Czy do stażu pracy wymaganego na kierowniczym stanowisku urzędniczym zalicza się okresy umów cywilnoprawnych i działalności gospodarczej
W warunkach wskazywanych w ogłaszanych naborach na wolne kierownicze stanowiska urzędnicze w urzędzie gminy wymagany jest m.in. minimalny staż pracy. Czy staż ten oznacza zatrudnienie tylko na umowę o pracę? Czy za staż można uznać także wykonywanie działalności gospodarczej czy zatrudnienie na umowie o dzieło lub zlecenia? – pyta Czytelniczka z Katowic.
Warunkiem zatrudnienia w urzędzie gminy na kierowniczym stanowisku urzędniczym jest posiadanie co najmniej 3-letniego stażu pracy lub wykonywanie przez co najmniej 3 lata działalności gospodarczej o charakterze zgodnym z wymaganiami na danym stanowisku. Do stażu pracy zalicza się te okresy, w czasie których osoba pozostawała w stosunku pracy, a więc świadczyła pracę np. na podstawie umowy o pracę czy powołania. Nie uwzględnia się natomiast okresu zatrudnienia na podstawie umowy cywilnoprawnej, tj. umowy zlecenia czy o dzieło.