Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 22 września 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.318.2023.4.RST
W zakresie braku obowiązku rejestracji jako czynny podatnik VAT.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
13 lipca 2023 r. wpłynął Pana wniosek z 10 lipca 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku rejestracji jako czynny podatnik VAT. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 15 września 2023 r. (wpływ 19 września 2023 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego
Prowadzi Pan działalność gospodarczą, zarejestrowaną w Centralnej Ewidencji i Działalności Gospodarczej w dniu (...) stycznia 2023 r.
Wykonuje Pan usługi w ramach umowy B2B, świadcząc usługę ręcznego testowania oprogramowania komputerowego. W ramach usługi testuje Pan oprogramowanie dla jednego Klienta posiadającego siedzibę w USA, nie obsługuje Pan podmiotów z terytorium Rzeczpospolitej Polskiej i terenu Unii Europejskiej.
Czynności wykonywane są na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
Z uwagi na wykonywanie czynności, których opodatkowanie podatkiem VAT nie podlega na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, nie jest Pan zarejestrowany jako podatnik VAT.
Od (...) stycznia 2023 r. działalność zarejestrowana była pod kodem PKD 62.01.Z, który został wybrany w oparciu o ogólnie dostępne informacje m.in. urzędu statystycznego.
Wybrana podczas rejestracji działalności gospodarczej forma opodatkowania uzyskanych dochodów to ryczałt od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5%.
Jednakże, po zapoznaniu się z licznymi interpretacjami ogólnymi oraz w oparciu o interpretacje indywidualne m.in. interpretację zbliżoną do Pana sprawy z 1 czerwca 2023 r. udzielonej przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej o numerze 0115-KDST2-2.4011.162.2023.2.KK., dokonał Pan zmiany w dniu 27 czerwca 2023 r. w Centralnej Ewidencji i Działalności Gospodarczej z kodu PKD 62.01 Z na kod 62.02.30.0.
Wybrany przez Pana kod według klasyfikacji statystycznej PKWiU 62.02.30.0 dotyczy „Usługi pomocy technicznej w zakresie technologii informatycznych i sprzętu komputerowego” odzwierciedla w pełni wykonywane przez Pana czynności.
Wykonywane przez Pana czynności to: sprawdzenie poprawności działania oprogramowania oraz identyfikacja naruszeń (błędów) w działaniu oprogramowania (jeśli występują).
Usługa testowania oprogramowania jest jedną kompleksową usługą, nie można jej podzielić na inne, węższe i niezależne usługi.
Wykonując usługę, wykonuje Pan następujące czynności:
- analiza dokumentacji, specyfikacji oraz wymagań klienta, aby dowiedzieć się, jaki jest oczekiwany efekt działania aplikacji/funkcjonalności oraz jakie zachowanie oprogramowania jest uważane przez twórców aplikacji za poprawne,
- przygotowanie scenariusza testowego, którym jest plan wykonywanych testów,
- przygotowanie listy przypadków testowych, tj. listy testów, które stanowią odpowiedź, czy oprogramowanie działa zgodnie z założeniami i dokumentacją,
- podczas testów manualnych porównanie, czy dana aplikacja/ funkcjonalność działa zgodnie ze specyfikacją i wymaganiami klienta, czy też nie,
- po zakończeniu testów, w zależności od wyniku, przedłożenie ich do ostatecznej akceptacji lub zgłoszenie zidentyfikowanych błędów/wad klientowi (tzw. wyniki są rejestrowane, zgłaszane są wady i usterki).
Testy przeprowadza Pan metodami testowymi, każdorazowo dopasowanymi do testowanej funkcjonalności, zgodnie z ogólnie przyjętymi i najlepszymi praktykami testowania oprogramowania oraz zgodnie z najlepszą wiedzą z dziedziny IT.
Testy przeprowadzane są ręcznie, tj. poprzez samodzielną weryfikację poprawności działania określonej funkcjonalności oprogramowania. W niektórych przypadkach uruchamia Pan dobrze skonfigurowane skrypty testowe lub korzysta z oprogramowania przeznaczonego do uruchamiania lub przyspieszania testów.
Efektem tego działania jest porównanie uzyskanych rezultatów programu z oczekiwanym efektem. W ramach testowania oprogramowania w żaden sposób i na żadnym etapie nie zmienia Pan ani nie modyfikuje kodu źródłowego testowanego oprogramowania, ani też nie naprawia Pan zidentyfikowanych błędów w testowanym oprogramowaniu.
Oświadcza Pan, że zakres usług obejmuje wyłącznie czynności weryfikacyjne, a nie programistyczne czy konsultingowe.
