odrębne lokale, tym bardziej lokale będące samodzielnymi lokalami mieszkalnymi zgodnie z art. 2 ust. 2 ustawy z 24 czerwca 1994 r. o własności lokali, tym samym Wnioskodawca nie posiada zaświadczeń starosty, potwierdzające spełnienie wymagań, o których mowa w ww. art. 2 ust. 2 ustawy o własności lokali.

11. Odnośnie sposobu wykorzystywania lokali przez najemcę, wskazali Państwo, że:

 a) „z pomieszczeń bursy korzystają dzieci będące uczniami szkoły, zamieszkując w pomieszczeniach bursy w czasie pobierania nauki. Wnioskodawca nie posiada informacji, na jakiej podstawie dzierżawca udostępnia uczniom pokoje w bursie;

 b) z pomieszczeń bursy korzystają dzieci będące uczniami szkoły, zamieszkując w pomieszczeniach bursy w czasie pobierania nauki;

 c) nie, najemca jest osobą prawną – stowarzyszeniem prowadzącym Szkołę (…). W pomieszczeniach bursy zakwaterowane są dzieci pobierające naukę w szkole. Pomieszczenia wykorzystywane są zatem na cele mieszkaniowe uczniów;

 d) z pomieszczeń bursy korzystają dzieci, będące uczniami szkoły, zamieszkując w pomieszczeniach bursy w czasie pobierania nauki. Wnioskodawca nie posiada informacji, na jakiej podstawie dzierżawca udostępnia pokoje uczniom i na jakie okresy zawierane są ewentualne umowy”.

12. Sale lekcyjne wykorzystywane są w celu prowadzenia lekcji przez Szkołę (…), natomiast znajdujące się na parterze sale gimnastyczne, służą również w celach lekcyjnych oraz w innych celach związanych ze sportem i rekreacją dzieci i młodzieży.

13. Nie występowali Państwo z wnioskiem o wydanie Wiążącej Informacji Stawkowej.

Pytanie (ostatecznie przeformułowane w uzupełnieniu wniosku)

Czy biorąc pod uwagę fakt, iż budynek powinien zostać zakwalifikowany do grupy 1, podgrupy 11 rodzaj 110 KŚT - jako budynek mieszkalny (więcej niż połowa całkowitej powierzchni użytkowej jest wykorzystywana do celów mieszkalnych – bursa szkolna), to czy jest on w całości wyłączony od amortyzacji podatkowej na gruncie przepisów ustawy CIT, pomimo, iż w 1/3 części wykorzystywany jest na potrzeby inne niż mieszkalne (prowadzenie Szkoły (…))? (pytanie oznaczone we wniosku Nr 1)

Państwa stanowisko w sprawie (ostatecznie przeformułowane w uzupełnieniu wniosku)

Zdaniem Wnioskodawcy, z uwagi na fakt, że przedmiotowy Budynek jest budynkiem mieszkalnym, to w ocenie Wnioskodawcy jest on w całości wyłączony od amortyzacji podatkowej, w oparciu o art. 16c pkt 2a ustawy CIT.

Zgodnie z art. 16c pkt 2a ustawy CIT, amortyzacji nie podlegają budynki mieszkalne, lokale mieszkalne stanowiące odrębną nieruchomość, spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego oraz prawo do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej.

Stosownie do zapisów Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 października 2016 r. w sprawie Klasyfikacji Środków Trwałych (KŚT), budynki mieszkalne klasyfikowane są w Rodzaju 110 KŚT, podgrupie 11 grupy 1 KŚT.

