Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 24 października 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.618.2023.2.AJB
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją przedsięwzięcia.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
4 września 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 4 września 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją przedsięwzięcia pn. „...”. Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 16 października 2023 r. (wpływ 16 października 2023 r.). Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Wnioskodawca jest Fundacją działającą na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach. Wnioskodawca jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem VAT.
Fundacja prowadzi działalność ekspercką, naukową, badawczą, oświatową oraz gospodarczą mającą na celu:
(...).
W związku z przedmiotem działalności Fundacja postanowiła skorzystać z dofinansowania z programu ogłoszonego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej pn. „…” Część 1) Edukacja ekologiczna na lata 2021-2025. Dofinansowanie z funduszu ma zostać przeznaczone na realizację przedsięwzięcia polegającego na organizacji konferencji ... (dalej: „Przedsięwzięcie”). Zaplanowana konferencja będzie poruszała zagadnienia dotyczące (...).
Głównym celem Przedsięwzięcia jest zwiększanie świadomości społeczeństwa, w zakresie (...). W związku z Przedsięwzięciem zostanie przeprowadzona kampania informacyjno-edukacyjna za pośrednictwem mediów tradycyjnych (gazety itp.) oraz mediów społecznościowych (…) i (…). Projekt zakończy się jednodniową konferencją na 80 osób. Wszystkie treści dostępne będą za darmo, tak samo jak wnioski wypracowane w dyskusjach na konferencji. Sam udział w konferencji również będzie darmowy – uczestnicy otrzymają pomoc de minimis. Co istotne, Fundacja nie odniesie żadnych korzyści z projektu – budżet Przedsięwzięcia obejmuje koszty zarządzania, działania informacyjno-promocyjne i organizację konferencji.
Żaden z efektów Przedsięwzięcia nie będzie udostępniany odpłatnie. W związku z realizacją Przedsięwzięcia Fundacja nie będzie świadczyć nieodpłatnie usług na rzecz podmiotów opisanych w art. 8 ust. 2 ustawy o VAT.
Dofinansowanie przyznane przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej stanowi zwrot kosztów poniesionych w związku z realizacją Przedsięwzięcia i nie stanowi dla Wnioskodawcy wynagrodzenia za realizacji Przedsięwzięcia. Realizacja Przedsięwzięcia nie będzie miała wpływu na działalność gospodarczą prowadzoną przez Fundację.
Ponadto w uzupełnieniu wniosku wskazano, że dokładna nazwa przedsięwzięcia objętego zakresem wniosku to: „...”. Zakupione towary i usługi będą wykorzystywane wyłącznie do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem VAT. Wnioskodawca będzie nabywał towary i usługi we własnym imieniu, w związku z czym faktury VAT dokumentujące ich nabycie będą wystawiane będą na niego tj. na ….
Pytanie
Czy w przedstawionym zdarzeniu przyszłym będzie przysługiwało Wnioskodawcy prawo do odliczenia podatku VAT z tytułu nabycia towarów i usług przeznaczonych na realizację Przedsięwzięcia?
Państwa stanowisko w sprawie
Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT:
W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
Z powyższego artykułu wynika, iż prawo do odliczenia podatku VAT przysługuje podatnikowi wyłącznie w przypadku gdy nabywane usługi i towary są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Katalog czynności podlegających opodatkowaniu określa natomiast art. 5 ust. 1 ustawy o VAT:
1.Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zwanym dalej "podatkiem", podlegają:
1)odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;
2)eksport towarów;
3)import towarów na terytorium kraju;
4)wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;
5)wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.
W związku z faktem, iż żaden z efektów projektu nie będzie przekazywany odpłatnie, czynności dokonywane w związku z realizacją Przedsięwzięcia w opinii Wnioskodawcy nie mieszczą się w powyżej przedstawionym zamkniętym katalogu.
Obowiązek podatkowy z tytułu nieodpłatnej dostawy towarów może powstać zgodnie z art. 7 ust. 2 ustawy o VAT:
Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się również przekazanie nieodpłatnie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa, w szczególności:
1)przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia,
2)wszelkie inne darowizny
- jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu nabycia, importu lub wytworzenia tych towarów lub ich części składowych.
W opinii Wnioskodawcy nie przysługuje mu prawo do odliczenia podatku VAT, w związku z czym nie może również powstać obowiązek podatkowy z tytułu nieodpłatnej dostawy towarów zgodnie z powyżej przytoczonym przepisem.
