Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 16 listopada 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.639.2023.2.JS

Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

12 września 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 12 września 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. „...”. Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 14 listopada 2023 r. (wpływ 14 listopada 2023 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w ... jest państwową jednostką budżetową, będącą podmiotem leczniczym, finansowanym ze środków budżetu państwa, zgodnie z art. 15 ust. 3 ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 338). Obszarem działania WSSE w ... jest teren całego województwa ....

Stacja w ... została wpisana do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą, prowadzonego przez Wojewodę ..., pod numerem księgi rejestrowej ....

Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w ... jest zarejestrowanym, czynnym podatkiem podatku od towarów i usług.

Artykuły 1-6a ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej określają zadania i zakres działania Państwowej Inspekcji Sanitarnej, wykonywane także przez WSSE w .... Główne zadania polegają na sprawowaniu nadzoru w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych oraz zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych. Wykonywane zadania polegają na prowadzeniu nadzoru nad warunkami higieny środowiska, higieny pracy w zakładach pracy, higieny procesów nauczania i wychowania, wypoczynku, rekreacji, zdrowotnymi żywności, żywienia i produktów kosmetycznych, higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których są udzielane świadczenia zdrowotne w celu ochrony zdrowia ludzkiego. Działania w dziedzinie zapobiegania i zwalczania chorób polegają głównie na dokonywaniu analiz i ocen epidemiologicznych, wydawaniu decyzji i zarządzeń, opracowywaniu programów i planów działalności zapobiegawczej i przeciwepidemicznej i przekazywaniu ich do realizacji podmiotom leczniczym oraz kontrola ich realizacji.

Pandemia COVID-19 udowodniła jak istotną rolę odegrał szeroko rozumiany monitoring sytuacji epidemiologicznej i właściwy nadzór sanitarny. W sytuacji zagrożenia zdrowia publicznego spowodowanego niebezpieczną i wysoce zakaźną chorobą, wiążące i wręcz natychmiastowe oceny sytuacji i ważne decyzje zapobiegały zakażeniom i łagodziły ich skutki.

Państwa członkowskie Unii Europejskiej, aby aktywnie przeciwdziałać skutkom COVID-19, wprowadzają mechanizmy cyfrowej odbudowy gospodarki i zwiększanie jej odporności. Możliwości te zapewnia przyjęty przez UE instrument ..., którego elementem jest pakiet ..... Pakiet ... zasila Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego, w tym Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

W dniu 03 stycznia 2023 r. zostało zawarte Porozumienie o dofinansowanie nr ... projektu pn. „...”, w ramach działania 11.3 Wspieranie naprawy i odporności systemu ochrony zdrowia, Oś priorytetowa ..., Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020, pomiędzy Skarbem Państwa - Ministrem Zdrowia, a Skarbem Państwa - Wojewódzką Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną w .... Projekt służy interesowi publicznemu poprzez przyczynianie się do efektywnej realizacji celów POIiŚ i finansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. W ramach planowanej realizacji projektu pn. „...” WSSE w ..., jest upoważniona do ponoszenia wydatków kwalifikowanych i zobowiązana do jego zrealizowania, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa krajowego i unijnego.

W celu realizacji ww. porozumienia przebudowane i zmodernizowane zostaną pomieszczenia istniejącego ..., położonego przy ul. ... w ..., usytuowanego na IX piętrze budynku oraz pozostałe kondygnacje budynku w zakresie robót związanych z wymianą instalacji sieci wewnętrznych (główne piony i poziomy zasilające/odpływowe instalacji) niezbędnych do utworzenia laboratorium klasy BSL3.

Przebudowywane pomieszczenia laboratorium BSL3 znajdują się w trwałym zarządzie WSSE w ....

Realizacja projektu oraz zapłata za faktury na wszystkie dostawy i usługi odbędzie się do dnia 31 grudnia 2023 roku.

W celu realizacji porozumienia pn. „...”, w ramach działania 11.3 Wspieranie naprawy i odporności systemu ochrony zdrowia, Oś priorytetowa ..., Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 zostały podpisane trzy umowy na:

1)usługę nadzoru inwestorskiego dla inwestycji w formule zaprojektuj i wybuduj pn. „...”;

2)wykonanie robót budowlanych w formule zaprojektuj i wybuduj jw., gdzie przedmiotem umowy będzie wykonanie prac projektowych (uszczegółowienie koncepcji z podaniem szacunkowej wartości robót, projekt architektoniczno-budowlany, projekt technologiczny, projekt techniczny wielobranżowy, uzgodnienia i zatwierdzenia projektowanych rozwiązań, projekty wykonawcze wraz z projektem wystroju wnętrza, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót STWiOR) oraz wykonanie tych robót w oparciu o zatwierdzony projekt architektoniczno-budowlany, projekty techniczne, projekty wykonawcze i specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami;

3)usługę zarządzania projektem inwestycji pn.: „...”.

