Kiedy należy wystawić fakturę za usługę naprawy blacharsko-lakierniczej podzieloną na etapy
Zakład zajmuje się naprawami blacharsko-lakierniczymi. Po wizycie klienta otwieramy zlecenie na naprawę. Zdarza się, że z uwagi na okres oczekiwania na poszczególne części do naprawy wydłuża się czas realizacji usługi, często jest ona podzielona na etapy. W pierwszym etapie dokonuje się częściowej naprawy i jeśli samochód jest sprawny to oddaje się go klientowi oczekując na dostarczenie brakujących części (najczęściej mające charakter wizualny). Po otrzymaniu brakującej części klient ponownie przekazuje nam auto i zakańczamy usługę. Zdarza się, że taka naprawa (z uwagi na czas oczekiwania na części) wydłuża się nawet do 3 miesięcy. Jaki jest właściwy moment wystawienia faktury i określenia daty wykonania tej usługi? W momencie trwania usługi (po pierwszym etapie) klient dokonał sprzedaży auta. Przyjmując, że wystawiamy fakturę po kompleksowym wykonaniu usługi, na kogo powinniśmy wystawić fakturę?W momencie zakończenia naprawy zlecający usługę nie jest już właścicielem pojazdu (ma zamkniętą działalność gospodarczą).