Interpretacja indywidualna z dnia 20 września 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT2.4011.379.2023.1.MM
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą świadczeń pieniężnych w programie poleceń.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
7 sierpnia 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 3 sierpnia 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy obowiązków płatnika w związku z wypłatą świadczeń pieniężnych w programie poleceń.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
X Sp. z o.o. z siedzibą w X (dalej jako „Spółka”) prowadzi działalność gospodarczą dotyczącą między innymi wykonywania usług serwisowych (...). Wykonywanie usług serwisowych (...) wymaga zatrudniania specjalistycznego, fachowego personelu, posiadającego odpowiednie kwalifikacje.
Wobec powyższego Spółka postanowiła zorganizować program poleceń pracowniczych dla pozyskania do zatrudnienia w Spółce pracowników do wykonywania czynności serwisowych (dalej jako „Program”).
Udział w Programie, jako osoba polecająca, może wziąć osoba fizyczna, która jest konsumentem. Osobą polecającą może być zatem: zarówno osoba zatrudniona w Spółce lub współpracująca ze Spółką na podstawie umowy zlecenia, o dzieło lub umowy o świadczenie usług, jak i osoba niezatrudniona w Spółce lub osoba niewspółpracująca ze Spółką na podstawie umowy zlecenia, o dzieło lub umowy o świadczenie usług.
Osobą polecającą nie może być osoba pełniąca funkcję kierowniczą w Spółce lub w podmiocie powiązanym, bo działanie na rzecz uzupełniania brakującego personelu pracowniczego jest już istniejącym obowiązkiem względem kadry kierowniczej, podczas gdy Program dotyczy możliwości i uprawnienia do zgłoszenia kandydata na stanowisko, a nie określa obowiązku do dokonywania takiego zgłoszenia.
Polecenie będzie dokonywane za pośrednictwem stworzonego przez Spółkę formularza zgłoszeniowego.
W razie dokonania polecenia i spełnienia dodatkowych warunków, w tym w szczególności jeżeli Spółka zatrudni poleconą osobę i polecony pracownik będzie pracował w Spółce przez co najmniej 6 miesięcy, osoba polecająca będzie uprawniona do otrzymania świadczenia pieniężnego określonego w regulaminie Programu jako „bonus pieniężny”.
Program nie opiera się na rywalizacji pomiędzy osobami polecającymi. Jeden kandydat (osoba polecana) może być polecony tylko przez jedną osobę polecającą, ale nie ma limitu kandydatów możliwych do zgłoszenia przez jedną osobę polecającą.
Pytania:
1)Czy Spółka prawidłowo przyjmuje, że w przypadku opisanego zdarzenia nie będzie zobowiązana do pobierania zaliczek na podatek dochodowy z tytułu świadczeń pieniężnych wypłacanych w ramach Programu na rzecz osób polecających będących konsumentami, które: (1) są pracownikami Spółki lub (2) są osobami fizycznymi współpracującymi ze Spółką na podstawie umów cywilnoprawnych (umowy o świadczenie usług/zlecenia/o dzieło), które nie prowadzą działalności gospodarczej w ramach Programu, ze względu na fakt, że przychód ten będzie stanowił dla tych osób przychód z innego źródła, o którym to przychodzie mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
2)Czy Spółka prawidłowo przyjmuje, że w przypadku opisanego zdarzenia Spółka nie będzie zobowiązana do pobierania zaliczek na podatek dochodowy z tytułu świadczeń pieniężnych wypłacanych w ramach Programu na rzecz osób polecających będących konsumentami, a które nie są pracownikami Spółki i nie współpracują ze Spółką na podstawie umów cywilnoprawnych, które nie prowadzą działalności gospodarczej w zakresie Programu, ze względu na fakt, że przychód ten będzie stanowił dla tych osób przychód z innego źródła, o którym to przychodzie mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Państwa stanowisko w sprawie
Państwa zdaniem – w zakresie pytania nr 1 – w przedstawionym zdarzeniu Spółka nie będzie zobowiązana do pobierania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych w związku z wypłatą świadczeń pieniężnych (bonusów pieniężnych) na rzecz osób polecających będących: konsumentami, które: (1) są pracownikami Spółki lub (2) są osobami fizycznymi współpracującymi ze Spółką na podstawie umów cywilnoprawnych (umowy o świadczenie usług/zlecenia/o dzieło), które nie prowadzą działalności gospodarczej w ramach Programu, ze względu na fakt, że przychód ten będzie stanowił dla tych osób przychód z innego źródła, o którym to przychodzie mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Państwa zdaniem – w zakresie pytania nr 2 – w przedstawionym zdarzeniu Spółka nie będzie zobowiązana do pobierania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych w związku z wypłatą świadczeń pieniężnych (bonusów pieniężnych) na rzecz osób polecających będących konsumentami, niebędących pracownikami Spółki niewspółpracujących ze Spółką, które nie prowadzą działalności gospodarczej w zakresie Programu, ze względu na fakt, że przychód ten będzie stanowił dla tych osób przychód z innego źródła, o którym to przychodzie mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i art. 17.
