Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 18 września 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.403.2023.1.PC
Czy zwolnienie od podatku dochodowego, określone w art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy CIT, przysługuje Wnioskodawcy począwszy od miesiąca, w którym poniósł koszty kwalifikowane nowej inwestycji po dniu wydania decyzji o wsparciu, aż do wygaśnięcia decyzji o wsparciu lub wyczerpania maksymalnej dopuszczalnej pomocy regionalnej, w zależności od tego które zdarzenie wystąpi wcześniej, czy też od momentu, gdy Spółka osiągnie dochód ze sprzedaży towarów lub świadczonych usług wytworzonych lub świadczonych z użyciem kluczowego dla nowej inwestycji zespołu składników majątkowych wytworzonych lub nabytych w ramach nowej inwestycji?
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
18 lipca 2023 r. wpłynął Państwa wniosek, o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy zwolnienie od podatku dochodowego, określone w art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy CIT, przysługuje Wnioskodawcy począwszy od miesiąca, w którym poniósł koszty kwalifikowane nowej inwestycji po dniu wydania decyzji o wsparciu, aż do wygaśnięcia decyzji o wsparciu lub wyczerpania maksymalnej dopuszczalnej pomocy regionalnej, w zależności od tego które zdarzenie wystąpi wcześniej, czy też od momentu, gdy Spółka osiągnie dochód ze sprzedaży towarów lub świadczonych usług wytworzonych lub świadczonych z użyciem kluczowego dla nowej inwestycji zespołu składników majątkowych wytworzonych lub nabytych w ramach nowej inwestycji.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego
Wnioskodawca jest osobą prawną podlegającą nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce. Rok podatkowy Spółki pokrywa się z rokiem kalendarzowym.
Spółka w związku z zamiarem zwiększenia zdolności produkcyjnej prowadzonego przedsiębiorstwa uzyskała w dniu 21 maja 2021 r. decyzję o wsparciu nr … (dalej: „Decyzja o wsparciu”) na realizację nowej inwestycji. Decyzja o wsparciu została wydana na prowadzenie działalności gospodarczej, rozumianej jako działalność produkcyjna, handlowa i usługowa w zakresie wyrobów wytworzonych lub usług świadczonych na terenie wskazanym w Decyzji o wsparciu, określonych w Decyzji o wsparciu w następujących pozycjach Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (wprowadzonej Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług PKWiU, Dz.U. z 2015 r. poz. 1676, ze zm.):
-24.10.3 – Wyroby walcowane płaskie ze stali, nieobrobione więcej niż walcowane na gorąco;
-24.10.4 – Wyroby płaskie walcowane na zimno o szerokości ≥ 600 mm, ze stali;
-24.10.6 – Pręty walcowane na gorąco, ze stali;
-24.20.1 – Rury i przewody rurowe i profile drążone, bez szwu, ze stali;
-24.20.2 – Rury i przewody rurowe spawane, o okrągłym przekroju poprzecznym i o średnicy zewnętrznej >406,4 mm ze stali;
-24.20.3 – Rury i przewody rurowe spawane o średnicy zewnętrznej ≤ 406,4 mm, ze stali;
-24.20.4 – Łączniki rur lub przewodów rurowych inne niż odlewane, ze stali;
-24.31.3 – Pręty, kątowniki, kształtowniki i profile, ze stali nierdzewnej, ciągnione na zimno;
-24.32.1 – Wyroby płaskie ze stali, nieobrobione więcej niż walcowane na zimno, o szerokości < 600 mm, niepokryte;
-24.33.30 – Panele wielowarstwowe z blachy stalowej, powlekanej;
-24.44.2 – Półprodukty z miedzi i stopów miedzi;
-25.11.2 – Konstrukcyjne wyroby metalowe i ich części;
-25.50.1 – Usługi kucia, prasowania, wytłaczania i walcowania metali;
-25.6 – Obróbka metali i nakładanie powłok na metale; obróbka mechaniczna elementów metalowych;
-38.11.5 – Odpady inne niż niebezpieczne nadające się do recyklingu.
