Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 8 sierpnia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-2.4012.391.2023.1.MŻA

Brak prawa do odliczenia podatku VAT od wydatków związanych z realizacją projektu.

Interpretacja indywidualna - stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

13 lipca 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 13 lipca 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odliczenia podatku VAT od wydatków związanych z realizacją projektu pn. „(...)”.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Gmina (...), dalej zwana „Gminą” (czynny podatnik VAT) - realizuje projekt pn. „(...)”, dalej zwany „Projektem”. Projekt realizowany z Programu Operacyjnego „(...)” na operacje w zakresie działania „(...)” w ramach Priorytetu 4 „(...)”.

Cel projektu: poszerzenie oferty turystycznej poprzez usytuowanie nad zbiornikiem wodnym w (...) elementów małej architektury w postaci wieży ratowniczej i parasoli plażowych. Koszty całkowite opiewają na kwotę (...) zł. Wysokość dofinansowania to (...) zł.

Planowana operacja polega na budowie elementów małej architektury: parasoli plażowych oraz wieży dla ratownika nad zbiornikiem wodnym w (...). Teren na którym została realizowana operacja leży w miejscowości (...) na działkach nr 80, 82 i od strony północnej graniczy z drogą 9, od południa i wschodu z terenami zbiornika wodnego. Na sąsiednich działkach zlokalizowane są inne obiekty turystyczne a na działkach, na których będzie realizowana operacja znajduje się plaża wymagająca zagospodarowania.

W wyniku realizacji projektu dokonano budowy: wieży dla ratownika o parametrach: długość - 180 cm; szerokość - 180 cm; wysokość - 350 cm. Wieża ratownicza posiada drewnianą konstrukcję złożoną z czterech ścian stanowiących elementy modułowe. Ściany zostały wykonane z drewna świerkowego 45x120 mm w formie ramy wypełnionej wodoodporną sklejką, ponadto zostały zabezpieczone impregnatem i farbą nawierzchniową. Podłoga została wykonana z desek ryflowanych i została oparta na wzmocnieniach montowanych do konstrukcji ścian. Jednospadowy dach został pokryty gontem bitumicznym w kolorze grafitowym. Wieża posiada taras z antypoślizgową podłogą wykonaną z desek tarasowych ryflowanych. Słupy, na których stała wieża ratownicza zostały wykonane z kantówek drewnianych pozwalających na regulację wysokości oraz na wypoziomowanie w zależności od zróżnicowanego podłoża. Schody wieży o szerokości 60 cm i o długości 150 cm zostały wykonane z deski ryflowanej zapewniającej antypoślizgową powierzchnię a barierki z kantówki drewnianej. Wieża ma uchwyt na maszt flagowy, otwierane okna oraz drewniane drzwi z zasuwą.

Wyposażenie stanowią: stolik składany mocowany do ściany bocznej, 1 ławka mocowana do ściany tylnej, półki pod sufitem na podręczne rzeczy, wieszaki na ubrania, uchwyt na koło ratunkowe, uchwyt na boje SP, wieszak na deskę ortopedyczną, tablicę informacyjną. Ponadto w ramach projektu do wieży zostały zakupione: krzesło rozkładane dla ratownika, koło ratunkowe, boja ratownicza, deska ortopedyczna kompletna, wodoodporna lornetka, apteczka pierwszej pomocy.

Poza wieżą dla ratownika na terenie wokół plaży w ramach realizacji zadania wybudowano trzy parasole plażowe o następujących parametrach: średnica kapelusza - 4,2 m; grubość pokrycia - 28 - 33 cm. Słup główny sosnowy o średnicy od 25 - 33 cm został zamontowany kotwą stalową na dwie śruby do bloczka żelbetonowego na podsypce piaskowej. Wysokość całkowita parasola wyniosła 3,5 m. Czapka parasola została wykonana z wrzosu i zabezpieczona siatką powlekaną a konstrukcja pod strzechę z kantówki lub belki. Dodatkowo wokół słupa głównego został zamontowany drewniany okrągły 120 cm stolik. Pod parasolem została zamontowana podłoga z drewna impregnowanego ułożona na betonowych bloczkach.