Sformułowanie „w szczególności” oznacza, że definicja przychodów z innych źródeł ma charakter otwarty i nie ma przeszkód, aby do tej kategorii zaliczyć również przychody inne niż wymienione wprost w przepisie art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w tym również bonusy pieniężne przyznawane w ramach Programu.
W ramach Programu wypłata bonusu pieniężnego nie jest uzależniona od świadczenia pracy na rzecz Spółki, gdyż osobą polecającą w ramach Programu mogą być osoby nie współpracujące ze Spółką.
Regulamin Programu stanowi, że osobą polecającą może być osoba fizyczna będąca konsumentem, a zatem zarówno osoba będąca jak i niebędąca pracownikiem Spółki, zatem Program ma charakter otwarty i jest skierowany do szerszego kręgu osób niż osoby zatrudnione lub współpracujące ze Spółką.
Program jest skierowany do różnych grup uczestników (dokonującymi poleceń mogą być zarówno pracownicy Spółki, jak też osoby współpracujące ze Spółką na podstawie umów cywilnoprawnych, jak i osoby nie związane ze spółką umową o pracę lub umową cywilnoprawną). Ponadto wskazany „bonus pieniężny” nie wiąże się z wykonywaniem określonej przez te osoby pracy w rozumieniu Kodeksu pracy na rzecz podmiotu wypłacającego to świadczenie i przysporzenie jakie otrzymują osoby polecające w ramach Programu nie stanowi elementu warunków ich pracy i płacy. Natomiast osoby z kadry kierowniczej, dla której obowiązkiem jest pozyskiwanie i uzupełnianie kadry pracowniczej, zostały wyłączone z tego Programu, bo czynności te stanowią właśnie już ich obowiązek w ramach istniejącej współpracy.
Państwa zdaniem, takie skonstruowanie Programu wyklucza uznanie przychodów z tytułu nagród wypłacanych w ramach Programu za przychód, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 lub 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Zgodnie z art. 12 za przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy uważa się wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość pieniężną świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty, bez względu na źródło finansowania tych wypłat i świadczeń, a w szczególności wynagrodzenia zasadnicze, wynagrodzenia za godziny nadliczbowe, różnego rodzaju dodatki nagrody, ekwiwalenty za niewykorzystany urlop i wszelkie inne kwoty niezależnie od tego, czy ich wysokość została z góry ustalona, a ponadto świadczenia pieniężne ponoszone za pracownika, jak również wartość innych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych.
W tym przypadku również występuje zwrot „w szczególności”, co oznacza, że katalog przychodów z tego tytułu ma charakter jedynie przykładowy. Jednakże uznaje się, że pomimo otwartego charakteru tej definicji nie można zakwalifikować do tego źródła każdego przychodu, który uzyskuje pracownik nie ze stosunku pracy, a w związku ze stosunkiem pracy. Jeżeli zatem pracownik osiągnie przychód pozostający w związku faktycznym z wykonywaniem pracy, ale niestanowiący przychodu ze stosunku pracy, nie będzie to przychód, o którym jest mowa w art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (por. wyrok NSA w sprawie o sygn. akt II FSK 730/13 oraz II FSK 650/12).
