Orzeczenie
Opinia rzecznika generalnego M. Bobeka przedstawiona w dniu 10 czerwca 2021 r. Republika Federalna Niemiec i in. przeciwko Komisji Europejskiej., sygn. połączone od C-177/19 P do C-179/19 P
Wydanie tymczasowe
OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO
MICHALA BOBEKA
przedstawiona w dniu 10 czerwca 2021 r.(1)
Sprawy połączone C‑177/19 P, C‑178/19 P i C‑179/19 P
Republika Federalna Niemiec
przeciwko
Ville de Paris,
Ville de Bruxelles,
Ayuntamiento de Madrid,
Komisji Europejskiej (C‑177/19 P)
oraz
Węgry
przeciwko
Ville de Paris,
Ville de Bruxelles,
Ayuntamiento de Madrid,
Komisji Europejskiej (C‑178/19 P)
oraz
Komisja Europejska
przeciwko
Ville de Paris,
Ville de Bruxelles,
Ayuntamiento de Madrid (C‑179/19 P)
Odwołanie – Środowisko naturalne – Rozporządzenie (UE) 2016/646 – Emisje zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych (Euro 6) – Uprawnienia lokalnego organu ochrony środowiska do ograniczenia ruchu niektórych pojazdów – Legitymacja czynna jednostek lokalnych – Bezpośrednie oddziaływanie – Akt regulacyjny, który nie wymaga środków wykonawczych – Uprawnienia wykonawcze Komisji – Określenie nieprzekraczalnych wartości (NTE) dla emisji tlenków azotu podczas badań w rzeczywistych warunkach jazdy (RDE) – Zastosowanie współczynników zgodności CF pollutant – Stwierdzenie częściowej nieważności – Dostosowanie w czasie skutków stwierdzenia nieważności
I. Wprowadzenie
W 2016 r., w odpowiedzi na głośny skandal dotyczący rzeczywistego poziomu emisji niektórych pojazdów z silnikami Diesla, Komisja Europejska wprowadziła procedurę badania emisji w rzeczywistych warunkach jazdy (zwanych dalej „RDE”, z ang. real driving emission), która ma uzupełnić poprzednią procedurę laboratoryjną, czyli „nowy europejski cykl jezdny” (zwany dalej „NEDC”, z ang. New European Driving Cycle). Ta ostatnia była do tej pory jedyną procedurą badawczą stosowaną do celów „homologacji typu” nowych lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych. Ponadto Komisja ustaliła również nieprzekraczalne wartości w tych badaniach RDE w odniesieniu do masy emitowanych tlenków azotu (zwanych dalej „NOx”).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right