Oświadcza Pan, że nie świadczy usług:
a)w zakresie tworzenia i utrzymania środowisk testowych;
b)w zakresie programowania (tworzenia) testowanego oprogramowania, tj. nie dodaje Pan żadnego kodu do testowanego oprogramowania;
c)w ramach korekty wykrytych błędów w testowanym oprogramowaniu - tj. nie naprawia Pan błędów w testowanym oprogramowaniu, nie dodaje kodu do testowanego oprogramowania;
d)w zakresie usług i doradztwa w zakresie technologii komputerowych;
e)w zakresie doradztwa w zakresie oprogramowania;
f)w zakresie doradztwa w zakresie eliminacji stwierdzonych błędów.
Nie świadczy Pan usług związanych z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1), usług doradczych (PKWiU ex 62.02), nie instaluje oprogramowania (PKWiU ex 62.09.20.0) oraz nie zarządza sieciami informatycznymi (PKWiU 62.03.1).
Twierdzi Pan że:
1.nie płaci podatku w formie karty podatkowej,
2.nie korzysta z okresowych zwolnień od podatku dochodowego,
3.nie uzyskuje dochodów z prowadzenia aptek, kupna i sprzedaży dewiz, sprzedaży części zamiennych i akcesoriów do pojazdów mechanicznych,
4.nie uzyskuje dochodów z działalności polegającej na wytwarzaniu wyrobów akcyzowych,
5.nie prowadzi i nie prowadził w roku podatkowym działalności gospodarczej wspólnie z małżonkiem,
6.nie świadczy usług na rzecz swojego byłego pracodawcy.
Wniosek dotyczy działalności gospodarczej prowadzonej w roku podatkowym 2023 oraz wszystkich kolejnych, o ile w których stan faktyczny opisany przez Pana we wniosku nie ulegnie zmianie. Rok podatkowy 2023 był pierwszym rokiem prowadzenia działalności gospodarczej.
Wybrał Pan formę opodatkowania, przestrzegając terminów określonych przepisami prawa. Forma opodatkowania jest wybierana i wskazywana podczas rejestracji działalności gospodarczej. Świadczona przez Pana usługa testowania, objęta niniejszą interpretacją podatkową, jest sklasyfikowana pod kodem PKWiU 62.02.30.0 „Usługi pomocy technicznej w zakresie technologii informatycznych i sprzętu komputerowego”.
Dochód z działalności prowadzonej wyłącznie we własnym zakresie nie przekracza 2 000 000 euro w żadnym okresie (według średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP z pierwszego roboczego dnia października roku poprzedniego).
Pierwszy przychód z powyższej działalności został uzyskany zgodnie z fakturą z dnia 31 stycznia 2023 r.
Pytanie
Czy w sytuacji świadczenia nadal usług tylko i wyłącznie dla podatnika posiadającego siedzibę w USA może się Pan nie rejestrować jako czynny podatnik VAT?
Państwa stanowisko w sprawie
Z uwagi na wykonywanie czynności dla podatnika spoza Unii Europejskiej, które nie podlegają opodatkowaniu na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, ponieważ miejscem świadczenia usług w przypadku świadczenia usług na rzecz podatnika jest miejsce, w którym podatnik będący usługobiorcą posiada siedzibę działalności gospodarczej - miejscem opodatkowania jest kraj siedziby usługobiorcy, w związku z czym, może Pan nadal nie rejestrować się jako czynny podatnik VAT.
Ponadto,
- nie płaci Pan podatku w formie karty podatkowej,
- nie korzysta Pan z okresowych zwolnień od podatku dochodowego,
- nie świadczy Pan usług na rzecz swojego byłego pracodawcy.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2023 r., poz. 1570 z późn. zm.) zwanej dalej „ustawą”:
Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.
Z powyższego przepisu wynika tzw. zasada terytorialności, zgodnie z którą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają określone czynności, ale tylko w sytuacji, gdy miejscem ich świadczenia (określonym na podstawie przepisów ustawy) jest terytorium kraju.
Stosownie do art. 2 ust. 22 ustawy:
Przez sprzedaż - rozumie się odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.
W myśl art. 7 ust. 1 ustawy:
Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).
Zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy:
Przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (…).
Nie każda jednak czynność stanowiąca dostawę towarów lub świadczenie usług w rozumieniu art. 7 ust. 1 oraz art. 8 ust. 1 ustawy podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Aby dana czynność podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, musi być wykonana przez podatnika.
