Porada
Naprawa i odszkodowanie za awarię środka trwałego w księgach rachunkowych
Spółka zadała pytanie dotyczące ewidencji księgowej poniesionych kosztów naprawy środka trwałego i otrzymanego od ubezpieczyciela odszkodowania. Spółka miała awarię jednej z maszyn produkcyjnych. Koszt jej naprawy był bardzo wysoki – 140 000 zł. Spółka poniosła koszty naprawy i jednocześnie wystąpiła do swojego ubezpieczyciela o pokrycie kosztów z tytułu strat w majątku spółki. Po analizach ubezpieczyciel wyraził zgodę na pokrycie kosztów w wysokości 50 000 zł. Spółka ujęła otrzymane odszkodowanie w pozostałych przychodach operacyjnych w dniu otrzymania przelewu. Ale ma wątpliwości, jak należy ująć koszty naprawy. Czy całą kwotę 140 000 zł powinna ująć w pozostałych kosztach operacyjnych czy tylko do wysokości otrzymanego odszkodowania, a różnicę ująć w podstawowych kosztach działalności operacyjnej?
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right