Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 7 grudnia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.859.2023.1.MG

Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego oraz brak prawa do zwrotu różnicy podatku VAT w związku z realizacją projektu.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jestprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

29 listopada 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 28 listopada 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w kwestii braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego oraz braku prawa do zwrotu różnicy podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. „(…)”.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Gmina (…) zamierza złożyć wniosek na dofinansowanie projektu grantowego pn. „(…)” w ramach programu Fundusze (…) (…), działanie (…) „Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa” z Europejskiego (…).

Celem ogólnym projektu jest dążenie do zapewnienia zwiększenia poziomu bezpieczeństwa informacji poprzez wzmacnianie odporności oraz zdolności do skutecznego zapobiegania i reagowania na incydenty w systemach informacyjnych i niwelowanie wysokiego ryzyka bezpieczeństwa informacji i cyberbezpieczeństwa, a w szczególności, aby zarządzanie bezpieczeństwem informacji było określone, monitorowane i weryfikowane pod względem swojej skuteczności zgodnie z wymogami prawnymi, normami i standardami. Gmina (…) zapewnia, że wszystkie działania w zakresie wzmocnienia systemu cyberbezpieczeństwa będą zgodne z zasadami: równość szans mężczyzn i kobiet oraz nie będzie podlegało żadnym dyskryminacjom, w tym również osób z niepełnosprawnościami. Gmina zapewnia, że podejmie działania mające na celu zapewnienie dostępności materiałów szkoleniowych i szkoleń, tak aby nie ograniczały dostępu do uzyskania odpowiedniej wiedzy oraz innych rozwiązań technologicznych.

W ramach projektu Gmina planuje:

1.zaktualizować i wdrożyć System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji na podstawie PN ISO (…) oraz ISO (…),

2.zgodnie z wymaganiami przepisów prawa oraz normą ISO/IEC (…):2023 regularnie przeprowadzać audyty w zakresie funkcjonowania (…). W celu opracowania koncepcji projektu Gmina korzystała z usług doradczych, które miały na celu określenie najlepszych rozwiązań w zakresie podniesienia poziomu cyberbezpieczeństwa,

3.przeprowadzenie cyklicznych szkoleń w zakresie cyberzagrożeń i bezpieczeństwa informacji. Szkoleniem objęte zostaną wszystkie osoby zaangażowane w proces przetwarzania informacji – kadra (…), (…). Dodatkowo planowane jest przeprowadzenie testów socjotechnicznych dla wszystkich (…),

4.podniesienie posiadanego systemu antywirusowego do wyższego poziomu, oraz przedłużenie wsparcia serwisowego. Planuje również zakupienie dla (…) systemu przeciwdziałającego wyciekom danych,

5.zakup wsparcia i rozszerzenia funkcjonalności rozwiązania o możliwości filtrowania adresów URL,

6.Gmina nie posiada systemu zarządzania (…)(…) do (…)(…)(…), dlatego planowany jest zakup dwóch (…) oraz wdrożenie systemu,

7.rozbudowę systemu kopii zapasowej o zakup urządzenia (…) i (…) na których dodatkowo (…) będzie przechowywał dane kopie plików systemowych,

8.przeprowadzenie skanowania podatności i zagrożeń oraz przeprowadzenie testów (…) infrastruktury IT przez zewnętrzny podmiot,

9.zakup (…)(…), który zminimalizuje ryzyko utraty danych w przypadku nagłej przerwy w dostawie energii elektrycznej, w celu zastosowania się do wymogów systemu zarządzania ciągłością działania.

Gmina (…) jest jednostką samorządu terytorialnego, posiadającą osobowość prawną, działającą na podstawie Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, z późniejszymi zmianami. Organami Gminy są (…) Gminy (jako organ stanowiący i kontrolny) i (…) Gminy (jako organ wykonawczy, realizujący właściwe dla niego zadania przy pomocy Urzędu Gminy). Zasadniczy cel działania Urzędu to służba społeczności lokalnej Gminy oraz zaspakajanie potrzeb wspólnoty jej mieszkańców. Wdrażając niniejszy projekt Gmina zrealizuje taki cel jak: zapewnienie wzmocnienia systemu cyberbezpieczeństwa.

Gmina (…) jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku VAT.

Towary i usługi nabywane w ramach realizowanego projektu będą wykorzystywane wyłącznie do wykonywania czynności pozostających poza zakresem działalności gospodarczej wykonywanych w ramach zadań własnych nałożonych na Gminę przepisami ustawy o samorządzie gminnym.

Na fakturach VAT związanych z realizowanym projektem będzie figurowała Gmina (…).