Głównym celem projektu jest poszerzenie oferty turystycznej poprzez usytuowanie nad zbiornikiem wodnym w (...) elementów małej architektury w postaci wieży ratowniczej i parasoli plażowych.

Wieża dla ratownika oraz parasole plażowe są uzupełnieniem dla pozostałych inwestycji o charakterze turystycznym zrealizowanych nad zbiornikiem wodnym w (...): pomostów wędkarskich, parku edukacyjnego „(...)”, tężni solankowej, wiaty „(...)” a zwłaszcza dla plaży, na której zostały usytuowane wieża i parasole.

Wieża ratownicza będzie wykorzystywana przez ratownika, który będzie czuwał nad bezpieczeństwem życia ludzi korzystających z kąpieliska w (...) a parasole plażowe uatrakcyjnią ogólnodostępną przestrzeń publiczną z funkcją rekreacyjną i wypoczynkową.

Realizacja przedsięwzięcia wzmocni niekomercyjną ofertę turystyczną Gminy (...) oraz wpłynie na rozwój potencjału turystycznego obszaru objętego (...).

Po zakończeniu projektu powstała infrastruktura będzie stanowić własność gminy (...). Infrastruktura będzie służyć do celów niekomercyjnych, wszyscy mieszkańcy będą swobodnie korzystać z parasoli plażowych a wieża będzie miejscem dla ratownika, który zapewni osobom korzystającym z kąpieliska w (...) poczucie bezpieczeństwa i ochronę życia w przypadku topienia się.

Gmina jako właściciel nieruchomości, na której zostanie zrealizowana operacja oświadcza, że zapewni gospodarczą trwałość na utrzymanie celu operacji w okresie 5 lat z tytułu refundacji poniesionych kosztów, tj. w okresie trwałości projektu. Po zakończeniu realizacji operacji beneficjent w ramach trwałości projektu udostępni nieodpłatnie mieszkańcom i turystom powstałą ze środków zewnętrznych infrastrukturę.

Pytanie

Czy Gminie przysługiwać będzie prawo do odliczenia podatku VAT od wydatków związanych z projektem?

Państwa stanowisko w sprawie

Gminie nie będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku VAT od wydatków związanych z projektem.

Zgodnie z przepisem art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r., poz. 2174, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Z art. 87 ust. 1 ustawy wynika, że w przypadku, gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

W świetle art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Stosownie do cytowanych wyżej przepisów prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi. Przedstawiona powyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Pod pojęciem działalności gospodarczej, na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy rozumie się wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Mając na uwadze powołane powyżej przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy należy stwierdzić, że rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy, uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

Ponadto art. 88 ust. 4 ustawy wyklucza odliczenie w odniesieniu do podmiotów niebędących zarejestrowanymi, czynnymi podatnikami podatku VAT.

W omawianej sprawie warunki uprawniające do odliczenia nie będą spełnione, ponieważ z okoliczności sprawy nie wynika, że towary i usługi nabywane w związku z realizacją przedmiotowego projektu będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług (efekty projektu będą udostępniane nieodpłatnie wszystkim zainteresowanym).

W związku z powyższym, Gmina nie będzie mieć prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków ponoszonych z tytułu realizacji ww. projektu.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z przepisem art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 931 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”:

W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy:

Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

a)nabycia towarów i usług,

b)dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Z cytowanych wyżej przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

Ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, zgodnie z którym:

Nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Oznacza to, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wykazany na fakturze w sytuacji, gdy transakcja nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Na mocy art. 88 ust. 4 ustawy:

Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Zgodnie z ww. regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.

Wskazać należy również, że aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności powinien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go – dla tej czynności – za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Stosownie do art. 15 ust. 1 ustawy:

Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

W myśl art. 15 ust. 2 ustawy:

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Na mocy art. 15 ust. 6 ustawy:

Nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Z powołanych przepisów wynika, że organy władzy publicznej nie będą podatnikami podatku od towarów i usług w związku z realizacją zadań, które podejmują jako podmioty prawa publicznego, nawet jeśli pobierają należności, opłaty lub składki. Organy te będą natomiast podatnikami podatku od towarów i usług w przypadku wykonywanych przez nie czynności na podstawie umów cywilnoprawnych.