Zgodnie z objaśnieniami szczegółowymi do KŚT, rodzaj 110 KŚT obejmuje budynki, których co najmniej połowa całkowitej powierzchni użytkowej jest wykorzystywana do celów mieszkalnych, takie jak:

- budynki jednorodzinne (wolnostojące lub w zabudowie bliźniaczej, szeregowej albo grupowej posiadające własne wejście z poziomu gruntu),

- budynki o dwóch mieszkaniach (wolnostojące lub w zabudowie bliźniaczej, szeregowej albo grupowej o dwóch mieszkaniach),

- budynki o trzech i więcej mieszkaniach,

- domy opieki społecznej (bez opieki medycznej), hotele robotnicze, domy dziecka, internaty i bursy szkolne, domy studenckie, placówki opiekuńczo-wychowawcze, domy dla bezdomnych, budynki zbiorowego zamieszkania dla ludzi starszych, studentów, dzieci i innych grup społecznych,

- budynki mieszkalne na terenie koszar, zakładów karnych i poprawczych, aresztów śledczych,

- budynki rezydencji prezydenckich i biskupich

Rodzaj ten nie obejmuje:

- budynków szpitali, klinik i innych budynków w zakresie opieki zdrowotnej, sklasyfikowanych w rodzaju 106,

- hoteli i podobnych budynków krótkotrwałego zakwaterowania, sklasyfikowanych w rodzaju 109,

- budynków niemieszkalnych na terenie koszar, zakładów karnych i poprawczych, aresztów śledczych, sklasyfikowanych w rodzaju 109.

W ocenie Wnioskodawcy, przedmiotowy Budynek jest w całości budynkiem mieszkalnym, jako że zgodnie z powołanymi objaśnieniami do KŚT, bursy i internaty szkolne stanowią jeden z przykładów budynku mieszkalnego. Z uwagi na fakt, że ponad połowa powierzchni Budynku to pomieszczenia bursy szkolnej dla uczniów, oraz że powierzchnia bursy (dwie kondygnacje) faktycznie wykorzystywana jest przez Stowarzyszenie, będące dzierżawcą Budynku, na cele prowadzenia bursy dla uczniów (tj. na cele mieszkalne), to należy uznać, że cały Budynek jest budynkiem mieszkalnym.

W świetle powyższego, w ocenie Wnioskodawcy przedmiotowy budynek mieszkalny jest w całości wyłączony od amortyzacji podatkowej, w oparciu o art. 16c pkt 2a ustawy CIT.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Na wstępie należy zaznaczyć, że pytanie przedstawione przez Państwa we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej wyznacza zakres przedmiotowy tego wniosku. W związku z powyższym, wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (Państwa zapytania). Zatem, inne kwestie wynikające z opisu sprawy i własnego stanowiska, nieobjęte pytaniem, nie zostały rozpatrzone w niniejszej interpretacji.

Ponadto zauważyć należy, że przedmiotem niniejszej interpretacji indywidualnej nie jest ocena prawidłowości dokonanej przez Państwa klasyfikacji budynku, o którym mowa we wniosku, opartej o Klasyfikację Środków Trwałych. Ww. przepisy nie stanowią bowiem przepisów prawa podatkowego i nie mogą tym samym być przedmiotem interpretacji indywidualnej. W konsekwencji wskazanie przez Państwa we wniosku, że budynek, o którym mowa we wniosku jest budynkiem mieszkalnym, przyjęto jako niepodlegający ocenie element opisu sprawy.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2587 ze zm., dalej: „ustawa o CIT”):

Kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów ze źródła przychodów lub w celu zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1.

Stosownie do art. 15 ust. 6 ustawy o CIT:

Kosztem uzyskania przychodów są odpisy z tytułu zużycia środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (odpisy amortyzacyjne) dokonywane zgodnie z art. 16a-16m, przy czym w przypadku spółek nieruchomościowych odpisy dotyczące środków trwałych zaliczonych do grupy 1 Klasyfikacji nie mogą być w roku podatkowym wyższe niż dokonywane zgodnie z przepisami o rachunkowości odpisy amortyzacyjne lub umorzeniowe z tytułu zużycia środków trwałych, obciążające w tym roku podatkowym wynik finansowy jednostki.