Towary i usługi nabyte w ramach projektu nie będą w żadnym zakresie wykorzystywane przez Gminę (…) do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT.

Efekt końcowy realizowanego projektu będzie służył celom publicznym.

Pytanie

Czy w związku z realizacją projektu Gminie (…) przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub prawo do zwrotu różnicy podatku VAT?

Państwa stanowisko w sprawie

Gmina (…) - jednostka samorządu terytorialnego, posiadająca osobowość prawną, działająca na podstawie Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, z późniejszymi zmianami. Organami Gminy są (…) Gminy (jako organ stanowiący i kontrolny) i (…) Gminy (jako organ wykonawczy, realizujący właściwe dla niego zadania przy pomocy Urzędu Gminy). Zasadniczy cel działania Urzędu to służba społeczności lokalnej Gminy oraz zaspakajanie potrzeb wspólnoty jej mieszkańców.

Wdrażając niniejszy projekt Gmina zrealizuje taki cel jak: zapewnienie wzmocnienia systemu cyberbezpieczeństwa.

Gmina realizując projekt nie będzie działała jako podatnik podatku od towarów i usług lecz jako organ władzy publicznej.

Zgodnie z art.15 ust. 6 ustawy o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1570 ze zm.) nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych. Gmina z tytułu realizacji projektu nie będzie uzyskiwać żadnych korzyści majątkowych.

Końcowy efekt zrealizowanej inwestycji będzie służył celom publicznym.

Gmina (…) jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku VAT.

Zdaniem Gminy nie wystąpi sytuacja, w której istnieje możliwość odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Gminie nie przysługuje również prawo do zwrotu podatku VAT w związku z realizowanym projektem. Towary i usługi nabyte w ramach projektu nie będą w żadnym zakresie wykorzystywane przez Gminę (…) do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które Państwo przedstawili we wnioskujest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1570 ze zm.), zwanej dalej „ustawą” lub „ustawą o VAT”.

W myśl ust. 1 tego artykułu,

w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy,

kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

a) nabycia towarów i usług,

b) dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Z cytowanego wyżej art. 86 ust. 1 ustawy wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego.

Odliczyć zatem można w całości podatek naliczony, który jest związany z transakcjami opodatkowanymi podatnika. Wskazana zasada wyłącza tym samym możliwość dokonywania odliczeń podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku lub niepodlegających opodatkowaniu.

Na podstawie art. 87 ust. 1 ustawy,

w przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Zasady dokonywania zwrotu różnicy podatku na rachunek bankowy podatnika określone zostały w art. 87 ust. 2-6 ustawy.

Wyjaśnić należy, że przepisy art. 87 ustawy o VAT regulują sposób dokonania przez podatnika rozliczenia w sytuacji, gdy w danym okresie rozliczeniowym deklaruje on nadwyżkę podatku naliczonego nad należnym. Przepisy te umożliwiają otrzymanie przez podatnika rzeczywistego zwrotu nadwyżki podatku naliczonego. Warunkiem, który musi spełnić podatnik, by domagać się zwrotu, jest powstanie w okresie rozliczeniowym różnicy pomiędzy kwotą podatku naliczonego a kwotą podatku należnego. Powyższe wynika z generalnej zasady określonej w przywołanym powyżej art. 87 ust. 1 ustawy o VAT.

Ponadto ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Ten ostatni przepis określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności powinien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go – dla tej czynności – za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zgodnie z zasadą powszechności opodatkowania, podlegają wszelkie transakcje, których przedmiotem jest dostawa towarów lub świadczenie usług, pod warunkiem, że są one realizowane przez „podatników” w rozumieniu ustawy i wykonywane w ramach działalności gospodarczej.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług,

podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Stosownie do art. 15 ust. 2 tej ustawy,

działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Należy zauważyć, że w świetle art. 15 ust. 6 ustawy,

nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Oznacza to, że organ władzy publicznej będzie uznany za podatnika podatku od towarów i usług w dwóch przypadkach, tj. gdy wykonuje czynności inne niż te, które mieszczą się w ramach jego zadań oraz, gdy wykonuje czynności mieszczące się w ramach zadań, ale czyni to na podstawie umów cywilnoprawnych.

Jak wynika z powyższego, wyłączenie organów władzy publicznej z kategorii podatnika ma charakter wyłącznie podmiotowo-przedmiotowy.