Nowa inwestycja polega na zwiększeniu zdolności produkcyjnych istniejącego przedsiębiorstwa i ma na celu zwiększenie możliwości produkcyjnych wyrobów hutniczych ze stali nierdzewnej i kwasoodpornej, produktów końcowych i półproduktów oraz zwiększeniu wolumenu świadczonych usług związanych z obróbką stali.
Zgodnie z Decyzją o wsparciu Spółka zobowiązana jest ponieść na terenie realizacji inwestycji, po dniu wydania ww. Decyzji do dnia 31 grudnia 2030 r., koszty kwalifikowane nowej inwestycji w rozumieniu art. 2 pkt 7 Ustawy o WNI. Jak wskazano w ww. Decyzji o wsparciu, termin zakończenia realizacji nowej inwestycji, po upływie którego poniesione koszty inwestycji nie mogą być uznane jako koszty kwalifikowane, upływa z dniem 31 grudnia 2030 r.
Inwestycja realizowana w oparciu o Decyzję o wsparciu prowadzona jest na nieruchomości. W P. Spółka przed uzyskaniem Decyzji o wsparciu prowadziła działalność gospodarczą i posiadała dwie hale produkcyjno-magazynowe, natomiast w W. nie istniał przed uzyskaniem Decyzji o wsparciu zakład produkcyjny.
Zgodnie z treścią Decyzji o wsparciu Wnioskodawca planuje realizację przedsięwzięcia (nowej inwestycji objętej Decyzją o wsparciu), której celem jest zwiększenie zdolności produkcyjnych istniejącego przedsiębiorstwa. Jak wynika z uzasadnienia ww. Decyzji, osiągnięcie tego celu możliwe zaś będzie dzięki zwiększeniu zaplecza produkcyjno-magazynowego oraz zakupie nowoczesnych maszyn produkcyjnych. Wzrost wolumenu sprzedaży dotyczył będzie trzech elementów: wyrobów hutniczych ze stali nierdzewnej i kwasoodpornej, produktów końcowych i półproduktów oraz usług związanych z obróbką stali. Ponadto, jak wynika z uzasadnienia ww. Decyzji, planowany wzrost produkcji wskazanych powyżej elementów stalowych oraz świadczenia specjalistycznych usług obróbki stali wymaga budowy dodatkowej powierzchni magazynowej oraz budowy powierzchni produkcyjnej o powierzchni 40 tys. m2.
Na realizację nowej inwestycji składa się m.in.: zakup wycinarek laserowych; budowa dodatkowej powierzchni magazynowej (hali magazynowej) w P. o powierzchni 2.590 m2; budowa hali produkcyjnej w W. o powierzchni 40.000 m2, wraz z zagospodarowaniem, kanalizacją deszczową, placami utwardzonymi i dojazdami; zakup urządzeń do hali produkcyjnej.
Spółka rozpoczęła realizację nowej inwestycji w roku podatkowym 2021. Pierwsze koszty kwalifikowane nowej inwestycji Spółka poniosła w 2021 r. W ramach nowej inwestycji, na moment złożenia niniejszego wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej, Spółka zrealizowała następujące etapy założonych prac (zostały poniesione następujące koszty kwalifikowane):
-zakup wycinarek laserowych,
-budowa hali magazynowej w P.,
-zakup szlifierki do blach.
Na moment złożenia niniejszego wniosku Spółka jest w trakcie realizacji hali produkcyjnej w W.
