Orzeczenie
Opinia rzecznika generalnego Collins przedstawiona w dniu 9 czerwca 2022 r. TOYA sp. z o.o. i Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji przeciwko Prezesowi Urzędu Komunikacji Elektronicznej., sygn. C-243/21
ANTHONY’EGO MICHAELA COLLINSA
przedstawiona w dniu 9 czerwca 2022 r. (1)
Sprawa C‑243/21
„TOYA” sp. z o.o.,
Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji
przeciwko
Prezesowi Urzędu Komunikacji Elektronicznej,
przy udziale:
Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej
[wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Sąd Okręgowy w Warszawie (Polska)]
Odesłanie prejudycjalne – Telekomunikacja – Dyrektywa 2014/61/UE – Artykuł 3 – Kompetencja krajowego organu regulacyjnego do nałożenia na operatora nieposiadającego znaczącej pozycji rynkowej obowiązku stosowania warunków regulujących zasady dostępu do infrastruktury technicznej – Nieistnienie sporu dotyczącego dostępu – Artykuł 1 ust. 3 – Minimalna harmonizacja
I. Wprowadzenie
1. | W rozpatrywanym wniosku o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym, złożonym przez Sąd Okręgowy w Warszawie (Polska), poruszono dwie kwestie związane z wykładnią dyrektywy 2014/61/UE w sprawie środków mających na celu zmniejszenie kosztów realizacji szybkich sieci łączności elektronicznej (). Po pierwsze, należy ustalić, czy dyrektywa 2014/61, interpretowana w świetle dyrektywy 2002/21/WE w sprawie wspólnych ram regulacyjnych sieci i usług łączności elektronicznej (dyrektywy ramowej) () i dyrektywy 2002/19/WE w sprawie dostępu do sieci łączności elektronicznej i urządzeń towarzyszących oraz wzajemnych połączeń (dyrektywy o dostępie) (), stoi na przeszkodzie temu, aby krajowy organ regulacyjny mógł nałożyć obowiązki na dostawcę publicznych sieci łączności elektronicznej nieposiadającego znaczącej pozycji rynkowej na rynku właściwym. Po drugie, konieczne jest rozstrzygnięcie, czy dyrektywa 2014/61 stoi na przeszkodzie temu, aby krajowy organ regulacyjny mógł nałożyć na operatora telekomunikacyjnego obowiązki w zakresie zapewnienia dostępu do jego infrastruktury technicznej w razie nieistnienia sporu dotyczącego takiego dostępu. |
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right