Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 28 września 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.381.2023.2.JK
Brak prawa do odliczenia całości, bądź jakiejkolwiek części podatku VAT z otrzymanych faktur VAT, dokumentujących poniesione nakłady na realizację projektu.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
31 lipca 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 28 lipca 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia całości, bądź jakiejkolwiek części podatku VAT z otrzymanych faktur VAT, dokumentujących poniesione nakłady na realizację projektu pn. „(...)”.
Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 6 września 2023 r. (wpływ 7 września 2023 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Gmina (...) figuruje w rejestrze podatników VAT, jako podatnik czynny. Gmina jako jednostka samorządu terytorialnego wykonuje, zgodnie z ustawą z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 40 ze zm.), działania w zakresie realizacji zadań własnych oraz, na podstawie innych ustaw, w zakresie zadań zleconych.
W ramach całokształtu działalności Gminy występują po Jej stronie zarówno czynności opodatkowane VAT, zwolnione z VAT jak i niepodlegające opodatkowaniu VAT. Konsekwentnie zaś, po stronie Gminy – w zależności od danej sytuacji – realizowane są zakupy, co do których Gminie przysługuje pełne prawo do odliczenia VAT naliczonego, przysługuje częściowe prawo do odliczenia VAT naliczonego, jak również nie przysługuje prawo do odliczenia VAT naliczonego.
Obecnie Gmina realizuje projekt pn. „(...)”, dofinansowany ze środków Unii Europejskiej, Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, w ramach poddziałania „(…)”, w ramach działania „(…)”. Projekt dotyczy promocji obszaru Gminy poprzez następujące działania:
–wydanie Albumu ... (opracowanie szaty graficznej, projekt okładki, skład komputerowy oraz druk Albumu),
–organizacja konkursu fotograficznego z nagrodami oraz wystawy (zakup nagród w konkursie, serwis kawowy podczas wystawy fotograficznej),
–zakup materiałów promocyjnych (przenośny napis promocyjny, magnesy promocyjne, plecaki promocyjne i kubki z nadrukiem).
Wartość projektu została oszacowana na kwotę (...) brutto, w tym:
–wnioskowane dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej: (...) zł,
–zakładany wkład własny Gminy: (...) zł.
Gmina, wnioskując o dofinansowanie przedmiotowej inwestycji, uznała podatek od towarów i usług (VAT) jako koszt kwalifikowalny. W takim wypadku konieczne jest przedłożenie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej braku możliwości odzyskania podatku VAT w przedmiotowym projekcie.
Gmina realizując projekt będzie otrzymywać od wykonawców faktury VAT za poszczególne zakupy towarów i usług. Zgodnie z założeniami projektu wszystkie materiały promocyjne, Album fotograficzny, będą rozdawane bezpłatnie. Gmina nie będzie pobierać żadnych opłat za uczestnictwo w zaplanowanych w ramach projektu wydarzeniach (konkurs fotograficzny, wystawa fotograficzna, serwis kawowy). Udział w projekcie na każdym jego etapie ma charakter niekomercyjny i bezpłatny. Gmina nie pobiera i nie będzie pobierać żadnych opłat od osób biorących udział w przedmiotowym projekcie.
W związku z powyższym, po realizacji przedmiotowej inwestycji, po stronie Gminy nie wystąpi żadna sprzedaż opodatkowana podatkiem VAT, która w jakikolwiek sposób byłaby związana z tym zadaniem.
Pytanie
Czy Gminie, w związku z realizacją projektu pn. „(...)”, dotyczącego promocji obszaru Gminy poprzez wydanie Albumu fotograficznego, organizację konkursu fotograficznego z nagrodami oraz wystawy fotograficznej, a także zakup materiałów promocyjnych, przysługuje prawo do odliczenia całości, bądź jakiejkolwiek części podatku VAT z otrzymanych faktur VAT, dokumentujących poniesione nakłady na realizację powyższego projektu?
Państwa stanowisko w sprawie
Zdaniem Wnioskodawcy, Gminie nie przysługuje prawo do odliczenia całości bądź jakiejkolwiek części podatku VAT z otrzymanych faktur VAT, dokumentujących poniesione nakłady na realizację działań, ujętych w projekcie pn. „(...)”.