Obowiązek podatkowy z tytułu nieodpłatnego świadczenia usług może powstać zgodnie z art. 8 ust. 2 ustawy o VAT:
Za odpłatne świadczenie usług uznaje się również:
1)użycie towarów stanowiących część przedsiębiorstwa podatnika do celów innych niż działalność gospodarcza podatnika, w tym w szczególności do celów osobistych podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia, jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu nabycia, importu lub wytworzenia tych towarów lub ich części składowych;
2)nieodpłatne świadczenie usług na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia, oraz wszelkie inne nieodpłatne świadczenie usług do celów innych niż działalność gospodarcza podatnika.
Fundacja nie będzie świadczyć w związku z realizacją Przedsięwzięcia nieodpłatnych usług na rzecz podmiotów opisanych powyżej.
Potwierdzenie stanowiska Wnioskodawcy znajduje się również w interpretacjach indywidualnych wydawanych przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, z których wybrane Wnioskodawca pragnie przytoczyć poniżej.
Interpretacja indywidualna Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 17 sierpnia 2023 r. nr 0113-KDIPT1-1.4012.461.2023.1.MGO.
Rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy, uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.
Analiza powołanych przepisów oraz okoliczności sprawy prowadzi do stwierdzenia, że w omawianej sprawie warunki uprawniające do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie będą spełnione, ponieważ - jak wynika z okoliczności sprawy zakupy towarów i usług w ramach przedsięwzięcia nie będą związane z czynnościami opodatkowanymi podatkiem od towarów i usług.
Jak Państwo wskazali - projekt realizowany będzie w formie kompleksowego programu edukacyjnego skierowanego do ogółu społeczeństwa, wydawnictwa oraz wszystkie imprezy i zajęcia zrealizowane w ramach tego projektu będą dla wszystkich uczestników organizowane i udostępniane przez ... nieodpłatnie. W związku z tym, nie będzie Państwu przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z wydatkami poniesionymi z tytułu realizacji ww. przedsięwzięcia. Tym samym, z tego tytułu nie będzie przysługiwało Państwu prawo do zwrotu różnicy podatku, o której mowa w art. 87 ust. 1 ustawy.
Reasumując, nie będą Państwo mieli prawa do odliczenia podatku od towarów i usług w związku z realizacją przedsięwzięcia pn. "...", ponieważ towary i usługi nabyte w ramach realizacji ww. przedsięwzięcia - jak wynika z okoliczności sprawy - nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.
Interpretacja indywidualna Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 18 sierpnia 2023 r. nr 0114-KDIP4-3.4012.242.2023.1.RK.
W konsekwencji, w zakresie realizacji Projektu związanego z usuwaniem folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej prowadzonej na terenie Gminy nie będą Państwo wykonywać działalności gospodarczej, o której mowa w art. 15 ust. 2 ustawy, wobec powyższego, otrzymana przez Państwa dotacja przeznaczona na realizację ww. Projektu nie będzie zwiększać podstawy opodatkowania w rozumieniu art. 29a ust. 1 ustawy, a tym samym, nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. W związku z tym, nie przysługuje Państwu prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z realizacją Projektu, gdyż nie zostanie spełniona przesłanka warunkująca prawo do odliczenia podatku naliczonego, wskazana w art. 86 ust. 1 ustawy, jaką jest związek ponoszonych wydatków z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi podatkiem od towarów i usług.
Państwa wątpliwości dotyczą braku prawa do odliczenia podatku naliczonego w odniesieniu do realizacji projektu dofinansowanego ze środków Funduszu.
Interpretacja indywidualna Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 12 października 2022 r. nr 0114-KDIP4-2.4012.416.2022.2.MŻA.
Jak wynika z powołanych powyżej przepisów prawa, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.
W omawianej sprawie warunki uprawniające do odliczenia nie będą spełnione, gdyż wszystkie Państwa działania w ramach projektu będą nieodpłatne i ogólnodostępne, a nabyte towary i usługi nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych tym podatkiem.
Tym samym nie będą mieli Państwo prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu " (...)", gdyż nie zostanie spełniony podstawowy warunek określony w art. 86 ust. 1 ustawy, jakim jest związek nabywanych towarów i usług z wykonywaniem czynności opodatkowanych.
Powyżej przytoczone interpretacje indywidualne wydawane przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej jednoznacznie potwierdzają słuszność przyjętego przez niego stanowiska. Dyrektor KIS do tej pory zdecydowanie wskazywał, iż w podobnych jak przedstawiony w zdarzeniu przyszłym stanach faktycznych, nie przysługuje wnioskodawcom prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego przy nabyciu usług oraz towarów związanych z realizacją przedsięwzięć.
