Czy w sytuacji finansowania projektów fakturami z poprzedniego roku należy skorygować sprawozdanie finansowe i utworzyć rezerwę
PROBLEM
Klient mojego biura będący spółką z o.o. spółką komandytową twierdzi, że z racji tego, że część kosztów prowadzonych projektów poniesionych w 2023 r. jest finansowana z faktur sprzedaży wystawionych na koniec 2022 r. należy dokonać korekty sprawozdania finansowego za 2022 r. i utworzyć "rezerwę" na koszty w/w projektów. Projekty dotyczą świadczonych przez spółkę usług informatycznych. Spółka jest małym przedsiębiorcą i dotychczas nie było takiej sytuacji by należało tworzyć jakiekolwiek rezerwy, czy też rozliczenia bierne kosztów. Dodam, że nie mam wglądu w umowy zawierane i w warunki realizowania projektów oraz kontraktów, mam wgląd tylko do wystawionych faktur. Jak należy postąpić w tym przypadku, skoro ani definicja "klasycznej" rezerwy, ani RMK bierne nie pasują dokładnie do zaistniałej sytuacji? Czy powinnam skorygować bilans? Jakie dokumenty powinny stanowić podstawę do dokonania zmian w księgach i sprawozdaniu finansowym?