Wytworzone lub nabyte w ramach nowej inwestycji środki trwałe są i będą ze sobą i z dotychczas funkcjonującymi w ramach przedsiębiorstwa Spółki w P. środkami trwałymi (dotychczasowym majątkiem Spółki w tej lokalizacji) ściśle powiązane funkcjonalnie i technicznie. Pomiędzy istniejącymi dotychczas w ramach przedsiębiorstwa Spółki w P. środkami trwałymi (dotychczasowym majątkiem Spółki w tej lokalizacji) a środkami trwałymi wytworzonymi lub nabytymi w ramach nowej inwestycji istnieją tzw. ścisłe powiązania w rozumieniu interpretacji ogólnej Ministra Finansów, Inwestycji i Rozwoju z dnia 25 października 2019 r. w sprawie ustalania dochodu zwolnionego, Nr DD5.8201.10.2019 (dalej jako: „Interpretacja ogólna”).
Pytanie
Czy zwolnienie od podatku dochodowego, określone w art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy CIT, przysługuje Wnioskodawcy począwszy od miesiąca, w którym poniósł koszty kwalifikowane nowej inwestycji po dniu wydania decyzji o wsparciu, aż do wygaśnięcia decyzji o wsparciu lub wyczerpania maksymalnej dopuszczalnej pomocy regionalnej, w zależności od tego które zdarzenie wystąpi wcześniej, czy też od momentu, gdy Spółka osiągnie dochód ze sprzedaży towarów lub świadczonych usług wytworzonych lub świadczonych z użyciem kluczowego dla nowej inwestycji zespołu składników majątkowych wytworzonych lub nabytych w ramach nowej inwestycji?
Państwa stanowisko w sprawie
Zwolnienie od podatku dochodowego, określone w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy z dnia 15 lutego 1992 roku o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2587 ze zm.; „Ustawa CIT”), przysługuje Wnioskodawcy od momentu, gdy Spółka osiągnie dochód ze sprzedaży towarów lub świadczonych usług wytworzonych lub świadczonych z użyciem kluczowego dla nowej inwestycji zespołu składników majątkowych wytworzonych lub nabytych w ramach nowej inwestycji.
Uzasadnienie stanowiska Wnioskodawcy
Zgodnie z art. 3 ust. 1 Ustawy o WNI, wsparcie na realizację nowej inwestycji jest udzielane w formie zwolnienia od podatku dochodowego na zasadach określonych m.in. w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych (tj. m.in. w ww. przepisach art. 17 ust. 1 pkt 34a i ust. 4 Ustawy CIT).
Wsparcie na realizacje nowej inwestycji udzielane jest przedsiębiorcy realizującemu nową inwestycję w drodze decyzji o wsparciu - art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 10 maja 2018 roku o wspieraniu nowych inwestycji (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 74; dalej „Ustawa o WNI”). Stosownie zaś do art. 13 ust. 8 Ustawy o WNI, rozliczenie pomocy publicznej przyznanej przedsiębiorcy na podstawie decyzji o wsparciu ma zastosowanie wyłącznie do decyzji, w ramach której rozpoczęto inwestycję, w oparciu o którą jest prowadzona działalność gospodarcza.
Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy CIT (w brzmieniu obowiązującym na dzień wydania Decyzji o wsparciu, tj. w brzmieniu ww. przepisu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2021 r.), wolne od podatku są dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 4-6d Ustawy CIT, uzyskane z działalności gospodarczej określonej w decyzji o wsparciu, o której mowa w Ustawie o WNI, przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.
Z kolei w myśl art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy CIT (w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2022 r.), wolne od podatku są dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 4-6d Ustawy CIT, z działalności gospodarczej osiągnięte z realizacji nowej inwestycji określonej w decyzji o wsparciu, o której mowa w Ustawie o WNI, i uzyskane na terenie określonym w tej decyzji o wsparciu, przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.
Stosownie do art. 17 ust. 4 Ustawy CIT (w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2021 r.), zwolnienie podatkowe, o którym mowa m.in. w art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy CIT, przysługuje podatnikowi wyłącznie z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie określonym w decyzji o wsparciu.
