Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 16 listopada 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-3.4011.634.2023.1.IR
Zwolnienie dochodu uzyskanego w ramach kontraktu wykonawczego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46c.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
28 sierpnia 2023 r. wpłynął Pana wniosek z 23 sierpnia 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych, w zakresie zwolnienia dochodu uzyskanego z tytułu realizacji opisanych w stanie faktycznym umów na podwykonawstwo na mocy art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Wnioskodawca posiada obywatelstwo polskie i prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą w przeważającym zakresie produkcji wyrobów ... (PKD: ...). Wnioskodawca jest podatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych (opłaca podatek liniowy 19%) i posiada nieograniczony obowiązek podatkowy w Polsce zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych; dalej: ustawa o PIT. Wnioskodawca w 2022 r. prowadził podatkową księgę przychodów i rozchodów, natomiast w 2023 r. prowadzi ewidencję księgową przy pomocy ksiąg rachunkowych.
Wnioskodawca prowadzi również działalność gospodarczą w zakresie … .
1.Dnia … 2022 r. Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności gospodarczej zawarł umowę B2B nr … ze spółką X … Sp. z o.o., która jest podwykonawcą kontraktu o numerze … realizowanego na potrzeby Wojsk Stanów Zjednoczonych Ameryki przez amerykańską firmę Y z siedzibą w USA, … będącej wykonawcą kontraktowym USA w rozumieniu art. 2 lit. f Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o wzmocnionej współpracy obronnej, podpisanej w Warszawie 15 sierpnia 2020 r.
Wnioskodawca jest poddostawcą wykonawcy kontraktowego. W związku z zawartą umową Wnioskodawca zobowiązał się do dostarczenia na rzecz X… Sp. z o.o. wyrobów w postaci (...).
Wnioskodawca w ramach umowy zobowiązał się dostarczyć wszystkie (...) do dnia … 2022 r. do Bazy Wojskowej w …, w której stacjonują żołnierze Wojsk Stanów Zjednoczonych Ameryki. X… Sp. z o.o. jest natomiast podwykonawcą kontraktu zawartego pomiędzy amerykańską firmą Y a Departamentem Obrony Stanów Zjednoczonych Ameryki. Przedmiotem ww. kontraktu jest budowa ... na potrzeby Wojsk USA.
2.Dnia … 2022 r. Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności gospodarczej zawarł umowę B2B nr… ze spółką X … Sp. z o.o., która jest podwykonawcą kontraktu o numerze … realizowanego na potrzeby Wojsk Stanów Zjednoczonych Ameryki przez amerykańską firmę Y z siedzibą w USA, … będącej wykonawcą kontraktowym USA w rozumieniu art. 2 lit. f Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o wzmocnionej współpracy obronnej, podpisanej w Warszawie 15 sierpnia 2020 r.
Wnioskodawca jest poddostawcą wykonawcy kontraktowego. W związku z zawartą umową Wnioskodawca zobowiązał się do dostarczenia na rzecz X… Sp. z o.o. wyrobów w postaci (...). Wnioskodawca w ramach umowy zobowiązał się dostarczyć i dostarczył wszystkie ... do dnia … 2022 r. do Bazy Wojskowej w …, w której stacjonują żołnierze Wojsk Stanów Zjednoczonych Ameryki. X… Sp. z o.o. jest natomiast podwykonawcą kontraktu zawartego pomiędzy amerykańską firmą Y a Departamentem Obrony USA. Przedmiotem tego kontraktu jest budowa (...).
3.Dnia … 2022 r. Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności gospodarczej zawarł umowę B2B nr … ze spółką X Sp. z o.o., która jest podwykonawcą kontraktu o numerze … realizowanego na potrzeby Wojsk Stanów Zjednoczonych Ameryki przez amerykańską firmę Y z siedzibą w USA, … będącej wykonawcą kontraktowym USA w rozumieniu art. 2 lit. f Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o wzmocnionej współpracy obronnej, podpisanej w Warszawie 15 sierpnia 2020 r.