Kryterium podziału stanowi charakter wykonywanych czynności: czynności o charakterze publicznoprawnym wyłączają te podmioty z kategorii podatników, natomiast czynności o charakterze cywilnoprawnym skutkują uznaniem tych podmiotów za podatników podatku od towarów i usług, a realizowane przez nie odpłatne dostawy towarów i świadczenie usług podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

W myśl art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 40 ze zm.):

Gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 ww. ustawy:

Do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.

Jak stanowi art. 7 ust. 1 pkt 10 ww. ustawy:

Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych;

Z przedstawionych przez Państwa informacji wynika, że:

- realizują Państwo projekt pn. „(...)”. Projekt realizowany jest z Programu Operacyjnego „Rybactwo i Morze” na operacje w zakresie działania „(...)”;

- cel projektu: poszerzenie oferty turystycznej poprzez usytuowanie nad zbiornikiem wodnym w (…) elementów małej architektury w postaci wieży ratowniczej i parasoli plażowych;

- wieża ratownicza będzie wykorzystywana przez ratownika, który będzie czuwał nad bezpieczeństwem życia ludzi korzystających z kąpieliska w (…) a parasole plażowe uatrakcyjnią ogólnodostępną przestrzeń publiczną z funkcją rekreacyjną i wypoczynkową;

- realizacja przedsięwzięcia wzmocni niekomercyjną ofertę turystyczną Gminy oraz wpłynie na rozwój potencjału turystycznego obszaru objętego (…);

 - po zakończeniu projektu powstała infrastruktura będzie stanowić własność gminy (…). Infrastruktura będzie służyć do celów niekomercyjnych, wszyscy mieszkańcy będą swobodnie korzystać z parasoli plażowych a wieża będzie miejscem dla ratownika, który zapewni osobom korzystającym z kąpieliska w (…) poczucie bezpieczeństwa i ochronę życia w przypadku topienia się;

- jako właściciel nieruchomości, na której zostanie zrealizowana operacja, zapewnią Państwo gospodarczą trwałość na utrzymanie celu operacji w okresie 5 lat z tytułu refundacji poniesionych kosztów, tj. w okresie trwałości projektu. Po zakończeniu realizacji operacji w ramach trwałości projektu udostępnią Państwo nieodpłatnie mieszkańcom i turystom powstałą ze środków zewnętrznych infrastrukturę.

Jak wynika z powołanych powyżej przepisów prawa, odliczenie podatku VAT naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku VAT, w ramach działalności gospodarczej, do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

W omawianej sprawie warunek uprawniający do odliczenia podatku VAT naliczonego nie jest spełniony, ponieważ - jak Państwo wskazali - po zakończeniu projektu powstała infrastruktura będzie stanowić własność gminy i będzie służyć do celów niekomercyjnych. Po zakończeniu realizacji operacji w ramach trwałości projektu udostępnią Państwo nieodpłatnie mieszkańcom i turystom powstałą ze środków zewnętrznych infrastrukturę.

Realizując projekt opisany w złożonym wniosku, wykonują Państwo zadania własne wynikające z art. 7 ust. 1 pkt 10 ustawy o samorządzie gminnym, tym samym w tym zakresie nie działają Państwo w charakterze podatnika podatku VAT, a zakupione towary i usługi w celu realizacji przedmiotowego zadania nie będą wykorzystywane przez Gminę do wykonywania czynności opodatkowanych.

W konsekwencji, nie mają Państwo możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu „(...)”, gdyż nie została spełniona podstawowa pozytywna przesłanka określona w art. 86 ust. 1 ustawy, jaką jest związek nabywanych towarów i usług z wykonywaniem czynności opodatkowanych.

Państwa stanowisko jest prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dacie wydania interpretacji.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

  • Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
  • Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

  • Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (...). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 259 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

  • w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
  • w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00