Stosownie do zapisów art. 6 ust. 1 ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 40 ze zm.), do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.
Katalog zadań własnych Gminy został określony w art. 7 ust. 1 ww. ustawy o samorządzie gminnym. W myśl zapisów tego artykułu zadania własne gminy obejmują m.in. zadania dotyczące promocji gminy, co jest tożsame z przedmiotowym projektem.
Gmina jest organem władzy publicznej.
Zgodnie z art. 15 ust. 6 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2023 r. poz. 1059), nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.
Oznacza to, że co do zasady organy władzy publicznej, w związku z realizacją nałożonych na nie zadań nie występują jako podatnicy VAT. Organy te mogą zostać uznane za podatników VAT jedynie w przypadku, gdy wykonują czynności niemieszczące się w zakresie zadań własnych organu lub wykonują czynności mieszczące się w ramach jego zadań, ale czynią to na podstawie umów cywilnoprawnych.
Gmina nie może skorzystać z prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług związanych z realizacją opisanej inwestycji, ponieważ inwestycja ta nie będzie służyć wykonywaniu przez Gminę czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.
Mając na uwadze powyższe, w przedstawionej w złożonym wniosku sytuacji związanej z realizacją projektu pn. „(...)”, gdzie zgodnie z założeniami projektu Album fotograficzny i wszystkie zakupione materiały promocyjne, będą rozdawane bezpłatnie, nie będą też pobierane żadne opłaty od osób biorących udział w projekcie, Gmina nie ma prawa do odliczenia całości bądź części podatku VAT w związku z realizacją tego zadania.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wnioskujest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1570 ze zm.), zwanej dalej ustawą. W świetle tego przepisu:
W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
Na mocy art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy:
Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:
a)nabycia towarów i usług,
b)dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.
Jak wynika z powołanych przepisów, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).
Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.
Ponadto należy podkreślić, że ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, zgodnie z którym:
Nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.
Oznacza to, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wykazany na fakturze w sytuacji, gdy transakcja nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.
Natomiast na podstawie przepisu art. 88 ust. 4 ustawy:
Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.
Zgodnie z powyższą regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.
Zatem, aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności winien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go – dla tej czynności – za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.
Stosownie do art. 15 ust. 1 ustawy:
Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
Na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy:
Pod pojęciem działalności gospodarczej należy rozumieć wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
Należy zauważyć, że w myśl art. 15 ust. 6 ustawy:
Nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.
Jak wynika z powyższego, wyłączenie organów władzy publicznej z kategorii podatnika ma charakter wyłącznie podmiotowo-przedmiotowy.
W świetle wskazanych unormowań jednostki samorządu terytorialnego na gruncie podatku od towarów i usług występować mogą w dwojakim charakterze:
- podmiotów niebędących podatnikami, gdy realizują zadania nałożone na nich odrębnymi przepisami prawa, oraz
-podatników podatku od towarów i usług, gdy wykonują czynności na podstawie umów cywilnoprawnych.
Kryterium podziału stanowi charakter wykonywanych czynności: czynności o charakterze publicznoprawnym wyłączają te podmioty z kategorii podatników, natomiast czynności o charakterze cywilnoprawnym skutkują uznaniem tych podmiotów za podatników podatku od towarów i usług, a realizowane przez nie odpłatne dostawy towarów i świadczenie usług podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
Z powołanych wyżej przepisów wynika, że jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług jedynie w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny, tzn. są przez nie realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych. Będą to zatem wszystkie realizowane przez te jednostki (urzędy) czynności w sferze ich aktywności cywilnoprawnej, np. czynności sprzedaży, zamiany (nieruchomości i ruchomości), wynajmu, dzierżawy itp., umów prawa cywilnego (nazwanych i nienazwanych). Tylko w tym zakresie ich czynności mają bowiem charakter działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy.
Stosownie do przepisu art. 2 ust. 1 ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 40 ze zm.):
Gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.
Jak stanowi art. 6 ust. 1 powołanej ustawy o samorządzie gminnym:
Do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.
Katalog zadań własnych gminy został określony w art. 7 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym.
Zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 18 ww. ustawy:
Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy promocji gminy.