Wnioskodawca jest poddostawcą wykonawcy kontraktowego. W związku z zawartą umową Wnioskodawca zobowiązał się do dostarczenia na rzecz X Sp. z o.o. wyrobów w postaci (...). Wnioskodawca w ramach umowy zobowiązał się dostarczyć i dostarczył wszystkie ... do dnia … 2022 r. do Bazy Wojskowej w …, w której stacjonują żołnierze Wojsk Stanów Zjednoczonych Ameryki. X Sp. z o.o. jest natomiast podwykonawcą kontraktu zawartego pomiędzy amerykańską firmą Y a Departamentem Obrony USA. Przedmiotem ww. kontraktu budowa (...).
4.Dnia … 2022 r. Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności gospodarczej zawarł umowę B2B nr … ze spółką X… Sp. z o.o., która jest podwykonawcą kontraktu o numerze … realizowanego na potrzeby Wojsk Stanów Zjednoczonych Ameryki przez amerykańską firmę Y z siedzibą w USA, …będącej wykonawcą kontraktowym USA w rozumieniu art. 2 lit. f Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o wzmocnionej współpracy obronnej, podpisanej w Warszawie 15 sierpnia 2020 r.
Wnioskodawca jest podwykonawcą wykonawcy kontraktowego. W związku z zawartą umową Wnioskodawca zobowiązał się do dostarczenia na rzecz X Sp. z o.o. wyrobów w postaci (...). Wnioskodawca w ramach umowy zobowiązał się dostarczyć i dostarczył wszystkie ... do dnia ... 2022 r. do Bazy Wojskowej w …, w której stacjonują żołnierze Wojsk Stanów Zjednoczonych Ameryki. X Sp. z o.o. jest natomiast podwykonawcą kontraktu zawartego pomiędzy amerykańską firmą Y a Departamentem Obrony USA. Przedmiotem ww. jest budowa (...).
5.Dnia … 2022 r. Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności gospodarczej zawarł umowę B2B nr … o podwykonawstwo ze spółką X Sp. z o.o., która jest podwykonawcą kontraktu o numerze … realizowanego na potrzeby Wojsk Stanów Zjednoczonych Ameryki przez amerykańską firmę Y z siedzibą w USA, … będącej wykonawcą kontraktowym USA i w rozumieniu art. 2 lit. f Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o wzmocnionej współpracy obronnej, podpisanej w Warszawie 15 sierpnia 2020 r. Wnioskodawca jest podwykonawcą wykonawcy kontraktowego. W związku z zawartą umową Wnioskodawca zobowiązał się do dostarczenia na rzecz X Sp. z o.o. wyrobów w postaci (...). Wnioskodawca w ramach umowy zobowiązał się dostarczyć i dostarczył wszystkie ... do dnia …2022 r. do Bazy Wojskowej w …, w której stacjonują żołnierze Wojsk Stanów Zjednoczonych Ameryki. X Sp. z o.o. jest natomiast podwykonawcą kontraktu zawartego pomiędzy amerykańską firmą Y a Departamentem Obrony Stanów Zjednoczonych Ameryki. Przedmiotem tego kontraktu jest budowa (...).
Y jest to podmiot, który jest partnerem Sił Zbrojnych Ameryki w realizowaniu projektów na potrzeby Wojsk US stacjonujących na całym świecie, w tym w Polsce.
Odbiór towaru następował na podstawie dowodów dostawy WZ sporządzanych przy każdorazowej dostawie towaru podpisanych przez obie strony. Rozliczenia w związku z realizacją ww. umów dokonywane były w oparciu o faktury wystawiane przez Wnioskodawcę.
Wnioskodawca dostarcza towary dla wojsk USA, w związku, z czym posiada status wykonawcy kontraktowego w rozumieniu art. 2 lit. e Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o wzmocnionej współpracy obronnej, albowiem dostawa towarów dokonywana jest na rzecz Sił Zbrojnych USA stacjonujących na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
Wnioskodawca w ramach rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych za 2022 rok rozliczył i opodatkował dochody z tytułu realizacji opisanych umów na podwykonawstwo w związku, z czym planuje dokonać korekty pierwotnie złożonej rocznej deklaracji dla podatku dochodowego od osób fizycznych w ten sposób, że obniży On podstawę opodatkowania o dochody uzyskane z tytułu wyżej wymienionych transakcji.
