Orzeczenie
Opinia rzecznika generalnego Campos Sánchez-Bordona przedstawiona w dniu 12 maja 2022 r., sygn. C-54/21
MANUELA CAMPOSA SÁNCHEZA-BORDONY
przedstawiona w dniu 12 maja 2022 r. (1)
Sprawa C‑54/21
Konsorcjum: ANTEA POLSKA S.A., Pectore-Eco Sp. z o.o., Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy lnstytut Badawczy
przeciwko
Państwowemu Gospodarstwu Wodnemu Wody Polskie,
pozostali uczestnicy postępowania:
ARUP Polska sp. z o.o.,
CDM Smith sp. z o.o.,
Konsorcjum: Multiconsult Polska Sp. z o.o., ARCADlS Sp. z o.o., HYDROCONSULT sp. z o.o. Biuro Studiów i Badań Hydrogeologicznych i Geofizycznych
(wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Krajową Izbę Odwoławczą, Polska)
Postępowanie prejudycjalne – Zamówienia publiczne – Dyrektywa 2014/24/UE – Artykuł 21 – Poufność – Uzasadniony wniosek o zachowanie poufności i dowód – Uprawnienia instytucji zamawiającej – Zastrzeżenie poufności – Uzasadnienie – Modyfikacja zakresu poufności w prawie krajowym – Tajemnica przedsiębiorstwa – Dyrektywa (UE) 2016/943 – Stosowanie – Ocena poufności w odniesieniu do danej kategorii dokumentów – Wykluczenie – Zindywidualizowana ocena
1. | W ramach niniejszego wniosku o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym zwrócono się do Trybunału o określenie granic poufności informacji przedstawianych przez oferentów wraz z ich ofertami w postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych. |
2. | W wyroku Klaipėdos (2), wydanym po wpłynięciu niniejszego wniosku o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym, Trybunał rozpatrywał kwestie wynikające z przepisów dyrektywy 2014/24/UE (3), w szczególności z art. 21, dotyczących poufności takich informacji. |
3. | Rozważania zawarte w tym wyroku stanowią odpowiedź na niektóre z pytań zadanych przez Krajową Izbę Odwoławczą (Polska), która jest sądem odsyłającym (4). |
I. Ramy prawne
A. Prawo Unii
1. Dyrektywa 2014/24
4. | Artykuł 21 („Poufność”) stanowi: „1. O ile nie przewidziano inaczej w niniejszej dyrektywie lub w przepisach krajowych, którym podlega dana instytucja zamawiająca, w szczególności w przepisach dotyczących dostępu do informacji, a także bez uszczerbku dla obowiązków związanych z podawaniem do wiadomości publicznej informacji o udzielonych zamówieniach oraz z udostępnianiem kandydatom i oferentom informacji określonych w art. 50 i 55, instytucja zamawiająca nie ujawnia informacji przekazanych jej przez wykonawców i oznaczonych przez nich jako poufne, w tym między innymi tajemnic technicznych lub handlowych oraz poufnych aspektów ofert. |
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right