Z opisu sprawy wynika, że Gmina figuruje w rejestrze podatników VAT, jako podatnik czynny. Gmina jako jednostka samorządu terytorialnego wykonuje, zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym działania w zakresie realizacji zadań własnych oraz na podstawie innych ustaw w zakresie zadań zleconych.
W ramach całokształtu działalności Gminy występują po Jej stronie zarówno czynności opodatkowane VAT, zwolnione od podatku VAT jak i niepodlegające opodatkowaniu VAT.
Obecnie Gmina realizuje projekt pn. „(...)”, dofinansowany ze środków Unii Europejskiej, Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, w ramach poddziałania „(…)”, w ramach działania „(…)”. Projekt dotyczy promocji obszaru Gminy poprzez następujące działania:
–wydanie Albumu (…) ze starymi fotografiami (opracowanie szaty graficznej, projekt okładki, skład komputerowy oraz druk Albumu),
–organizacja konkursu fotograficznego z nagrodami oraz wystawy (zakup nagród w konkursie, serwis kawowy podczas wystawy fotograficznej),
–zakup materiałów promocyjnych (przenośny napis promocyjny, magnesy promocyjne, plecaki promocyjne i kubki z nadrukiem).
Gmina realizując projekt będzie otrzymywać od wykonawców faktury VAT za poszczególne zakupy towarów i usług. Zgodnie z założeniami projektu wszystkie materiały promocyjne, Album fotograficzny, będą rozdawane bezpłatnie. Gmina nie będzie pobierać żadnych opłat za uczestnictwo w zaplanowanych w ramach projektu wydarzeniach (konkurs fotograficzny, wystawa fotograficzna, serwis kawowy). Udział w projekcie na każdym jego etapie ma charakter niekomercyjny i bezpłatny. Gmina nie pobiera i nie będzie pobierać żadnych opłat od osób biorących udział w przedmiotowym projekcie. Po realizacji przedmiotowej inwestycji po stronie Gminy nie wystąpi żadna sprzedaż opodatkowana podatkiem VAT, która w jakikolwiek sposób byłaby związana z tym zadaniem.
Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą kwestii prawa do odliczenia całości, bądź jakiejkolwiek części podatku VAT z otrzymanych faktur VAT dokumentujących poniesione nakłady na realizację projektu pn. „(...)” dotyczącego promocji obszaru Gminy.
Zgodnie z powołanymi wyżej przepisami, odliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku VAT w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.
Podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku VAT jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny.
W omawianej sprawie warunki uprawniające do odliczenia nie będą spełnione, bowiem mimo, iż Gmina jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, to – jak wynika z opisu sprawy – po stronie Gminy nie wystąpi żadna sprzedaż opodatkowana podatkiem VAT, która w jakikolwiek sposób byłaby związana z projektem pn. „(...)”. Wnioskodawca wskazał, że udział w projekcie na każdym jego etapie ma charakter niekomercyjny i bezpłatny a Gmina nie pobiera i nie będzie pobierać żadnych opłat od osób biorących udział w projekcie.
W związku z powyższym, Wnioskodawca nie ma – na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy – prawa do odliczenia podatku naliczonego zawartego w fakturach dokumentujących wydatki związane z realizacją projektu pn. „(...)”.
Podsumowując, Gminie, w związku z realizacją projektu pn. „(...)”, dotyczącego promocji obszaru Gminy, poprzez wydanie Albumu fotograficznego, organizację konkursu fotograficznego z nagrodami oraz wystawy fotograficznej, a także zakup materiałów promocyjnych, nie przysługuje prawo do odliczenia całości, bądź jakiejkolwiek części podatku VAT z otrzymanych faktur VAT dokumentujących poniesione nakłady na realizację ww. projektu.
Tym samym stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.
Ponadto należy zauważyć, że zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, wydana interpretacja traci swą aktualność.
Jednocześnie należy podkreślić, że pojęcie „kosztu kwalifikowalnego” nie jest pojęciem podatkowym i organy podatkowe nie są właściwe do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowalnych. Kwestię tę rozstrzygają bowiem przepisy regulujące zasady korzystania ze środków pomocowych. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne Wnioskodawcy przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowalnym. W związku z powyższym nie zajęto stanowiska w tej sprawie.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosują się Państwo do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right