Projekt pozwoli Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w ... na przebudowę i ulepszenie pomieszczeń laboratoryjnych Laboratorium Badań Epidemiologiczno-Klinicznych oraz dostosowanie ich do standardów BSL3. Kategoria ... - została stworzona przez Światową Organizację Zdrowia (WHO). Opisuje ona poziomy zabezpieczeń w laboratoriach badających mikroorganizmy chorobotwórcze. Klasa BSL3 jest jedną z najwyższych w nomenklaturze WHO, która zaleca aby izolacja wirusa SARS-Cov-2 i charakterystyka jego czynników wirusowych z próbek były wykonywane tylko w laboratoriach o 3 klasie bezpieczeństwa biologicznego.

Realizacja projektu nr ... pozwoli WSSE w ... na badanie i analizowanie śmiertelnie groźnych wirusów i bakterii, które mimo postępu technologicznego i coraz większej wiedzy lekarzy, wciąż zabijają. Jak pokazała pandemia, funkcjonowanie i posiadanie w inspekcjach sanitarnych nowoczesnych laboratoriów jest niezwykle ważne w zakresie bezpieczeństwa zdrowia publicznego i daje możliwości szybkiego reagowania w przypadku sytuacji kryzysowych.

Przebudowa i modernizacja Laboratorium Badań Epidemiologiczno-Klinicznych, zgodnie z projektem pn. „...” będzie służyć do realizacji zadań związanych z podniesieniem efektywności działania Państwowej Inspekcji Sanitarnej, będących jej zadaniami statutowymi.

W ramach ww. projektu nie będą finansowane prace dotyczące przebudowy, modernizacji lub innego ulepszenia, o którym mowa w art. 16g ust. 13 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz. U. 2022.2587), części wspólne budynku, służące do wykonywania zadań statutowych, odpłatnych badań w ramach umów cywilnoprawnych oraz najmu pomieszczeń. Przebudowane pomieszczenia laboratorium BSL3 w ciągu najbliższych jedenastu lat nie będą wynajmowane, użyczane lub przekazywane innym jednostkom oraz nie będą tam wykonywane odpłatne opodatkowane podatkiem od towarów i usług badania w ramach umów cywilnoprawnych.

Ponadto w piśmie stanowiącym uzupełnienie wniosku Wnioskodawca wskazał, że wydatki ponoszone w związku z realizacją projektu pn. „...” będą dokumentowane fakturami wystawianymi na Wojewódzką Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w ..., ul. ....

Towary i usługi nabyte w ramach realizacji projektu nr ... pozwolą na przebudowę i modernizację ..., w którym będą wykonywane badania nieodpłatne, niepodlegające opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zgodnie z art. 15 ust. 6 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz.U.2023.1570) realizowane w ramach działalności podstawowej (statutowej). Szczegółowy wykaz przedmiotowych badań załączony został w poniżej zamieszczonej tabeli. Ponadto, Wnioskodawca wskazał, iż przebudowa pomieszczeń laboratoryjnych i podniesienie poziomu bezpieczeństwa laboratorium do 3 stopnia hermetyczności pozwoli na wykonywanie badań mikrobiologicznych, a zwłaszcza badań molekularnych, czynników biologicznych należących do 3 grupy zagrożenia, które w chwili obecnej stanowią jedynie potencjalnie niebezpieczeństwo, ale w przyszłości mogą stać się realnym zagrożeniem dla zdrowia publicznego.

W podsumowaniu Wnioskodawca podkreślił, iż laboratorium o standardzie BSL3 stanowi jeden z głównych elementów infrastrukturalnych systemu reagowania na wypadek wystąpienia epidemii.

Lp.

Rodzaj badania

1.

Stwierdzenie obecności RNA SARS-CoV-2 w wymazach z górnych dróg oddechowych, aspiratach z dróg oddechowych, BAL

2.

Sekwencjonowanie nanoporowe genomu SARS-CoV-2

3.

Stwierdzenie obecności RNA wirusa grypy A, B, A (H1N1)v, H3, RSVA, RSVB 2 w wymazach z górnych dróg oddechowych, aspiratach z dróg oddechowych, BAL

4.

Stwierdzenie obecności przeciwciał klasy IgG, IgM i IgA przeciwko Bordetella pertussis w surowicy krwi

5.

Stwierdzenie obecności przeciwciał klasy IgG i IgM przeciwko wirusowi odry w surowicy krwi

6.

Stwierdzenie obecności przeciwciał klasy IgG i IgM przeciwko wirusowi różyczki w surowicy krwi

7.

Stwierdzenie obecności przeciwciał klasy IgG i IgM przeciwko Brucella sp. w surowicy krwi

8.

Stwierdzenie obecności antygenów norowirusów w kale

9.

Stwierdzenie obecności antygenów rotawirusów i adenowirusów w kale

10.

Stwierdzenie obecności DNA 6 pierwotniaków pasożytniczych układu pokarmowego (Giardia lamblia, Entamoeba histolytica, Cryptosporidium spp., Blastocystis hominis, Dientamoeba fragilis, Cyclospora cayetanensis) w kale

11.

Stwierdzenie obecności przeciwciał przeciwko wirusom HIV1/HIV2 i antygenu p24 HIV1 w surowicy krwi

12.

