Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 5 września 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-3.4012.296.2023.1.IG
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków ponoszonych w związku z realizacją projektu.
Interpretacja indywidualna - stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
5 lipca 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 4 lipca 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków ponoszonych w związku z realizacją projektu.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
A. S.A. (dalej: „A. S.A.”) jest zarejestrowana jako czynny podatnik VAT.
Jedynym akcjonariuszem A. S.A. jest Województwo (…).
Dokumentem regulującym podstawowe zasady funkcjonowania A. S.A. jest Statut Spółki.
Zgodnie z treścią (…) Statutu Spółki Celem Spółki jest (…). Stosownie do brzmienia (…) Statutu Spółki Przedmiotem działalności Spółki jest prowadzenie na rachunek własny lub osób trzecich, samodzielnie, na zlecenie lub we współpracy z innymi podmiotami wszelkiej działalności w zakresie wspierania rozwoju gospodarczego Regionu, w tym:
1) 72.19.Z Badania naukowe i prace rozwojowe w dziedzinie pozostałych nauk przyrodniczych i technicznych,
2) 58.12.Z Wydawanie wykazów oraz list (np. adresowych i telefonicznych),
3) 58.19.Z Pozostała działalność wydawnicza,
4) 73.20.Z Badanie rynku i opinii publicznej,
5) 70.22.Z Pozostałe doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania,
6) 71.20.B Pozostałe badania i analizy techniczne,
7) 82.30.Z Działalność związana z organizacją targów, wystaw i kongresów,
8) 85.59.Z Pozostała działalność wspomagająca prowadzenie działalności gospodarczej, gdzie indziej niesklasyfikowana,
9) 82.99.Z Pozostała działalność wspomagająca prowadzenie działalności gospodarczej, gdzie indziej niesklasyfikowana,
10) 74.90.Z Pozostała działalność profesjonalna, naukowa, techniczna gdzie indziej niesklasyfikowana,
11) 64.92.Z Pozostałe formy udzielania kredytów,
12) 68.20.Z Wynajem i zarządzanie nieruchomościami własnymi lub dzierżawionymi,
13) 64.99.Z Pozostała finansowa działalność usługowa, gdzie indziej niesklasyfikowana z wyłączeniem ubezpieczeń i funduszy emerytalnych,
14) 66.19.Z Pozostała działalność wspomagająca usługi finansowe z wyłączeniem ubezpieczeń i funduszów emerytalnych,
15) 66.30.Z Działalność związana z zarządzaniem funduszami.
W ramach prowadzonej działalności A. S.A. co do zasady wykonuje czynności podlegające opodatkowaniu VAT, czynności zwolnione z opodatkowania VAT oraz czynności w ogóle nieobjęte dyspozycją przepisów ustawy o VAT.
W związku z powyższym, jeśli chodzi o wydatki i prawo do odliczenia VAT, w działalności A. S.A. można wyróżnić trzy kategorie wydatków, tzn. w przypadku:
- wystąpienia związku pomiędzy wydatkami A. S.A., a działalnością opodatkowaną VAT A. S.A. co do zasady przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących tego rodzaju nakłady,
- wystąpienia częściowego związku pomiędzy wydatkami A. S.A., a działalnością opodatkowaną A. S.A. co do zasady przysługuje częściowe prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących tego rodzaju nakłady,
- braku wystąpienia związku pomiędzy wydatkami A. S.A., a działalnością opodatkowaną A. S.A. co do zasady nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących tego rodzaju nakłady.
A. S.A. w okresie (…) złoży wniosek o realizację projektu pn. (…) w ramach otwartego konkursu ze środków Programu Fundusze Europejskie dla (…) 2021-2027 dla Działania 6.6. Rozwój pracowników, przedsiębiorstw i przedsiębiorców (…) w (…), dalej jako Projekt.
W Projekcie na podstawie wniosków zostaną wyłonieni Beneficjenci, którzy będą pełnili funkcję Operatorów środków EFS+ udzielających dofinansowań ze środków Projektu przedsiębiorcom o statusach mikro, małe i średnie. Okres realizacji projektu przewidziany jest na lata 2023-2026.
Założeniem Projektu jest udzielanie dofinansowań na realizację usług rozwojowych przez przedsiębiorstwa i ich pracowników, polegających na wspieraniu rozwoju umiejętności/kompetencji lub nabywaniu kwalifikacji, opartych na podejściu popytowym z wykorzystaniem Bazy Usług Rozwojowych.
Przedsiębiorca po podpisaniu umowy o dofinansowanie usługi rozwojowej i po jej realizacji składa do A. formularz rozliczenia wsparcia wraz z załącznikami, na podstawie którego otrzyma refundacje poniesionych kosztów za odbyte szkolenie.