Z kolei w myśl art. 17 ust. 4 Ustawy CIT (w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2022 r.), zwolnienie podatkowe, o którym mowa m.in. w art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy CIT, przysługuje podatnikowi wyłącznie z tytułu dochodów uzyskanych z realizacji nowej inwestycji na terenie określonym w decyzji o wsparciu.
Ponadto, zgodnie z § 9 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 sierpnia 2018 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej niektórym przedsiębiorcom na realizację nowych inwestycji (Dz. U. z 2018 r., poz. 1713, ze zm.; „Rozporządzenie PSI”), wsparcie z tytułu kosztów kwalifikowanych nowej inwestycji przysługuje przedsiębiorcy, począwszy od miesiąca, w którym poniósł te koszty po dniu wydania decyzji o wsparciu, aż do wygaśnięcia decyzji o wsparciu lub wyczerpania maksymalnej dopuszczalnej pomocy regionalnej, w zależności od tego, które zdarzenie wystąpi wcześniej.
Należy wskazać, iż powyższy przepis Rozporządzenia PSI należy interpretować zgodnie z powyżej przywołanymi przepisami art. 17 ust. 1 pkt 34a i ust. 4 Ustawy CIT (będącymi przepisami rangi ustawowej, mającymi pierwszeństwo w hierarchii aktów prawnych przed przepisami aktu prawnego rangi rozporządzenia). Z powyżej przywołanych przepisów Ustawy CIT wynika, że zwolnienie podatkowe, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy CIT, dotyczy dochodów z działalności gospodarczej osiągniętych z realizacji nowej inwestycji określonej w decyzji o wsparciu. Z uwagi na to, że ww. zwolnieniem objęty jest dochód z nowej inwestycji, z perspektywy możliwości rozpoczęcia korzystania z tego zwolnienia oprócz poniesienia pierwszych kosztów kwalifikowanych nowej inwestycji konieczne jest również osiągnięcie dochodu z nowej inwestycji, a zatem dochodu wypracowanego w oparciu o zespół składników majątkowych wytworzonych lub nabytych w ramach wydatków związanych z nową inwestycją, której dotyczy decyzja o wsparciu.
W związku z powyższym w przedstawionym we wniosku stanie faktycznym (zdarzeniu przyszłym), dla nabycia przez Spółkę uprawnienia do rozpoczęcia korzystania ze zwolnienia dochodu osiągniętego przez nią z realizacji nowej inwestycji nie jest wystarczające jedynie poniesienie pierwszego kosztu kwalifikowanego, ale powinno również nastąpić oddanie do użytkowania zespołu kluczowych dla inwestycji środków trwałych (wytworzonych lub nabytych w ramach wydatków związanych z nową inwestycją), mogących zgodnie z celem nowej inwestycji realizowanej na podstawie Decyzji o wsparciu generować zwiększoną produkcję i wytwarzać zwiększony dochód. Wówczas bowiem Spółka osiągnie zaawansowanie inwestycji rozumianej jako inwestycja na rzecz zwiększenia zdolności produkcyjnych istniejącego przedsiębiorstwa Spółki.
Na nową inwestycję składa się zespół wzajemnie powiązanych środków trwałych. Wzajemne powiązania środków trwałych występują między środkami trwałymi (składnikami majątku) dotychczas posiadanymi przez Spółkę oraz wytworzonymi lub nabytymi przez Spółkę w ramach nowej inwestycji.
Realizacja inwestycji wymaga zatem koordynacji szeregu procesów, które całościowo mają przyczynić się do zwiększenia wydajności procesu produkcyjnego Spółki.
Kluczowym elementem nowej inwestycji, mającym na celu zwiększenie zdolności produkcyjnych przedsiębiorstwa Spółki, jest zwiększenie zaplecza (powierzchni) produkcyjnej (tj. przede wszystkim budowa nowej hali produkcyjnej, jak również instalacja w tej hali zakupionych w ramach nowej inwestycji urządzeń), co ma przyczynić się do wzrostu produkcji oraz do wzrostu wolumenu sprzedaży.