Stwierdzenie obecności przeciwciał klasy IgM przeciwko WZW typu A

13.

Stwierdzenie obecności antygenu HBs, antygenu Hbe oraz przeciwciał przeciwko antygenowi: HBs, Hbe, Hbc oraz obecności DNA HBV i poziomu wiremii HBV w surowicy krwi

14.

Stwierdzenie obecności przeciwciał przeciwko HCV oraz obecności RNA HCV i poziomu wiremii HCV w surowicy krwi

15.

Stwierdzenie obecności przeciwciał klasy IgG, IgM i IgA przeciwko enterowirusom w surowicy krwi

16.

Stwierdzenie obecności przeciwciał klasy IgG i IgM przeciwko wirusowi kleszczowego zapalenia mózgu w surowicy krwi

17.

Stwierdzenie obecności przeciwciał klasy IgG i IgM przeciwko Borrelia burgdorferi w surowicy krwi i płynie mózgowo-rdzeniowym

18.

Badanie wody do spożycia i wody na pływalniach w kierunku bakterii z rodzaju Legionella

Podstawę prawną do wykonywania nieodpłatnych badań przez Wojewódzką Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w ... stanowi art. 15a ust. 1 ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 338 z późn. zm.) oraz art. 9 ust. 1-4 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1284 z późn. zm.).

Pytanie

Czy Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w ... przysługuje prawo do odliczenia podatku od towarów i usług, naliczonego przy zakupie towarów czy usług, służących do wykonania przebudowy, modernizacji i ulepszeniu pomieszczeń laboratoryjnych, nabytych w celu realizacji projektu UE (nr ... pn. „...”), realizowanego działaniem 11.3 „Wspieranie naprawy i odporności systemu ochrony zdrowia”, Oś priorytetowa XI REACT-EU, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020, finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, służących do wykonywania badań laboratoryjnych w ramach działalności nadzorowej i ochrony zdrowia (ustawowej oraz statutowej)?

Państwa stanowisko w sprawie

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. 2023.1570) podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza - według art. 15 ust. 2 ustawy - to wszelka działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Następnie art. 15 ust. 6 ustawy określa, że nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy o VAT, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług, określa kwotę podatku naliczonego, którą stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

a)nabycia towarów i usług,

b)dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Z przywołanych wyżej przepisów wynika, iż prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje, gdy zostaną spełnione określone warunki. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi, tzn. których następstwem jest określenie podatku należnego - powstanie zobowiązania podatkowego. Wyklucza to możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych z VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Wydatki dokonywane na realizację projektu nr ... przez Wojewódzką Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w ... nie będą miały związku ze sprzedażą opodatkowaną. Przebudowane i ulepszone … przez okres kolejnych jedenastu lat będzie służyć do świadczenia przez WSSE w ... wyłącznie usług nadzorowych (nieodpłatnych).

Nabywane towary i usługi do przebudowy i modernizacji pomieszczeń laboratoryjnych … nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług w rozumieniu ustawy z dnia 11 marca 2004 r. (t.j. Dz.U.2023.1570) przez najbliższe jedenaście lat.

Reasumując, Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w ... przy realizacji Projektu UE Nr ... w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020, oś priorytetowa ... nie przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT, naliczonego przy zakupach dotyczących nabycia towarów i usług, służących przebudowie i modernizacji pomieszczeń laboratoryjnych. Nie spełniona bowiem zostaje tu przesłanka, która warunkuje prawo do odliczenia podatku naliczonego, jaką jest bezsporny związek dokonywanych zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1570 ze zm.), zwanej dalej „ustawą o VAT”. W myśl tego przepisu:

W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Jak stanowi art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy o VAT:

Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

a)nabycia towarów i usług,

b)dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Na podstawie art. 87 ust. 1 ustawy o VAT:

W przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Stosownie do cytowanych wyżej przepisów prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Przedstawiona powyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Podkreślić należy, że ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy o VAT. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności winien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go – dla tej czynności – za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Stosownie do art. 15 ust. 1 ustawy o VAT:

Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy o VAT:

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Jak wynika z powołanych powyżej przepisów prawa, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy o VAT uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika VAT w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku VAT jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny. W omawianej sprawie warunek uprawniający do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie zostanie spełniony, ponieważ – jak wskazaliście Państwo – towary i usługi nabyte w ramach realizacji projektu nr ... pozwolą na przebudowę i modernizację ..., w którym będą wykonywane badania nieodpłatne, niepodlegające opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. W związku z powyższym, nie będą mieć Państwo prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków ponoszonych w związku z realizacją przedmiotowego projektu. Tym samym, z tego tytułu nie będzie Państwu przysługiwało prawo do zwrotu różnicy podatku, o której mowa w art. 87 ust. 1 ustawy.

Reasumując, nie będą Państwo mieli prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. „...”, ponieważ – jak wynika z okoliczności sprawy – towary i usługi nabywane w ramach ww. projektu nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Tym samym Państwa stanowisko uznałem za prawidłowe.

Dodatkoweinformacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem sprawy i zastosują się Państwo do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00