Kryterium podziału stanowi charakter wykonywanych czynności: czynności o charakterze publicznoprawnym wyłączają te podmioty z kategorii podatników, natomiast czynności o charakterze cywilnoprawnym skutkują uznaniem tych podmiotów za podatników podatku od towarów i usług, a realizowane przez nie odpłatne dostawy towarów i świadczenie usług podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 40 ze zm.),

gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym,

do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.

Katalog zadań własnych gminy został określony w art. 7 ust. 1 ww. ustawy o samorządzie gminnym.

Z opisu sprawy wynika, że są Państwo jednostką samorządu terytorialnego, posiadającą osobowość prawną, działająca na podstawie Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku VAT. Zamierzają Państwo złożyć wniosek na dofinansowanie projektu grantowego pn. „(…)” w ramach programu Fundusze (…) (…), działanie (…) „Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa” z Europejskiego (…). Celem ogólnym projektu jest dążenie do zapewnienia zwiększenia poziomu bezpieczeństwa informacji poprzez wzmacnianie odporności oraz zdolności do skutecznego zapobiegania i reagowania na incydenty w systemach informacyjnych i niwelowanie wysokiego ryzyka bezpieczeństwa informacji i cyberbezpieczeństwa, a w szczególności, aby zarządzanie bezpieczeństwem informacji było określone, monitorowane i weryfikowane pod względem swojej skuteczności zgodnie z wymogami prawnymi, normami i standardami. W ramach projektu planują Państwo m.in.: zaktualizować i wdrożyć System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji na podstawie PN ISO (…) oraz ISO (…); regularnie przeprowadzać audyty w zakresie funkcjonowania (…); przeprowadzenie cyklicznych szkoleń w zakresie cyberzagrożeń i bezpieczeństwa informacji; podniesienie posiadanego systemu antywirusowego do wyższego poziomu, oraz przedłużenie wsparcia serwisowego oraz planują Państwo zakupienie dla (…) systemu przeciwdziałającego wyciekom danych; zakup (…) serwerów oraz wdrożenie systemu (zarządzania (…) (…) do kontrolowania dostępu danych); rozbudowę systemu kopii zapasowej o zakup (…)(…) i (…) na których dodatkowo (…) będzie przechowywał dane kopie plików systemowych; przeprowadzenie skanowania podatności i zagrożeń oraz przeprowadzenie testów (…) infrastruktury IT przez zewnętrzny podmiot; zakup (…)(…).

Wdrażając niniejszy projekt zrealizują Państwo cel jakim jest zapewnienie wzmocnienia systemu cyberbezpieczeństwa. Towary i usługi nabywane w ramach realizowanego projektu będą wykorzystywane wyłącznie do wykonywania czynności pozostających poza zakresem działalności gospodarczej wykonywanych w ramach zadań własnych nałożonych na Państwa przepisami ustawy o samorządzie gminnym i nie będą w żadnym zakresie wykorzystywane przez Państwa do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Na fakturach VAT związanych z realizowanym zadaniem będą figurować Państwo. Efekt końcowy ww. projektu będzie służył celom publicznym.

Państwa wątpliwości w sprawie dotyczą kwestii prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub prawa do zwrotu podatku VAT w związku z realizowanym projektem.

Jak wskazano na wstępie, odliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez podatnika podatku VAT w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Zatem podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku VAT, jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny.

W omawianej sprawie warunki uprawniające do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie są spełnione, ponieważ – jak wskazali Państwo we wniosku – towary i usługi nabyte w ramach projektu pn. „(…)nie będą w żadnym zakresie wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT, będą wykorzystywane wyłącznie do wykonywania czynności pozostających poza zakresem działalności gospodarczej wykonywanych w ramach zadań własnych nałożonych na Państwa przepisami ustawy o samorządzie gminnym, a efekt końcowy realizowanego projektu będzie służył celom publicznym.

Ze względu na niespełnienie podstawowej przesłanki warunkującej prawo do odliczenia podatku naliczonego wskazanej w art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, jaką jest związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi, nie przysługuje Państwu prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego .

W konsekwencji z tego tytułu nie przysługuje Państwu również prawo do zwrotu różnicy podatku, o którym mowa w art. 87 ust. 1 ustawy.

Podsumowując, nie przysługuje Państwu prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego oraz prawo do zwrotu różnicy podatku VAT w związku realizowanym projektem pn. „(…)”.

Tym samym Państwa stanowisko jest prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym albo opisem zdarzenia przyszłego. Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Państwa w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Jednocześnie należy podkreślić, że niniejsza interpretacja została wydana na podstawie przedstawionego we wniosku opisu sprawy co oznacza, że w przypadku gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z  2023 r., poz. 2383). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…),(…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”.

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00