Wypłata refundacji na podstawie formularza rozliczenia wsparcia, o którym mowa powyżej będzie finansowana z zaliczki otrzymanej przez A S.A. (Beneficjenta) od Wojewódzkiego Urzędu Pracy w ramach Projektu.
A. S.A. (Beneficjent) z otrzymanych w ramach Projektu środków rozliczy się kwartalnie poprzez złożenie wniosku o płatność do Wojewódzkiego Urzędu Pracy.
W ramach Projektu Spółka poniesie koszty związane z realizacją Projektu, w szczególności w zakresie obsługi administracyjnej Projektu. Część kosztów zostanie sfinansowana ze środków pochodzących z Projektu.
A. S.A. oprócz finansowania kosztów, o których mowa w powyższym akapicie nie będzie otrzymywał wynagrodzenia z tytułu realizacji Projektu.
Jeśli chodzi o kwestię podatku VAT w projekcie to zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027, Rozdział 3. Szczegółowe warunki kwalifikowalności, Podrozdział 3.5. Podatek od towarów i usług (VAT): (...) „Podatek VAT w projekcie, którego łączny koszt wynosi co najmniej 5 mln Euro (włączając VAT), może być kwalifikowany, gdy brak jest prawnej możliwości odzyskania podatku VAT zgodnie z przepisami prawa krajowego”.
W niniejszej sprawie Budżet Projektu zgodnie z założeniami przekroczy kwotę 5.000.000 EURO wobec czego podatek VAT może być kwalifikowany w Projekcie.
W ramach realizacji Projektu A. S.A. nie będzie wykonywała żadnych czynności opodatkowanych VAT i w konsekwencji wydatki ponoszone przez A. S.A. w ramach Projektu nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych VAT. Zatem w ocenie A. S.A. VAT będzie kosztem kwalifikowanym w Projekcie.
Wymogiem instytucji finansującej jest przedłożenie przez A. S.A. interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego co do braku występowania po stronie A. S.A. prawa do odliczenia VAT od wydatków ponoszonych w ramach Projektu (kwalifikowalności VAT w projekcie).
Pytanie
Czy A. S.A. będzie przysługiwało prawo od odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków ponoszonych w związku z realizacją Projektu?
Państwa stanowisko w sprawie
A. S.A. nie będzie przysługiwało prawo do odliczenia VAT naliczonego od wydatków ponoszonych przez A. S.A. w ramach Projektu, ponieważ towary i usługi nabywane w ramach Projektu nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych VAT.
Uzasadnienie stanowiska podatnika:
Zgodnie z art. 86 ust. 1 Ustawy w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
Kolejno, zgodnie z treścią art. 86 ust. 2 pkt 1 Ustawy: Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:
a)nabycia towarów i usług,
b)dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.
Jak wynika z powołanych przepisów, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).
Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.
Ponadto należy podkreślić, że ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, zgodnie z którym: Nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.
Oznacza to, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wykazany na fakturze w sytuacji, gdy transakcja nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.
Natomiast stosownie do brzmienia art. 88 ust. 4 Ustawy:
Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.
Zgodnie z powyższą regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.
Wskazać należy również, że aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności winien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go - dla tej czynności - za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.
Na mocy art. 15 ust. 1 Ustawy:
Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
Stosownie do art. 15 ust. 2 ustawy:
Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
Jak wskazano w zdarzeniu przyszłym, A. S.A. co prawda jest zarejestrowana jako podatnik VAT czynny i w ramach realizowanej działalności wykonuje czynności opodatkowane VAT, czynności zwolnione z VAT oraz czynności znajdujące się poza zakresem ustawy o VAT.
Tym niemniej jednak, w ramach realizacji Projektu A. S.A. w związku ze swoją działalnością mającą na celu promowanie regionu (…) i wspieranie przedsiębiorców będzie przekazywał przedsiębiorcom o statusie mikro, małe i średnie dofinansowania na realizację usług rozwojowych przez przedsiębiorstwa i ich pracowników.
W ramach Projektu A. S.A. nie będzie otrzymywał wynagrodzenia.
Rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.
Ponadto art. 88 ust. 4 ustawy wyklucza odliczenie w odniesieniu do podmiotów niebędących zarejestrowanymi, czynnymi podatnikami podatku VAT.
W ocenie A S.A. w sprawie opisanej niniejszym wnioskiem warunki uprawniające do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie będą spełnione, ponieważ towary i usługi nabywane w ramach realizacji Projektu nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.
Podsumowując, A S.A. nie będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z wydatkami ponoszonymi w ramach Projektu.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1570), zwanej dalej ustawą:
W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy:
Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:
a)nabycia towarów i usług,
b) dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.