Dopiero po wybudowaniu tej hali produkcyjnej i instalacji w niej ww. urządzeń Spółka wskutek realizacji nowej inwestycji pozyska funkcjonalną powierzchnię produkcyjną, mającą zgodnie z celem nowej inwestycji przyczynić się do zwiększenia zdolności produkcyjnych przedsiębiorstwa Spółki.
Rozpoczęcie produkcji przy wykorzystaniu m.in. zespołu środków trwałych wytworzonych i nabytych w ramach nowej inwestycji nastąpi po oddaniu do użytkowania wybudowanej w ramach nowej inwestycji hali produkcyjnej wraz z zainstalowanymi w niej urządzeniami nabytymi w ramach nowej inwestycji. Bez oddania do użytkowania ww. hali produkcyjnej (wraz z zainstalowanymi w tej hali urządzeniami) nie byłoby możliwe osiągnięcie celu nowej inwestycji określonego w Decyzji o wsparciu w postaci wygenerowania zwiększonych mocy produkcyjnych istniejącego przedsiębiorstwa Spółki.
Ww. elementy nowej inwestycji są zatem kluczowe dla uruchomienia zwiększonych mocy produkcyjnych przedsiębiorstwa Spółki. W związku z tym wówczas rozpocznie się osiąganie przez Spółkę dochodów ze sprzedaży towarów i świadczonych usług wytworzonych i świadczonych z użyciem kluczowego dla nowej inwestycji zespołu składników majątkowych wytworzonych lub nabytych w ramach nowej inwestycji. Będzie to więc moment, gdy zostaną spełnione obie przesłanki dla rozpoczęcia korzystania przez Spółkę ze zwolnienia podatkowego z art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy CIT, tj. Spółka rozpoczęła ponoszenie kosztów kwalifikowanych nowej inwestycji oraz wytworzy dochód z nowej inwestycji w oparciu o ww. kluczowy dla nowej inwestycji zespół składników majątkowych wytworzonych lub nabytych w ramach nowej inwestycji.
W związku z powyższym w sytuacji Spółki od momentu, gdy ww. kluczowe elementy nowej inwestycji będą w stanie działać w ramach przedsiębiorstwa Spółki i spowodują wygenerowanie dochodu z nowej inwestycji, Spółka będzie uprawniona do rozpoczęcia korzystania ze zwolnienia podatkowego z art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy CIT.
Powyższe stanowisko Wnioskodawcy w przedmiotowej kwestii, dotyczącej momentu rozpoczęcia korzystania ze zwolnienia podatkowego z art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy CIT, znajduje potwierdzenie w licznych interpretacjach indywidualnych organów podatkowych. Przykładowo:
-w interpretacji indywidualnej Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 3 listopada 2022 r. (znak: 0111-KDIB1-3.4010.648.2022.1.IZ) stwierdzono, że: „w związku z faktem, że zwolnienie dotyczy dochodu z działalności gospodarczej osiągniętego z realizacji nowej inwestycji określonej w decyzji o wsparciu, oprócz poniesienia pierwszych wydatków kwalifikowanych wg metody kasowej, potrzebne jest również osiąganie przychodów z nowej inwestycji dzięki funkcjonowaniu środków trwałych nabytych lub wytworzonych w ramach nowej inwestycji. Pozwoli to na wygenerowanie dochodu z nowej inwestycji (…), a więc dochodu wypracowanego w oparciu o zespół składników majątkowych wytworzonych i/lub nabytych w ramach wydatków związanych z nową inwestycją (które w stanie faktycznym DP są ściśle powiązane z dotychczas użytkowanym majątkiem Spółki). Tym samym, (…) dla nabycia uprawnienia do rozpoczęcia zwalniania dochodu uzyskanego z prowadzonej przez nią działalności określonej w Decyzji nie jest wystarczające jedynie poniesienie pierwszych kosztów kwalifikowanych dotyczących jednej maszyny, ale powinno nastąpić pewne zaawansowanie inwestycji (…) rozumianej jako