Wnioskodawca w roku 2022 ponosił koszty bezpośrednie, które wpływają na uzyskanie przychodów z tytułu realizacji dostaw jako podwykonawca na rzecz Sił Zbrojnych Stanów Zjednoczonych. Wnioskodawca zgodnie z treścią art. 23 ust. 1 pkt 31 ustawy o PIT nie zamierza zaliczać tych kosztów do podatkowych kosztów uzyskania przychodów. Wnioskodawca poza kosztami bezpośrednio związanymi z realizacją dostaw na rzecz Sił Zbrojnych Stanów Zjednoczonych ponosił również koszty ogólne, które ponoszone były zarówno na tę działalność, jak i pozostałą (opodatkowaną) działalność Wnioskodawcy i nie jest bezpośrednio możliwe wyodrębnienie przez Wnioskodawcę, jaka część tych kosztów została poniesiona w celu uzyskania przychodu z danego źródła (opodatkowanego czy też zwolnionego z podatku). Nie można bowiem tych kosztów przypisać w oparciu o adekwatne klucze podziału. Koszty jakich Wnioskodawca nie jest w stanie bezpośrednio przyporządkować do przychodów opodatkowanych i zwolnionych z podatku to m.in. koszty energii elektrycznej, paliwa, wynagrodzenia pracowników, koszty mediów, ubezpieczenia, koszty biura rachunkowego, podatek od nieruchomości.
Wydatki, o których mowa we wniosku pozostawały w bezpośrednim lub pośrednim związku przyczynowym z przychodem z tytułu dostawy towarów jako podwykonawca na rzecz Sił Zbrojnych Stanów Zjednoczonych oraz przychodami z pozostałej opodatkowanej działalności gospodarczej i poniesione zostały w celu osiągnięcia tego przychodu lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodu. Wydatki zostały właściwie udokumentowane.
Pytania
1.Czy do dochodu uzyskanego z tytułu realizacji opisanych w stanie faktycznym 5 umów na podwykonawstwo – na mocy art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o PIT jest zwolniony od opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych?
2.Czy jeśli dochód Wnioskodawcy z tytułu realizacji dostaw w ramach podwykonawstwa na rzecz Sił Zbrojnych Stanów Zjednoczonych stacjonujących na terytorium RP podlega zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych, to czy koszty ogólne uzyskania przychodów, które ponoszone były zarówno na tę działalność, jak i na pozostałą (opodatkowaną) działalność Wnioskodawcy należy ustalać w takim stosunku, w jakim pozostają osiągnięte w roku podatkowym przychody ze źródeł określonych w pyt. 1 w ogólnej kwocie przychodów, o ile nie jest możliwe ustalenie kosztów przypadających na poszczególne źródła?
Pana stanowisko w sprawie
Ad 1
Wnioskodawca uważa, że będąc wykonawcą kontraktowym w rozumieniu art. 2 lit. e Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o wzmocnionej współpracy obronnej – i spełnia warunki wymienione w art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o PIT, ponieważ definicja wykonawcy kontraktowego zawiera w sobie nie tylko podmioty wykonujące dostawy i usługi bezpośrednio na rzecz Sił Zbrojnych Stanów Zjednoczonych, lecz obejmuje również podmioty, które są podwykonawcami i dalszymi podwykonawcami, które pośrednio świadczą usługi lub realizują dostawy na rzecz Sił Zbrojnych Stanów Zjednoczonych, a zatem na podstawie Umów, Wnioskodawca dostarcza towary, których ostatecznym beneficjentem są Siły Zbrojne Stanów Zjednoczonych.
W związku z powyższym Wnioskodawca uważa, że w przypadku, gdy rozliczył On dochód osiągnięty w ramach realizacji opisanych umów, to ma On możliwość dokonania w tym zakresie korekty złożonych już deklaracji podatkowych.