Z treści art. 15 ust. 1 ustawy wynika, że:
Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
Na mocy art. 15 ust. 2 ustawy:
Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
Zgodnie z art. 96 ust. 1 ustawy:
Podmioty, o których mowa w art. 15, są obowiązane przed dniem wykonania pierwszej czynności określonej w art. 5 złożyć naczelnikowi urzędu skarbowego zgłoszenie rejestracyjne, z zastrzeżeniem ust. 3.
Natomiast w myśl art. 96 ust. 3 ustawy:
Podmioty wymienione w art. 15, u których sprzedaż jest zwolniona od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9 lub wykonujące wyłącznie czynności zwolnione od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 lub przepisów wydanych na podstawie art. 82 ust. 3, mogą złożyć zgłoszenie rejestracyjne.
Na podstawie art. 96 ust. 4 ustawy:
Naczelnik urzędu skarbowego po weryfikacji danych podanych w zgłoszeniu rejestracyjnym rejestruje podatnika jako „podatnika VAT czynnego”, a w przypadku podatników, o których mowa w ust. 3 - jako „podatnika VAT zwolnionego”, i na wniosek podatnika potwierdza to zarejestrowanie.
Ustawodawca przewiduje zwolnienie od podatku VAT dla pewnej grupy podatników. Regulacje w tym zakresie zawarte zostały w art. 113 ustawy.
Zgodnie z art. 113 ust. 1 ustawy:
Zwalnia się od podatku sprzedaż dokonywaną przez podatników, u których wartość sprzedaży nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty 200.000 zł. Do wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku.
Na podstawie art. 113 ust. 2 ustawy:
Do wartości sprzedaży, o której mowa w ust. 1, nie wlicza się:
1) wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów oraz wewnątrzwspólnotowej sprzedaży towarów na odległość, która nie podlega opodatkowaniu podatkiem na terytorium kraju;
1a) sprzedaży na odległość towarów importowanych, która nie podlega opodatkowaniu podatkiem na terytorium kraju;
2) odpłatnej dostawy towarów i odpłatnego świadczenia usług, zwolnionych od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 lub przepisów wydanych na podstawie art. 82 ust. 3, z wyjątkiem:
a) transakcji związanych z nieruchomościami,
b) usług, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 7, 12 i 38-41,
c) usług ubezpieczeniowych
- jeżeli czynności te nie mają charakteru transakcji pomocniczych;
3) odpłatnej dostawy towarów, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym są zaliczane przez podatnika do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji.
Z przepisu art. 113 ust. 5 ustawy, wynika, że:
Jeżeli wartość sprzedaży zwolnionej od podatku na podstawie ust. 1 przekroczy kwotę, o której mowa w ust. 1, zwolnienie traci moc począwszy od czynności, którą przekroczono tę kwotę.
Zgodnie z art. 113 ust. 9 ustawy:
Zwalnia się od podatku sprzedaż dokonywaną przez podatnika rozpoczynającego w trakcie roku podatkowego wykonywanie czynności określonych w art. 5, jeżeli przewidywana przez niego wartość sprzedaży nie przekroczy, w proporcji do okresu prowadzonej działalności gospodarczej w roku podatkowym, kwoty określonej w ust. 1.
Na podstawie art. 113 ust. 10 ustawy:
Jeżeli faktyczna wartość sprzedaży zwolnionej od podatku na podstawie ust. 9, w proporcji do okresu prowadzonej działalności gospodarczej, przekroczy w trakcie roku podatkowego kwotę określoną w ust. 1, zwolnienie traci moc począwszy od czynności, którą przekroczono tę kwotę.
W myśl art. 113 ust. 11 ustawy:
Podatnik, który utracił prawo do zwolnienia sprzedaży od podatku lub zrezygnował z tego zwolnienia, może, nie wcześniej niż po upływie roku, licząc od końca roku, w którym utracił prawo do zwolnienia lub zrezygnował z tego zwolnienia, ponownie skorzystać ze zwolnienia określonego w ust. 1.