inwestycja na rzecz całościowego zwiększenia mocy produkcyjnych w zakładzie (…). Będzie to więc moment, gdy Spółka wypełni obie przesłanki dla zwolnienia dochodu z działalności określonej w Decyzji, tj. rozpocznie ponoszenie kosztów kwalifikowanych oraz wygeneruje przychody z nowej inwestycji. Tym samym, w sytuacji Spółki, od momentu, gdy przedstawione elementy nowej inwestycji, dotyczące wszystkich kluczowych procesów produkcyjnych będą w stanie działać w cyklu produkcyjnym, a więc przyczynią się do osiągania przychodów, Spółka będzie uprawniona do zwolnienia dochodu na bazie otrzymanej Decyzji”;
-w interpretacji indywidualnej Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 3 listopada 2022 r. (znak: 0111-KDIB1-3.4010.662.2022.1.IZ) stwierdzono, że: „oprócz poniesienia pierwszych wydatków kwalifikowanych wg metody kasowej, potrzebne jest również wygenerowanie dochodu z nowej inwestycji, a więc dochodu wypracowanego w oparciu o zespół składników majątkowych wytworzonych i/lub nabytych w ramach wydatków związanych z nową inwestycją (które w stanie faktycznym (winno być: stanie faktycznym i zdarzeniu przyszłym), są ściśle powiązane z dotychczas użytkowanym majątkiem Spółki). Tym samym, (…) dla nabycia uprawnienia do rozpoczęcia zwalniania dochodu uzyskanego z prowadzonej przez nią działalności określonej w Decyzji nie jest wystarczające jedynie poniesienie pierwszych kosztów kwalifikowanych, ale powinno również nastąpić oddanie do użytkowania budynków oraz zainstalowanie w nich grup kluczowych dla inwestycji środków trwałych, mogących generować zasadniczo zwiększoną produkcję i wytwarzać zwiększony dochód w zmodernizowanym kompleksowo zakładzie. (…) w sytuacji Spółki, od momentu, gdy przedstawione kluczowe elementy nowej inwestycji będą w stanie produkować w zmodernizowanych budynkach i przyczynią się do generowania dochodu, Spółka będzie uprawniona do zwolnienia dochodu na bazie otrzymanej Decyzji”;
-w interpretacji indywidualnej Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 15 czerwca 2022 r. (znak: 0111-KDIB1-3.4010.281.2022.1.AN) stwierdzono, że: „dla nabycia uprawnienia do rozpoczęcia zwalniania dochodu uzyskanego z prowadzonej (…) działalności określonej w Decyzji nie jest wystarczające jedynie poniesienie pierwszych kosztów kwalifikowanych, ale powinno również nastąpić oddanie do użytkowania grupy kluczowych dla inwestycji środków trwałych, mogących generować zasadniczo zwiększoną produkcję i wytwarzać zwiększony dochód w zmodernizowanym kompleksowo zakładzie. (…) Tym samym, w sytuacji Spółki, od tego momentu, gdy przedstawione kluczowe elementy nowej inwestycji będą w stanie produkować i przyczynią się do generowania dochodu, Spółka będzie uprawniona do zwolnienia dochodu na bazie otrzymanej Decyzji”.
Biorąc pod uwagę wszystkie powyższe okoliczności w ocenie Wnioskodawcy zwolnienie od podatku dochodowego, określone w art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy CIT, przysługuje Wnioskodawcy od momentu, gdy Spółka osiągnie dochód ze sprzedaży towarów (świadczenia usług) wytworzonych (świadczonych) z użyciem kluczowego dla nowej inwestycji zespołu składników majątkowych wytworzonych lub nabytych w ramach nowej inwestycji.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Odstępuję od uzasadnienia prawnego tej oceny.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).
Podstawą prawną dla odstąpienia od uzasadnienia interpretacji jest art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right