Prawo do odliczenia podatku VAT zgodnie z jego ideą przysługuje tylko i wyłącznie od tych zakupów, które można powiązać z wykonywaniem przez podatnika czynności dających prawo do odliczenia, a więc przede wszystkim tych, które wykorzystywane są do dokonywania dostaw towarów bądź świadczenia usług podlegających opodatkowaniu VAT i niekorzystających ze zwolnienia z tego podatku. Natomiast nawet w przypadku podmiotów prowadzących działalność gospodarczą, prawo do odliczenia podatku VAT nie przysługuje, jeżeli nabywane towary i usługi nie służą działalności opodatkowanej VAT. W świetle powyżej przytoczonej argumentacji, z uwagi na brak związku Przedsięwzięcia z wykonywaniem czynności opodatkowanych VAT / czynnościami uprawniającymi do odliczenia VAT, w opinii Wnioskodawcy nie będzie mu przysługiwało prawo do odliczenia podatku VAT z tytułu nabycia towarów i usług w związku z realizowanym Przedsięwzięciem.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1570 ze zm.) – zwanej dalej „ustawą o VAT”:
W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy o VAT:
Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:
a) nabycia towarów i usług,
b) dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.
Art. 87 ust. 1 ustawy o VAT stanowi:
W przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.
Zasady dokonywania zwrotu różnicy podatku na rachunek bankowy podatnika określone zostały w art. 87 ust. 2 – ust. 6 ustawy o VAT.
W świetle art. 88 ust. 4 ustawy o VAT:
Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.
Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.
Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.
W myśl art. 15 ust. 1 ustawy o VAT:
Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
Natomiast zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy o VAT:
Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
Według art. 15 ust. 6 ustawy o VAT:
Nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.
Powyższy zapis jest odzwierciedleniem art. 13 obowiązującej od dnia 1 stycznia 2007 r. Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej – (Dz. Urz. UE.L. Nr 347 z 11.12.2006 s. 1, z późn. zm.), zgodnie z którym:
Krajowe, regionalne i lokalne organy władzy oraz inne podmioty prawa publicznego nie są uważane za podatników w związku z działalnością, którą podejmują lub transakcjami, których dokonują jako organy władzy publicznej, nawet jeśli pobierają należności, opłaty, składki lub płatności w związku z takimi działaniami lub transakcjami.
Jednakże w przypadku gdy podejmują one takie działania lub dokonują takich transakcji, są uważane za podatników w odniesieniu do tych działań lub transakcji, gdyby wykluczenie ich z kategorii podatników prowadziło do znaczących zakłóceń konkurencji.
W każdych okolicznościach podmioty prawa publicznego są uważane za podatników w związku z czynnościami określonymi w załączniku I, chyba że niewielka skala tych działań sprawia, że mogą być one pominięte.
Zgodnie z art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 40 ze zm.):
Gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.
Jak stanowi art. 6 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym:
Do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy.
Katalog zadań własnych gminy został określony w art. 7 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym.
Z powołanych wyżej przepisów wynika, że jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług jedynie w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny, tzn. są przez nie realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych. Będą to zatem wszystkie realizowane przez te jednostki (urzędy) czynności w sferze ich aktywności cywilnoprawnej, np. czynności sprzedaży, zamiany (nieruchomości i ruchomości), wynajmu, dzierżawy itd., umów prawa cywilnego (nazwanych i nienazwanych).
Mając na uwadze powołane powyżej przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy należy stwierdzić, że rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy o VAT uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. W omawianej sprawie warunek uprawniający do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie będzie spełniony, ponieważ – jak Państwo wskazali – towary i usługi będą wykorzystywane wyłącznie do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem VAT. W związku z powyższym, nie będą mieli Państwo prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków ponoszonych z tytułu realizacji ww. przedsięwzięcia. Tym samym, z tego tytułu nie będzie przysługiwało Państwu prawo do zwrotu podatku, o którym mowa w art. 87 ust. 1 ustawy o VAT.
Reasumując, nie będą mieli Państwo prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją przedsięwzięcia pn. „...”, ponieważ – jak wynika z okoliczności sprawy – towary i usługi nabywane w związku z realizacją przedsięwzięcia nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem VAT.
Tym samym uznałem Państwa stanowisko za prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem sprawy i zastosują się Państwo do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 ustawy Ordynacja podatkowa:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Stosownie do art. 14na § 2 ustawy Ordynacja podatkowa:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634, ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA),
albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right