Ad 2
Zdaniem Wnioskodawcy, koszty opisane w stanie faktycznym, których nie można jednoznacznie przypisać do przychodów związanych z realizacją dostaw na rzecz Sił Zbrojnych Stanów Zjednoczonych (tj. przychodów z innych źródeł niż tych z których dochód podlega opodatkowaniu) należy ustalać w takim stosunku, w jakim pozostają osiągnięte w roku podatkowym przychody zwolnione od opodatkowania w ogólnej kwocie przychodów Wnioskodawcy.
Uzasadnienie
Ad 1
Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 3 ww. ustawy o PIT, źródłem przychodów jest pozarolnicza działalność gospodarcza.
W myśl art. 14 ust. 1 ustawy o PIT, za przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont. U podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług opodatkowanych podatkiem od towarów i usług za przychód z tej sprzedaży uważa się przychód pomniejszony o należny podatek od towarów i usług.
Od 1 stycznia 2022 r. – na mocy art. 1 pkt 13 lit. a tiret 4 ustawy z dnia 29 października 2021 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2021 r. poz. 2105) – wprowadzono zwolnienie od opodatkowania zawarte w art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o PIT, zgodnie z którym: wolne od podatku dochodowego są dochody uzyskane przez wykonawcę kontraktowego w rozumieniu art. 2 lit. e Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o wzmocnionej współpracy obronnej, podpisanej w Warszawie dnia 15 sierpnia 2020 r. (Dz. U. poz. 2153 i 2154) mającego miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z tytułu dostarczania towarów i usług siłom zbrojnym USA w rozumieniu art. 2 lit. a tej Umowy lub budowy infrastruktury dla tych sił zbrojnych na podstawie umowy lub umowy o podwykonawstwo zawartych z tymi siłami zbrojnymi lub na ich rzecz.
W konsekwencji, ze zwolnienia wprowadzenia rozporządzenia, z zaniechania poboru mogą korzystać podmioty:
a)posiadające status wykonawcy kontraktowego w rozumieniu Umowy SOFA II,
b)mające siedzibę oraz zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, oraz
c)osiągające dochody z tytułu dostarczania towarów i usług siłom zbrojnym Stanów Zjednoczonych w rozumieniu art. 2 lit. a tej Umowy lub budowy infrastruktury dla tych sił zbrojnych:
-na podstawie umowy lub;
-umowy o podwykonawstwo zawartych z tymi siłami zbrojnymi lub na ich rzecz, a także między podwykonawcą a dalszym podwykonawcą lub między dalszymi podwykonawcami.
Na podstawie art. 33 ust. 1 i 4 Umowy o wzmocnionej współpracy obronnej, Siły Zbrojne USA mogą zawierać i wykonywać umowy na nabywanie towarów i usług, łącznie z robotami budowlanymi, na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Siły Zbrojne USA mogą zaopatrywać się z dowolnie wybranych źródeł. Takie zaopatrywanie będzie odbywać się zgodnie z prawami i przepisami USA. Siły Zbrojne USA korzystają z usług polskich osób fizycznych i prawnych jako dostawców towarów i usług w zakresie dopuszczalnym zgodnie z prawami i przepisami USA.
Definicję „wykonawcy kontraktowego” zawiera Umowa między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o wzmocnionej współpracy obronnej, podpisana w Warszawie dnia 15 sierpnia 2020 r.
W myśl art. 2 lit. e ww. Umowy dla celów niniejszej Umowy, wyrażenie: „wykonawca kontraktowy” – oznacza osobę fizyczną, która nie jest członkiem sił zbrojnych ani personelu cywilnego, osobę prawną albo inny podmiot posiadający zdolność prawną, dostarczający towary lub świadczący usługi siłom zbrojnym USA na podstawie umowy lub umowy o podwykonawstwo zawartej z siłami zbrojnymi USA lub na ich rzecz.