Zatem samo pozostawanie w stosunku pracy nie uzasadnia uznawania wszelkich przychodów związanych ze stosunkiem pracy za przychody ze stosunku pracy, o których mowa w art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
W niniejszej sprawie bonus pieniężny w ramach Programu nie jest uzależniony od świadczenia pracy na rzecz Spółki, gdyż osobą polecającą w ramach Programu mogą być osoby niewspółpracujące ze Spółką na jakiejkolwiek innej podstawie. W związku z powyższym, zarówno dla pracowników Spółki jak i osób niebędących pracownikami Spółki i nieprowadzących pozarolniczej działalności gospodarczej dotyczących Programu, przychód z tytułu świadczenia pieniężnego w ramach Programu stanowi przychód z innych źródeł (art. 10 ust. 1 pkt 9).
Mając na uwadze powyższe uważają Państwo, że Spółka nie ma obowiązku pobierać zaliczki od bonusów pieniężnych wypłacanych na rzecz osób fizycznych będących: (1) pracownikami Spółki, (2) osobami współpracującymi ze Spółką na podstawie umów cywilnoprawnych (umowa o świadczenie usług) i nieprowadzącymi działalności gospodarczej w zakresie objętym Programem, a także (3) osób polecających niebędących pracownikami, ani niewspółpracujących ze Spółką, które nie prowadzą działalności gospodarczej w zakresie objętym Programem.
W odniesieniu do tych osób Spółka powinna sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i przesłać ją podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika wykonuje swoje zadania.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku, jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2647 ze zm.):
Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.
W myśl art. 10 ust. 1 pkt 1, pkt 2 i pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Źródłami przychodów są:
‒pkt 1 – stosunek służbowy, stosunek pracy, w tym spółdzielczy stosunek pracy, członkostwo w rolniczej spółdzielni produkcyjnej lub innej spółdzielni zajmującej się produkcją rolną, praca nakładcza, emerytura lub renta;
‒pkt 2 – działalność wykonywana osobiście;
‒pkt 9 – inne źródła.
Stosownie do art. 12 ust. 1 ww. ustawy:
Za przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy uważa się wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość pieniężną świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty, bez względu na źródło finansowania tych wypłat i świadczeń, a w szczególności: wynagrodzenia zasadnicze, wynagrodzenia za godziny nadliczbowe, różnego rodzaju dodatki, nagrody, ekwiwalenty za niewykorzystany urlop i wszelkie inne kwoty niezależnie od tego, czy ich wysokość została z góry ustalona, a ponadto świadczenia pieniężne ponoszone za pracownika, jak również wartość innych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych.
Tak szerokie zdefiniowanie pojęcia przychodu pracownika wskazuje, że w każdym przypadku, w którym uzyska on realną korzyść będzie, to rodzić obowiązek zwiększenia jego przychodu, z wyjątkiem świadczeń określonych w katalogu zwolnień przedmiotowych zawartych w art. 21, 52, 52a i 52c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Zgodnie z treścią art. 13 pkt 8 ww. ustawy:
Za przychody z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2, uważa się przychody z tytułu wykonywania usług, na podstawie umowy zlecenia lub umowy o dzieło, uzyskiwane wyłącznie od:
a)osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą, osoby prawnej i jej jednostki organizacyjnej oraz jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej,
b)właściciela (posiadacza) nieruchomości, w której lokale są wynajmowane, lub działającego w jego imieniu zarządcy albo administratora – jeżeli podatnik wykonuje te usługi wyłącznie dla potrzeb związanych z tą nieruchomością,
c)przedsiębiorstwa w spadku
‒z wyjątkiem przychodów uzyskanych na podstawie umów zawieranych w ramach prowadzonej przez podatnika pozarolniczej działalności gospodarczej oraz przychodów, o których mowa w pkt 9.
Jak wskazano w art. 20 ust. 1 cytowanej ustawy:
Za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, świadczenia otrzymane z tytułu umowy o pomocy przy zbiorach, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i art. 17.