W myśl art. 16 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT:

Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów wydatków na:

a) nabycie gruntów lub prawa wieczystego użytkowania gruntów, z wyjątkiem opłat za wieczyste użytkowanie gruntów,

b) nabycie lub wytworzenie we własnym zakresie innych niż wymienione w lit. a środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, w tym również wchodzących w skład nabytego przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanych części,

c) ulepszenie środków trwałych, które zgodnie z art. 16g ust. 13 powiększają wartość środków trwałych, stanowiącą podstawę naliczania odpisów amortyzacyjnych

- wydatki te, zaktualizowane zgodnie z odrębnymi przepisami, pomniejszone o sumę odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 16h ust. 1 pkt 1, są jednak kosztem uzyskania przychodów, w przypadku odpłatnego zbycia środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na czas ich poniesienia.

Zasady dotyczące dokonywania odpisów z tytułu zużycia środków trwałych (odpisów amortyzacyjnych) zawarte zostały w art. 16a-16m ww. ustawy.

Zgodnie z art. 16a ust. 1 ustawy o CIT:

Amortyzacji podlegają, z zastrzeżeniem art. 16c, stanowiące własność lub współwłasność podatnika, nabyte lub wytworzone we własnym zakresie, kompletne i zdatne do użytku w dniu przyjęcia do używania:

1) budowle, budynki oraz lokale będące odrębną własnością,

2) maszyny, urządzenia i środki transportu,

3) inne przedmioty

o przewidywanym okresie używania dłuższym niż rok, wykorzystywane przez podatnika na potrzeby związane z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą albo oddane do używania na podstawie umowy najmu, dzierżawy lub umowy określonej w art. 17a pkt 1, zwane środkami trwałymi.

Treść powyższych przepisów oznacza, że amortyzacja podatkowa stanowi formę rozłożonego w czasie, obniżenia kosztów podatkowych wartością używanych w prowadzonej działalności gospodarczej przedmiotów, które zużywają się w dłuższym okresie. Okres amortyzacji jest zwykle zbliżony do standardowego okresu użytkowania danego rodzaju środków trwałych, co znajduje odzwierciedlenie w wysokości stawek amortyzacyjnych wskazanych w Wykazie Stawek Amortyzacyjnych.

Zgodnie z art. 16c pkt 2a ustawy o CIT:

Amortyzacji nie podlegają:

2a) budynki mieszkalne, lokale mieszkalne stanowiące odrębną nieruchomość, spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego oraz prawo do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej,

Z powyższego przepisu wynika wyłączenie z kosztów podatkowych odpisów amortyzacyjnych od budynków i lokali mieszkalnych. Zatem wydatki na nabycie lub wytworzenie we własnym zakresie budynków i lokali mieszkalnych, nie stanowią kosztów uzyskania przychodów poprzez odpisy amortyzacyjne, zgodnie z treścią art. 16c pkt 2a ustawy o CIT.

Państwa wątpliwości dotyczą ustalenia, czy biorąc pod uwagę fakt, iż budynek powinien zostać zakwalifikowany do grupy 1, podgrupy 11 rodzaj 110 KŚT - jako budynek mieszkalny (więcej niż połowa całkowitej powierzchni użytkowej jest wykorzystywana do celów mieszkalnych – bursa szkolna), to czy jest on w całości wyłączony od amortyzacji podatkowej na gruncie przepisów ustawy CIT, pomimo, iż w 1/3 części wykorzystywany jest na potrzeby inne niż mieszkalne (prowadzenie Szkoły (…)).

Skoro budynek jest kwalifikowany jako budynek mieszkalny to jest on w całości objęty dyspozycją przepisu art. 16c pkt 2a ustawy o CIT i w związku z tym nie podlega on amortyzacji podatkowej.

Zatem Państwa stanowisko, że przedmiotowy budynek mieszkalny jest w całości wyłączony od amortyzacji podatkowej w oparciu o art. 16c pkt 2 ustawy o CIT za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia oraz zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Nadmienić należy, że w zakresie podatku od towarów i usług wydane zostanie/zostało odrębne rozstrzygnięcie.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1) z zastosowaniem art. 119a;

2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA).

Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00