Wyrażenie „siły zbrojne USA” – zgodnie z art. 2 lit. a tej Umowy oznacza podmiot obejmujący członków sił zbrojnych, personelu cywilnego oraz całe mienie, sprzęt i materiały Sił Zbrojnych USA, w tym informacje oficjalne USA, znajdujące się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
W świetle powyższego – aby skorzystać ze zwolnienia określonego w art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o PIT – sama umowa nie musi być zawarta bezpośrednio z siłami zbrojnymi Stanów Zjednoczonych, wystarczy że będzie zawarta na ich rzecz.
Przy zastosowaniu wykładni językowej dostawę „na rzecz” Sił Zbrojnych Stanów Zjednoczonych należy rozumieć jako świadczenia, które są ostatecznie na dobro (korzyść) Sił Zbrojnych Stanów Zjednoczonych (słownik frazeologiczny języka polskiego Stanisława Skorupki: „na czyją korzyść, na czyje dobro”), które – co wynika z art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o PIT – mogą być realizowane poprzez bezpośrednią umowę z Siłami Zbrojnymi Stanów Zjednoczonych lub przez umowy podwykonawstwa.
W związku z powyższym stwierdzić należy, że w odniesieniu do dochodów uzyskanych w 2022 roku z tytułu umów opisanych we wniosku Wnioskodawca może zastosować zwolnienie z podatku określone w art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o PIT. Oznacza to, że dochody te nie będą podlegały opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na podstawie powyższego przepisu.
Ad 2
Wnioskodawca ponosił m.in. koszty ogólne, które pośrednio wpływają na uzyskanie przychodów z tytułu realizacji dostaw na rzecz Sił Zbrojnych Stanów Zjednoczonych, tj. przychodów ze źródeł innych niż te, z których dochód podlega opodatkowaniu oraz koszty, które ponoszone są zarówno na tę działalność, jak i działalność opodatkowaną podatkiem dochodowym od osób fizycznych. Nie jest możliwe wyodrębnienie żadnym kluczem alokacji, jaka część opisanych w stanie faktycznym kosztów została poniesiona w celu uzyskania przychodu z danego źródła.
Zgodnie z art. 22 ust. 3 ustawy o PIT, jeżeli podatnik ponosi koszty uzyskania przychodów ze źródeł, z których dochód podlega opodatkowaniu, oraz koszty związane z przychodami z innych źródeł, a nie jest możliwe ustalenie kosztów uzyskania przypadających na poszczególne źródła, koszty te ustala się w takim stosunku, w jakim pozostają przychody z tych źródeł w ogólnej kwocie przychodów.
Jak stanowi przy tym art. 22 ust. 3a ustawy o PIT, zasadę, o której mowa w ust. 3, stosuje się również w przypadku, gdy część dochodów z tego samego źródła przychodów podlega opodatkowaniu, a część jest wolna od opodatkowania, z wyłączeniem źródeł przychodów określonych w art. 10 ust. 1 pkt 1 i 2 oraz przychodów, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 152 lit. c, pkt 153 lit. c i pkt 154 w zakresie przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.
W związku z powyższym, w ocenie Wnioskodawcy prawidłowe jest stanowisko, zgodnie z którym w przypadku uznania Jego stanowiska w zakresie pyt. nr 1 za prawidłowe, w celu dokonania alokacji do działalności zwolnionej oraz opodatkowanej kosztów opisanych w stanie faktycznym, dla których wyodrębnienie, jaka część kosztów została poniesiona w celu uzyskania przychodu ze źródeł określonych w pyt. 1, a jaka w celu uzyskania przychodów ze źródeł podlegających opodatkowaniu podatkiem od osób fizycznych nie jest możliwe, należy zastosować art. 22 ust. 3 ustawy o PIT.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.
Odstępuję od uzasadnienia prawnego tej oceny.
Jednocześnie należy poinformować, że na dzień wydania niniejszej interpretacji indywidualnej obowiązuje tekst jednolity ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2647 ze zm.).
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.
Niniejszą interpretację wydano w oparciu o opis stanu faktycznego przedstawionego we wniosku. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów podatkowych nie jest ustalanie stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego), stanowi to bowiem domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi dla siebie korzystne skutki prawne.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosuje się Pan do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.
Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right