Z wniosku wynika, że postanowiliście Państwo zorganizować Program poleceń pracowniczych dla pozyskania do zatrudnienia w Spółce pracowników do wykonywania czynności serwisowych. Udział w Programie jako osoba polecająca może wziąć osoba fizyczna, która jest konsumentem. Osobą polecającą może być zatem: zarówno osoba zatrudniona w Spółce lub współpracująca ze Spółką na podstawie umowy zlecenia, o dzieło lub umowy o świadczenie usług, jak i osoba niezatrudniona w Spółce lub osoba niewspółpracująca ze Spółką na podstawie umowy zlecenia, o dzieło lub umowy o świadczenie usług. Osobą polecającą nie może być osoba pełniąca funkcję kierowniczą w Spółce lub w podmiocie powiązanym, bo działanie na rzecz uzupełniania brakującego personelu pracowniczego jest już istniejącym obowiązkiem względem kadry kierowniczej, podczas gdy Program dotyczy możliwości i uprawnienia do zgłoszenia kandydata na stanowisko, a nie określa obowiązku do dokonywania takiego zgłoszenia. Polecenie będzie dokonywane za pośrednictwem stworzonego przez Spółkę formularza zgłoszeniowego. W razie dokonania polecenia i spełnienia dodatkowych warunków, w tym w szczególności jeżeli Spółka zatrudni poleconą osobę i polecony pracownik będzie pracował w Spółce przez co najmniej 6 miesięcy, osoba polecająca będzie uprawniona do otrzymania świadczenia pieniężnego określonego w regulaminie Programu jako „bonus pieniężny”. Program nie opiera się na rywalizacji pomiędzy osobami polecającymi. Jeden kandydat (osoba polecana) może być polecony tylko przez jedną osobę polecającą, ale nie ma limitu kandydatów możliwych do zgłoszenia przez jedną osobę polecającą.
Mając na względzie powołane wyżej przepisy prawa podatkowego stwierdzić należy, że wypłacone osobom polecającym świadczenie pieniężne w postaci „bonusu pieniężnego” będzie stanowić dla tych osób przychód podlegający opodatkowaniu.
W odniesieniu do osób polecającychbędących konsumentami, tj. osób będących pracownikami Spółki lub osobami fizycznymi współpracującymi ze Spółką na podstawie umów cywilnoprawnych (umowy o świadczenie usług/zlecenia/o dzieło) oraz osób niebędących pracownikami Spółki i niewspółpracujących ze Spółką na podstawie umów cywilnoprawnych nieprowadzących działalności gospodarczej w zakresie Programu – wartość „bonusu pieniężnego” stanowi dla tych osób przychód z innych źródeł, o którym mowa w art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Ze względu bowiem na fakt, że Program jest skierowany do różnych grup uczestników będących konsumentami (dokonującymi poleceń mogą być zarówno pracownicy Spółki, jak też osoby współpracujące ze Spółką na podstawie umów cywilnoprawnych, jak i osoby niezwiązane ze Spółką umową o pracę lub umową cywilnoprawną) oraz ze względu na fakt, że ww. przychód nie wiąże się z wykonywaniem przez te osoby określonej pracy na rzecz podmiotu wypłacającego to świadczenie, przez co przysporzenie jakie otrzymają osoby polecające w ramach Programu nie będzie stanowić elementu ich obowiązków, to wypłacone świadczenie stanowi przychód ze źródła przychodu „inne źródła”, o jakim mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9 powołanej ustawy.
Jednocześnie wskazać należy, że na podmiocie, który wypłaca środki, które stanowią przychód z innych źródeł ciążą obowiązki informacyjne, o których mowa w art. 42a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zgodnie z tym przepisem:
Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52, art. 52a i art. 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, są obowiązane sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i przesłać ją podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika wykonuje swoje zadania, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania.
Zatem w związku z wypłatą przez Spółkę środków pieniężnych pracownikom, osobom współpracującym ze Spółką na podstawie umów cywilnoprawnych, jak i osobom niebędącym pracownikami Spółki i niewspółpracującym ze Spółką, które nie prowadzą działalności gospodarczej w zakresie Programu – nie będzie ciążył na Państwu obowiązek poboru zaliczek na podatek dochodowy. Jednakże będzie na Państwu ciążył obowiązek informacyjny, tj. obowiązek sporządzenia informacji o wysokości przychodów i przesłania jej uczestnikom Programu oraz właściwemu urzędowi skarbowemu.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili oraz stanu prawnego, który obowiązywał w dniu wydania interpretacji.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
•Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
•Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
•Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
•w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
•w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).