Z cytowanych wyżej przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).
Tak skonstruowana zasada wyklucza możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.
Ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
Wskazać również należy, że aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności powinien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go - dla tej czynności - za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.
Stosownie do art. 15 ust. 1 ustawy:
Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
W myśl art. 15 ust. 2 ustawy:
Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
Z opisu sprawy wynika, że są Państwo zarejestrowani jako czynny podatnik VAT. Jedynym Państwa akcjonariuszem jest Województwo (…).
Państwa celem jest stwarzanie warunków do trwałego i zrównoważonego rozwoju województwa, w tym wspieranie gospodarki, strefy socjalnej, infrastruktury technicznej, integracji społecznej kultury lokalnej. Prowadzą Państwo działalność społecznie użyteczną w sferze działań publicznych. Przedmiotem Państwa działalności jest prowadzenie na rachunek własny lub osób trzecich, samodzielnie, na zlecenie lub we współpracy z innymi podmiotami wszelkiej działalności w zakresie wspierania rozwoju gospodarczego Regionu.
W ramach prowadzonej działalności co do zasady wykonują Państwo czynności podlegające opodatkowaniu VAT, czynności zwolnione z opodatkowania VAT oraz czynności w ogóle nieobjęte dyspozycją przepisów ustawy o VAT.
Złożą Państwo wniosek o realizację projektu pn. (…) w ramach otwartego konkursu ze środków Programu Fundusze Europejskie dla (…) 2021-2027 dla Działania 6.6. Rozwój pracowników, przedsiębiorstw i przedsiębiorców (…) w (…). W Projekcie na podstawie wniosków zostaną wyłonieni Beneficjenci, którzy będą pełnili funkcję Operatorów środków EFS+ udzielających dofinansowań ze środków Projektu przedsiębiorcom o statusach mikro, małe i średnie. Okres realizacji projektu przewidziany jest na lata 2023-2026.
Założeniem Projektu jest udzielanie dofinansowań na realizację usług rozwojowych przez przedsiębiorstwa i ich pracowników, polegających na wspieraniu rozwoju umiejętności/kompetencji lub nabywaniu kwalifikacji, opartych na podejściu popytowym z wykorzystaniem Bazy Usług Rozwojowych.
Przedsiębiorca po podpisaniu umowy o dofinansowanie usługi rozwojowej i po jej realizacji składa do Państwa formularz rozliczenia wsparcia wraz z załącznikami, na podstawie którego otrzyma refundacje poniesionych kosztów za odbyte szkolenie. Wypłata refundacji na podstawie formularza rozliczenia wsparcia, będzie finansowana z zaliczki otrzymanej przez Państwa od Wojewódzkiego Urzędu Pracy w ramach Projektu. Z otrzymanych w ramach Projektu środków rozliczą się Państwo kwartalnie poprzez złożenie wniosku o płatność do Wojewódzkiego Urzędu Pracy.
W ramach Projektu poniosą Państwo koszty związane z realizacją Projektu, w szczególności w zakresie obsługi administracyjnej Projektu. Część kosztów zostanie sfinansowana ze środków pochodzących z Projektu. Oprócz finansowania kosztów, nie będą Państwo otrzymywali wynagrodzenia z tytułu realizacji Projektu.
W ramach realizacji Projektu nie będą Państwo wykonywali żadnych czynności opodatkowanych VAT i w konsekwencji wydatki przez Państwa ponoszone w ramach Projektu nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych VAT.
Państwa wątpliwości dotyczą tego, czy będzie Państwu przysługiwało prawo od odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków ponoszonych w związku z realizacją Projektu.
Jak wynika z powołanych powyżej przepisów prawa, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku VAT, w ramach działalności gospodarczej, do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.
Podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku VAT jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny. W przedmiotowej sprawie związek taki nie występuje, ponieważ - jak wskazali Państwo w opisie sprawy - w ramach realizacji Projektu nie będą Państwo wykonywali żadnych czynności opodatkowanych VAT i w konsekwencji wydatki przez Państwa ponoszone w ramach Projektu nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych VAT.
Tym samym, nie będą Państwo mieli możliwości odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z realizacją opisanego Projektu, gdyż nie zostanie spełniony jeden z warunków określonych w art. 86 ust. 1 ustawy, jakim jest związek nabywanych towarów i usług z wykonywaniem czynności opodatkowanych.
Państwa stanowisko jest zatem prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Dodatkowo informuję, że organy podatkowe nie są kompetentne do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczenia wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowanych. Kwestię tę rozstrzygają przepisy regulujące zasady korzystania ze środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowanym.
Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Państwa w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy udzielona odpowiedź traci swą aktualność.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (...). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right