Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 21-11-2024
TEMATY:
Porada aktualna na dzień 21-11-2024
TEMATY:
Data publikacji: 2023-10-13

Naprawa i odszkodowanie za awarię środka trwałego w księgach rachunkowych

Spółka zadała pytanie dotyczące ewidencji księgowej poniesionych kosztów naprawy środka trwałego i otrzymanego od ubezpieczyciela odszkodowania. Spółka miała awarię jednej z maszyn produkcyjnych. Koszt jej naprawy był bardzo wysoki – 140 000 zł. Spółka poniosła koszty naprawy i jednocześnie wystąpiła do swojego ubezpieczyciela o pokrycie kosztów z tytułu strat w majątku spółki. Po analizach ubezpieczyciel wyraził zgodę na pokrycie kosztów w wysokości 50 000 zł. Spółka ujęła otrzymane odszkodowanie w pozostałych przychodach operacyjnych w dniu otrzymania przelewu. Ale ma wątpliwości, jak należy ująć koszty naprawy. Czy całą kwotę 140 000 zł powinna ująć w pozostałych kosztach operacyjnych czy tylko do wysokości otrzymanego odszkodowania, a różnicę ująć w podstawowych kosztach działalności operacyjnej?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00