Zgodnie z art. 113 ust. 13 ustawy:
Zwolnień, o których mowa w ust. 1 i 9, nie stosuje się do podatników:
1)dokonujących dostaw:
a)towarów wymienionych w załączniku nr 12 do ustawy,
b)towarów opodatkowanych podatkiem akcyzowym, w rozumieniu przepisów o podatku akcyzowym, z wyjątkiem:
- energii elektrycznej (CN 2716 00 00),
- wyrobów tytoniowych,
- samochodów osobowych, innych niż wymienione w lit. e, zaliczanych przez podatnika, na podstawie przepisów o podatku dochodowym, do środków trwałych podlegających amortyzacji,
c)budynków, budowli lub ich części, w przypadkach, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 10 lit. a i b,
d)terenów budowlanych,
e)nowych środków transportu,
f)następujących towarów, w związku z zawarciem umowy w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie:
- preparatów kosmetycznych i toaletowych (PKWiU 20.42.1),
- komputerów, wyrobów elektronicznych i optycznych (PKWiU 26),
- urządzeń elektrycznych (PKWiU 27),
- maszyn i urządzeń, gdzie indziej niesklasyfikowanych (PKWiU 28),
g)hurtowych i detalicznych części i akcesoriów do:
- pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli (PKWiU 45.3),
- motocykli (PKWiU ex 45.4);
2)świadczących usługi:
a)prawnicze,
b)w zakresie doradztwa, z wyjątkiem doradztwa rolniczego związanego z uprawą i hodowlą roślin oraz chowem i hodowlą zwierząt, a także związanego ze sporządzaniem planu zagospodarowania i modernizacji gospodarstwa rolnego,
c)jubilerskie,
d)ściągania długów, w tym factoringu;
3)nieposiadających siedziby działalności gospodarczej na terytorium kraju.
Biorąc pod uwagę powyższe przepisy należy wskazać, że – co do zasady – o ile podatnik nie przekroczył kwoty sprzedaży określonej na podstawie art. 113 ust. 1 lub ust. 9 ustawy, ma prawo do korzystania z ww. zwolnienia do momentu przekroczenia tej kwoty. W przypadku przekroczenia ww. kwoty z tytułu świadczenia czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT, podatnik zobowiązany będzie do dokonania rejestracji dla potrzeb podatku od towarów i usług na zasadach określonych w ustawie. Przy czym należy mieć na uwadze, że terytorialny zakres podatku od towarów i usług oznacza, że do kwoty limitu w wysokości 200 000 zł będzie zaliczana wyłącznie sprzedaż dokonana na terytorium kraju, czyli spełniająca definicję zawartą w art. 2 pkt 22 ustawy.
Z wniosku wynika, że wykonuje Pan usługi w ramach umowy B2B, świadcząc usługę ręcznego testowania oprogramowania komputerowego. Wykonywane przez Pana czynności to: sprawdzenie poprawności działania oprogramowania oraz identyfikacja naruszeń (błędów) w działaniu oprogramowania (jeśli występują). Zakres wykonywanych przez Pana czynności obejmuje wyłącznie czynności weryfikacyjne, a nie programistyczne czy konsultingowe. W ramach usługi testuje Pan oprogramowanie dla jednego Klienta posiadającego siedzibę w USA, nie obsługuje Pan podmiotów z terytorium Rzeczpospolitej Polskiej i terenu Unii Europejskiej. Czynności wykonywane są na terenie Rzeczpospolitej Polskiej. Z uwagi na wykonywanie czynności, których opodatkowanie podatkiem VAT nie podlega na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, nie jest Pan zarejestrowany jako podatnik VAT.
Pana wątpliwości dotyczą ustalenia czy w sytuacji świadczenia nadal usług tylko i wyłącznie dla podatnika posiadającego siedzibę w USA może się Pan nie rejestrować jako czynny podatnik VAT.
Odnosząc się do przedstawionych we wniosku okoliczności sprawy należy zauważyć, że świadczy Pan usługę ręcznego testowania oprogramowania komputerowego dla Klienta z USA. Wskazał Pan również, że miejscem opodatkowania wykonywanych przez Pana usług nie jest terytorium Polski. Zatem, w tych okolicznościach świadczone przez Pana usługi nie stanowią sprzedaży w rozumieniu art. 2 pkt 22 ustawy, bowiem nie są opodatkowane na terytorium kraju. Mając na uwadze terytorialny zakres podatku od towarów i usług należy wskazać, że sprzedaż osiągana z tytułu świadczenia tych usług nie jest uwzględniana przy obliczaniu limitu wartości sprzedaży określonego w art. 113 ust. 1 ustawy. W tej sytuacji, nawet gdy sprzedaż osiągnięta przez Pana z tytułu świadczonych usług ręcznego testowania oprogramowania komputerowego poza terytorium kraju przekroczy 200 000 zł, nie nastąpi utrata przez Pana zwolnienia od podatku pociągająca za sobą konieczność złożenia zgłoszenia rejestracyjnego. Zatem świadcząc ww. usługi tylko i wyłącznie na rzecz Klienta z USA nie ma Pan obowiązku rejestracji jako czynny podatnik VAT.
Tym samym Pana stanowisko jest prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Niniejsza interpretacja dotyczy wyłącznie zakresu podatku od towarów i usług. W zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych zostało wydane odrębne rozstrzygnięcie.
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy:
- stanu faktycznego, który Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia, oraz
- zdarzenia przyszłego, które Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.
- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (...). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right